بیوگرافی

بیوگرافی امین بانی خواننده و بیماری عجیبش

بیوگرافی امین بانی خواننده و همسرش با عکس های جدید خانوادگی و ناگفته های زندگی و بیماری تا نسبت با بهنام بانی او را می خوانید.

بیوگرافی امین بانی خواننده

امین بانی متولد 16 دی 1362 در اصفهان ، خواننده سبک پاپ و آهنگساز است. از 6 سالگی علاقه اش را به موسیقی نشان دارد تا اینکه در 20 سالگی با یک کلیپ موبایلی به شهرت رسید ولی بسیار فکر می کردند از هنرمندان افغانی تبار است.

خانواده

امین بانی در یک خانواده پنج نفری با اصالت اصفهانی به دنیا آمده است و یک خواهر متولد سال 1361 و یک برادر متولد سال 1352 دارد. او همواره از حمایت خانواده صحبت می کند و می گوید هنوزم که هنوزه وقتی می خوانم مادرم گریه می کند.

خواهرزاده استاد مشهور

امین خواهرزاده کریم سماوی از خوانندگان قدیمی ایرانی می باشد که با اشاره به صدای ارثی خود می گوید همین صدا دلنشین دایی باعث ورودش به خوانندگی شد.

شروع خودآموز

خوانندگی را از سال 1368 وقتی 6 ساله بود با تشویق خانواده و اطرافیان شروع کرد و بصورت خودآموز نیز بعدا نواختن پیتار و پیانو را فرا گرفت. او تاکنون هیچ کلاس آواز و موسیقی نرفته است و تجربی همه را یاد گرفته است.

شهرت صدا

در سال 1383 زمانی که 20 ساله بود انتشار یک ویدیو کلیپ کوتاه بی کیفیت در یک دورهمی دوستانه در باغی خیلی زود صدای او را به گوش همگان رساند. با اینکه انتشار این کلیپ ناخواسته بود اما بخاطر کیفیت پایین و چهره امین بانی بسیاری فکر کردند او یک هنرمند افغانستانی است.

حرفه ای

فعالیت جدی ام را با دوست عزیزم احسان جعفری شروع کردم ایشان مانند یک برادر مدیریت تمام فعالیت های من را در دست گرفت و حمایتم کرد. در سال 93 با استاد علیرضا افکاری آشنا شدم که مدیریت بخش هنری فعالیتم را برعهده گرفت و در این راه از هیچ کمکی به من دریغ نکرد.

اولین تیتراژ

به کمک دو حامی خود و شرایطی که فراهم شد موزیک اولم بنام پاییز و موزیک دومم بنام ثانیه ها در سال 1394 با استقبال خوبی منتشر شد. موزیک ثانیه ها تیتراژ مسابقه ثانیه ها با اجرای داریوش کاردان از شبکه دوم تلویزیون پخش شد.

افغانستانی نیست

اغلب مردم با توجه به چهره متفاوت امین فکر می کنند او از هنرمندان افغانستانی است اما این تغییر چهره به دلیل بیماری مادرزادی او می باشد.

بیماری تالاسمی ماژور

امین بانی به بیماری نادری بنام کم خونی تالاسمی ماژور مبتلا است. در این نوع بیماری بدن دچار کمبود شدید پروتئین بتا در هموگلوبین خون می گردد که برای سلامتی بسیار خطرناک است و فرد مبتلا باید بطور منظم خون دریافت کند. انتقال خون مکرر در طول عمر منجر به تجمع بیش از حد آهن می شود که باید توسط عامل کمک کننده ای بنام Chelator دفع شود تا از مرگ و نارسایی ارگان ها جلوگیری کند.

شایعه فوت و سرطان

مدتی شایعه سرطان و فوت وی رسانه ای شده بود که همگی شایعه بود و او با وجود بیماری با شادابی کامل به فعالیت های هنری خود می پردازد.

امین بانی و همسرش

آقای امین بانی هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد ، انتشار برخی عکس های او با همکاران و هنرمندان با عنوان همسرش کذب بوده و صحت ندارد.

علت عدم ارائه آلبوم

وی علت عدم حضور جدی خود و ارائه آلبوم را وجود افراد قدرتمند و مافیا در این حوزه  می داند که با ارئه قراردادهای سنگین و سخت امکان حضور وی را ناممکن ساخته اند. او در جایی خود را بی سیاست و بی سر زبون معرفی می کنم که باعث شد نتونه حرف بزنه و حق خود را از این هنر بگیرد.

اوج شهرت با شهرزاد

امین بانی در سال 97 با قطعه زیبای چه کردی در سریال شهرزاد طوفانی به پا کرد، این آهنگ به شدت دیده شد و محبوبیت و شهرت او بیشتر از قبل شد. او همچنین تیتراژ سریال از سرنوشت را نیز برعهده داشت که در سه فصل بروی آنتن رفت.

نسبت با بهنام بانی

امین بانی اهل اصفهان با بهنام بانی که اهل دامغان سمنان می باشد و هر دو از خوانندگان نوظهور و پرطرفدار هستند هیچ نسبت فامیلی با یکدیگر ندارند.

کرونا و لغو اولین کنسرت

امین بانی 4 اسفند 98 در حالی آماده می شد پس از سال ها اولین کنسرت خود را در سالن همایش های برج میلاد تجربه کند که کرونا همه چیز را بهم ریخت و باعث شد تمام برنامه های فرهنگی لغو شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا