بیوگرافی

زندگی شخصی خوانندگی مجید خراطها

مجید خراطها متولد 7 مهر 1364 در تهران، خواننده  است. فارغ التحصیل معادل دکترای موسیقی در ایران (آموزش 4500 ساعت موسیقی) است، 3 برادر و یک خواهر بزرگ از خود دارد در نقاشی، داستان نویسی نیز فعالیت می کند. او در بین هواداران خود به سلطان احساس معروف است.

ورود به هنر با نقاشی

از کودکی علاقه زیادی به هنر داشتم موسیقی و نقاشی. اما به دلایلی با نقاشی پا در عرصه هنر گذاشتم. 5 ساله بودم که نقاشی را با مداد رنگی آغاز کردم و دفتر نقاشی ام پر از نقاشی های موضوعی بود.

کاریکاتور و داستان نویسی

موضوع نقاشی هایم باعث شد چندین مسابقه و جشنواره رتبه کسب کنم از سویی کاریکاتور می کشیدم و پیغام هایی کوتاه زیر آنها می نوشتم که گاهی این پیغام ها اجتماعی یا طنز می شد. رفته رفته نوشته هایم قالب داستان به خود گرفت و سعی کردم داستان های طنز و اجتماعی بنویسم در همان روزها دوره خوشنویسی را نیز پشت سر گذاشتم. با تلفیق هنر خوشنویسی و نقاشی تابلوهای نقاشی خط خلق کردم.

از ترانه سرایی تا موسیقی

در موسیقی، خانواده ام استادم بودند و اولین سازهایی که نواختم ملودیکا، سازدهنی، ارگ، سنتور و بعدها تنبور و غیره بود. به سن نوجوانی رسیده بودم که تصمیم گرفتم درباره موضوعات عاشقانه و عاطفی ترانه بگم، در همان دوران با خواندن دیوان حافظ و کتب شعر بزرگان، ترانه سرایی در من تقویت شد.

کلاس

خانواده ام با هنر مخصوصا شعر و موسیقی آشنا بودند و این موضوع مرا تشویق کرد تا پس از گذراندن دوره های مرتبط با آهنگسازی، صدابرداری و خوانندگی بیشتر به سمت و سوی موسیقی بروم.

شروع تصادفی

من یه آهنگی بنام مسافر برای یکی از هنرمندان بسیار مطرح که  فقط خودشو من میدونیم، و خیلی موفق هست و خواهد بود، ساختم که گفت خوب نیست. به اصرار پدرم خودم خوندم، بعد تو تلویزیون دیدم که بعنوان زنگ خور موبایل ازش استفاده می کنند، بعدها پیچید و خیلی گلد شد.

سلطان احساس و شخصیت

در مجموع شخصیتی احساسی دارم اما سعی می کنم احساسی تصمیم نگیرم همچنین سرودن ترانه و لمس هنر در شخصیت افراد تاثیرگذار است و باعث می شود به همه چیز از دید احساس نگاه کند. شخصا در زندگی غیرهنری هم تحت تاثیر احساساتم هستم.

خودکشی ها…

با آهنگ تیغ و اجرای آن در کنسرت هایش باعث شد چندین نفر خود زنی بکنند که مدتی مرسوم شده بود آمبولانس در کنسرت هایش بگذارند. آهنگ کنسل دیگر ترک بسیار احساسی وی بود که چندین پرونده خودکشی و خود زنی علیه وی باعث شد پایش به دادگاه باز شود که در نهایت تبرئه شد.

نوازندگی

مجید خراطها توانایی نواختن 50 نوع ساز را بصورت حرفه‌ ای دارد، از جمله گیتار – گیتار الکتریک – گیتار باس، پیانو – تار – ستار – دف – تنبور – ویولن و …

جایزه گلدن سانگ

من به صورت تفریحی کارهایم را برای‌ این فستیوال ارسال کردم و آن‌ ها بعد از مدتی به من خبر دادند که تو جایزه برده‌ ای و باید به اینجا بیایی و جایزه‌ ات را بگیری، اما مطمئناً اگر من به آنجا می‌ رفتم، در داخل کشور برای من خیلی حاشیه درست می‌ شد. یک نفر از موسیقی امارات در همان‌ جا دهم شد که فقط 5 – 4 برج را به نام ایشان کردند جایزه گلدن سانگ جایزه مهمی هم هست و سایت‌ های خبری داخل کشور هم خبر برنده شدن مرا پوشش دادند. اما من خواهش کردم که خبر را بردارند تا ممنوع‌ الکار نشوم.

آلبوم ها

اولین آلبوم حرفه‌ای وی در سال ۸۴ به نام تنهاترین تنها منتشر شد.

● تنهاترین تنها – ۱۳۸۴ – آلبوم غیررسمی
● زخم زبون – ۱۳۸۵ – آلبوم غیررسمی
● وداع – ۱۳۸۶ – آلبوم غیررسمی
● آواره – ۱۳۸۷ – آلبوم غیررسمی
● کنسل – ۱۳۸۹ – آلبوم غیررسمی
● حس خاص – ۱۳۹۰ – آلبوم غیررسمی
● دیگه میرم – ۱۳۹۱ – اولین آلبوم رسمی
● دارم میرم – ۱۳۹۴ – دومین آلبوم رسمی

اولین کنسرت

اولین کنسرت رسمی و مجاز وی در سالن میلاد در تهران بود. خراطها بعد از سه سال در سال ۱۳۹۴ آلبوم دارم میرم و موزیک ویدیو دارم میرم را با مضمون مبارزه با بیماری سرطان منتشر کرد.

ماجرای عکس سرطان

خراطها بعد از در سال ۱۳۹۴ آلبوم دارم میرم و موزیک ویدیو دارم میرم را با مضمون مبارزه با بیماری سرطان منتشر کرد او خود با تراشیدن موهای سر و ابرو در این کلیپ بازی کرد. این عکس مدتی شایعه سرطان او را منتشر داد.

ازدواج

شایعاتی زیادی در مورد مجید خراطها به گوش می رسید، از شکست عشقی که سالهاس باعث شده زندگی تنهایی را در پیش بگیرید و قید ازدواج را بزنید. این خبر شایعه اجتماعی است و او فعلا ازدواج نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا