بیوگرافی

بیوگرافی سیروان خسروی از آهنگسازی تا خوانندگی

بیوگرافی سیروان خسروی از آهنگسازی تا خوانندگی با عکس خانوادگی و همسرش با ناگفته های شروع تا شهرت وی را می خوانید.

بیوگرافی سیروان خسروی

سیروان خسروی متولد 4 مرداد 1361 در تهران ، آهنگساز و خواننده پاپ راک است. تحصیلکرده مقطع دیپلم ریاضی و دانشجوی انصرافی سال سوم دانشگاه از رشته اقتصاد نظری می باشد که حالا کار مدلینگ و تبلیغ آب میوه هم انجام می دهد.

خانواده

سیروان فرزند اول خانواده است و تنها یک برادر کوچکتر از خود (3 سال) بنام زانیار دارد که او نیز خواننده است ، مادرش اهل سنندج و پدرش کرمانشاهی می باشد.

شروع از 11 سالگی

در سال 1372 وقتی 11 سال بود به مدت 4 سال نزد اوی جونیو ، استاد کیبورد اهل ایتالیا در تهران دوره موسیقی را گذراند. او سپس با دیدن کارتون شیر شاه به موسیقی التون جان (خواننده) اهل انگلستان علاقمند شد تا اینکه از 16 سالگی زیر نظر کاوه یغمایی سمت سبک راک رفت.

اولین کنسرت

در 17 سالگی به همراه دوستان خود گروه راک زیرزمینی تشکل داد که در آن به اجرای قطعات مطرح  نظیر بیتلز ، پینک فلوید ، دایر استریتس و Police می‌ پرداختند. در نهایت بعد از یکسال از گروه زیرزمینی جدا شد و در دو کنسرت سال 1379 و 1380 کاوه یغمایی بعنوان نوازنده کیبورد بروی صحنه رفت.

از آهنگسازی تا اولین آلبوم

آلبوم مترسک کاوه یغمایی محرک اصلی سیروان برای شروع آهنگسازی بود تا اینکه سال 1380 اولین آلبوم خود با نام «تو خیال کردی بری» را شروع کرد. با این حال مجوز انتشار این آلبوم توسط ارشاد اسلامی در سال 1384 صادر شد.

خواننده محبوب من

کوروش یغمایی یکی از محبوب‌ ترین هنرمند های من بوده و هست. دیدی آدم بدون اینکه کسی را دیده باشد حس خوبی نسبت به او دارد ؟ کوروش یغمایی هم برای من این‌ طوری بود …

از کنسرت تا بازیگری

سیروان اسفند 1388 وقتی 27 ساله بود اولین کنسرت خود بنام «آنپلاگد» را در برج میلاد برگزار کرد که با استقبال فوق العاده طرفدارانش مواجه شد. او یکسال بعد در فیلم «سوت پایان» نیکی کریمی نقش کوتاهی را بازی کرد تا اینکه سال 1390 با تنظیم و آهنگسازی تیتراژ سریال ساختمان پزشکان شناخته شد.

پرورش اندام

سال 1379 زمانی که بدنسازی را شروع کردم وزنم 14 کیلو از وزن فعلی ام کمتر بودم ، خودم را کشتم تا وزنم را افزایش بدهم. من یک جورایی با ژنتیکم مبارزه کردم و بر آن غلبه کردم و این احساس خوبی به من می دهد، الان هفته ای 5 جلسه باشگاه می روم. هفته ای دو جلسه پا کار می کنم، شنبه و چهارشنبه ها از یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه بالاتنه تمرین می کنم ، سه شنبه و جمعه هم به بدنم استراحت می دهم.

ماجرای جنجال با کرد زبان ها

مدتی پیش سیروان که زاده تهران بوده و اصالت کردی دارد ، عکسی از برج میلاد تهران رو در صفحه شخصی اش به اشتراک گذاشت و زیرش نوشت: شهر من ! با این حال کُرد زبان ها به این اتفاق واکنشی منفی نشان دادند و معتقد بودند که سیروان بخاطر اصالت کردی خود نباید خود را تهرانی بداند. به همین دلیل کمپین تحریم کنسرت سیروان در سنندج کلید خورد تا جایی که این خواننده اعلام کرد دیگر در سنندج کنسرتی برگزار نخواهد کرد.

استودیوی شخصی

سیروان حالا یک استودیوی شخصی دارد که بیش از آن که تجهیزات و وسایل مدرن و عجیب و غریب داشته باشد ، نوازنده و آهنگسازی دارد که کارش را خوب بلد است. او معتقد است امکانات عجیب و غریب به درد نمی خورد ، بیشتر مهارت و تجربه است که حرف اول را می زند.

اتهام کپی کاری

در طول سال های فعالیت سیروان در نقش آهنگساز و تنظیم کننده همیشه این اتهام به او وارد شده که کارهایش کاور هستند و فقط با تغییرات کوچکی ایرانیزه شده اند.

 

همکاری با انریکه ؟!

24 مهر سال 91  خبر همکاری سیروان خسروی و انریکه ایگلسیاس ، ستاره اسپانیایی موسیقی جهان در قطعه Stay Here Tonight منتشر شد. انتشار این خبر به قدری سرو صدا کرد که حتی خبرگزاری های رسمی کشور هم آن را بازتاب دادند ، خبری که حتی خود سیروان آن را روی صفحه شخصی اش منتشر کرد. ماه ها از انتشار این خبر گذشته ولی به مرور معلوم شد که اصلا همکاری این بوده و همه این جار و جنجال ها صرفا یکجور بازار گرمی برای انتشار آلبوم جدید بود.

موفق ترین همکاری ها

از موفق ترین همکاری های او با خوانندگان دیگر میشود به آهنگهای زیر اشاره کرد:

● وایسا دنیا – رضا صادقی

● خاطره‌ها – معین

● یالا – مهدی اسدی

● طفره نرو – زانیار

● ریسک – زانیار

● عشق من باش – بهنام صفوی

● نمیدونم – احسان خواجه امیری

کوتاه و مختصر

● سرگرمی : سفر و ورزش

● میوه: هندوانه، انار، موز

● رژیم: تا حالا رژیم نگرفتم

● غذا : مرغ و استیک

● قد: 180 سانتیمتر

● وزن: 74 کیلوگرم

● تیپ بدنی: اکتومورف

مدل تبلیغاتی

سیروان چند سالیست مدل تبلیغاتی اسپری آکس می باشد ، او برای نوشیدنی های شرکت سان استار و تیم صورت خارجی هم کار تبلیغاتی انجام داده است.

ازدواج

سیروان خسروی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است ولی برادرش زانیار خسروی متاهل می باشد.

جنجال با رنگ بفنش

فروردین 1397 سیروان در اینستاگرام خود نسبت به وضعیت و مشکلات کشور انتقادات تندی را مطرح کرد که نوک انتقادات او سلبریتی های حامی حسن روحانی بودند. او نوشت: مشمئز کننده تر از وضعیت اسفناک کشور ، پست های انتقادی سلبریتی هایی هست که پارسال همین موقع در حال یارگیری بنفش بودند. قبل تر هم مشغول یارگیری سبز و امروز هم که منتقدند و فردا حامی رنگ مد روز و باب میل اکثریت خواهند بود.

جوابی نمی دهم

سعی می کنم با هوادارانم در حد معقول و ممکن ارتباط داشته باشم. خیلی پیش نمی آید جواب یک نفر خاص را بدهم چون اگر جواب یکی نفر را بدهم ، ده ها نفر دیگر می گویند چرا جواب ما را ندادی …

نسل جدید مورد علاقم

ژانری که من دوست دارم خیلی کم کار می شود و اکثرا در فضای ایرانی کار می کنند که در این فضا مهدی یراحی ، شهاب رمضان ، بابک جهانبخش و میلاد باران خوب هستند.

آلبوم ها

● تو خیال کردی بری – 1384

● ساعت 9 – 1388

● جاده رویاها – 1391

● آنپلاگد – 1395

● بی مرز – 1397

● مونولوگ – 1399

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا