بیوگرافی

بیوگرافی علیرضا افکاری آهنگساز و همسر بازیگر

بیوگرافی علیرضا افکاری آهنگساز خواننده های مشهور و همسرش از نازلی بخشایش تا ساره بیات با عکس جدید دخترش را می خوانید.

بیوگرافی علیرضا افکاری و همسرش

علیرضا افکاری متولد 22 شهریور 1356 در اصفهان ، آهنگساز و تنظیم کننده است. در 33 سالگی با آهنگسازی برای داریوش اقبالی شناخته شد سپس چند سال با لس آنجلسی ها کار می کرد تا اینکه توسط پلیس امنیت بازداشت شد. بعداها همکاری خود را به داخل محدود کرد و حالا پس از زندگی ناموفق اولی خود با ساره بیات بازیگر ازدواج کرده است.

شروع حرفه ای

علیرضا افکاری فعالیت حرفه ای خود را از سال 1384 وقتی 28 ساله بود بعنوان آهنگساز با آلبوم «پریزاد» مجید اخشابی شروع کرد. او سپس در قامت آهنگساز سال 1387 در جشنواره موسیقی فجر با پروژه «قصه لیلا» و ترانه هایی از روزبه بمانی و نوازندگی نازلی بخشایش به مقام دوم رسیدند.

از گلشن تا داریوش اقبالی

از سال 1387 تنظیم و آهنگسازی آلبوم های حمیدرضا گلشن را برعهده گرفت سپس سال 1388 در آلبوم شب ترانه با مقتدا عرباوی همکاری داشت. در نهایت از طریق روزبه بمانی (ترانه سرا) همکاری خود را با داریوش اقبالی از ترانه «به نام من» شروع کرد و تا سال 1394 آهنگسازی آثار وی را برعهده داشت. او در 8 قطعه و یک آلبوم بنام «فصل من» که خود شامل 6 آهنگ بود با هلن نیز همکاری داشت.

از گوگوش تا ابی

افکاری در سال 1391 دو آهنگ «برای من» و «بهشت» و آلبوم اعجاز را برای گوگوش ساخت و از سال 1393 با آهنگ موفق «جان جوانی» با ابی وارد همکاری درخشانی شد.

دستگیری ها

این هنرمند برای اولین بار سال 1391 توسط پلیس امنیت نیروی انتظامی با پنج ترانه سرای دیگر به اتهام همکاری با خواننده های لس آنجلسی بازداشت شد. با این حال پس از این اتفاق او همکاری خود را قطع نکرد و به خارج از کشور رفت تا اینکه پس از انتشار آلبوم جان جوانی ابی به محض ورود به ایران دوباره دستگیر شد.

تغییر رویه

افکای پس از دومین دستگیری ، فعالیت خود را محدود به داخل کشور کرد. او در دوران ممنوع الکاریش برای نمایش های تئاتر از جمله نمایش لیلا و چند مسافر اثر محمد رحمانیان آهنگ ساخت اما اجازه انتشار اسم او در هیچ کاری نبود.

رفع ممنوعیت

در نهایت بعد از دو سال ممنوع کاری ، از سال 1395 آهنگسازی را با آهنگ های احسان خواجه امیری و علی زند وکیلی دوباره شروع کرد.

ازدواج اول

علیرضا افکاری اولین بار با نازلی بخشایش نوازنده (هارپ و پیانو) ازدواج کرد اما این زندگی با وجود داشتن یک فرزند دختر بنام نیکا در نهایت به جدایی ختم شد. این زوج دست کم تا سال 1394 طبق آخرین مصاحبه ، کنار هم بودند.

ازدواج دوم

افکاری 4 اردیبهشت 1400 در 44 سالگی خبر ازدواج دوم خود با خانم ساره بیات 42 ساله را با نوشتن چند جمله عاشقانه رسانه ای کرد. البته این خبر سال 1399 در محافل هنری دست به دست می شد.

دلنوشته برای ساره بیات

همسرم ، بانوی زیبای من …

در تمام سالهای گذشته زندگی مشترکمان ، سالهایی که در کنارت زیستم ، شد ماحصل آثاری که بر دل مخاطبین خوش نشست.

برای تاثیر حضور سالیانت در خلق این آثار و زندگیم ، برای داشتنت ، برای بودنِ همیشگیت در کنارم و عشقی که هر دم به زندگیم رنگی بدیع میبخشد از تو سپاسگزارم.

باشد تا همواره در فراز و نشیب دوران ، در عشق غوطه ور باشیم و جاودان ، و این قطعه خاطراتِ مشترکمان که همچون قطعات دیگرم تقدیم به چشمهای مهربان تو بوده و هست.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا