بیوگرافی

زندگی شخصی و خوانندگی سامان جلیلی

سامان جلیلی متولد ۳ مرداد ۱۳۷۰ درکرج، خواننده است. دانشجوی انصرافی رشته معماری دانشگاه ازاد واحد ایت الله آملی می باشد، در اغلب کارهایش ملودی سازی و شعر از خودش می باشد، خانواده اش در جزیره کیش زندگی می کنند. اصالتا شمالی و اهل بابل مازندران است.

از علاقه تا تشویق

از نوجوانی علاقه زیادی به خوانندگی داشتم و از ۱۶ سالگی گیتار زدن را شروع کردم و با تشویقی که از سمت خانواده و دوستان داشتم تصمیم گرفتم این کار رو به صورت جدی و حرفه ای دنبال کنم. فعالیت رسمی وی از سال ۸۸ شروع شد.

از زیر زمین تا کنسرت در برج میلاد

اولین کاری که از سامان جلیل پخش شد دموی آهنک تلافی بود، پس از انتشار زیرزمینی آثارش در ایران، اولین آلبوم رسمیش با نام پرتگاه در ۵ شهریور ۱۳۹۳ منتشر شد. اولین کنسرت رسمی این خواننده در تهران در ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در سالن نمایشگاه میلاد تهران به روی صحنه رفته است.

الگوی من شادمهر است

الگوی من شادمهر است در قطعه دوم آلبوم پرتگاه می‌ خواستم الگوی خودم را معرفی کنم، اما اصلا دوست ندارم که بگویند تو شبیه فلان خواننده می‌ خوانی ! اگر به قطعاتی مانند حرف دلم، تردید، خیال و دوست دارم گوش بدهند متوجه می‌ شوند که من سبک خودم را دنبال می‌ کنم.

اثرات اولین آلبوم

هدف من فاصله گرفتن از خواننده‌ هایی است که الان هم‌ سطح آنها هستم. همین که مجاز شدم، برای من به منزله صعود چند پله‌ ای بود حضور من در تلویزیون و خواندن تیتراژ برنامه بعضیا و اجراهای بزرگ‌ تر در شهرستان‌ ها اتفاقاتی هستند که پس از آلبوم به‌ وجود آمد. پرتگاه توانست من را به اهدافم نزدیک‌ تر کند.

نقید و بررسی در bbc

جلیلی از خواننده‌ هایی است که آلبوم‌ های او در کتاب پاپ‌ نامه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌ اند، برنامه موسیقی هفت شنبه بی‌ بی‌ سی فارسی به بررسی ترانه‌های جلیلی پرداخته است وی در ابتدا به صورت مشترک با ع . م با تکثیر آثاری به صورت زیرزمینی فعالیت خود را آغاز نمود.

اهداف بزرگی را در سر دارم

مطمئن هستم که می‌ توانم اتفاقات خوبی را رقم بزنم. واقعا نمی‌ دانم برای رسیدن به صد در صد اهدافم چند سال یا چند آلبوم باید بگذرد، در موسیقی ایران هیچ چیز مشخص و قطعی نیست و ممکن است خواننده‌ ای با کاری که از دیدگاه منتقدان ضعیف است، بسیار موفق ‌شود اما در مقابل کارهایی هم هستند که با حضور بهترین افراد تولید می‌شوند اما آن‌ طور که شایسته است شنیده نمی‌ شوند، به همین دلیل همیشه با تمام داشته‌ هایم وارد میدان می‌ شوم.

آهنگسازی

آهنگسازی حس یک خواننده است، بیشتر خواننده ها خودشان کار آهنگسازی انجام نمی دهند و فقط می خوانند اما من دوست دارم در روند آهنگسازی حس خودم نیز دخیل باشد به این معنا که علاوه بر حس یک ترانه سرا حس خودم هم باشد و این بحث جدا از خواندن است چون در خوانندگی هم باید حس وجود داشته باشد.

ازدواج

سامان جلیل هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

پاسخ ها کوتاه

پوریا حیدری : با انرژی، دوست خوبی که خیلی دوستش دارم و تنظیم کننده ای حرفه ای.

گیتار : نبینمش دلم برایش تنگ می شود.

شیراز : هنوز نرفتم اما فکر می کنم باید خیلی عالی باشد، مردمان خوبی دارد.

محسن یگانه : طرفداران خودش را دارد، یک اسوه است، همین.

آلبوم : خیلی سخت.

کامران رسول زاده : نمی شناسم یعنی برخوردی با ایشان نداشته ام، تنها اسمشان را شنیده ام که کنسرت هایشان با اکسیر نوین برگزار می شود و دو اجرا برگزار کردیم که ایشان سانس یک بوده اند و من سانس دو اما حتی فرصت سلام و احوالپرسی را پیدا نکردم اما در کل ایشان را نمی شناسم.

شمال : شمال عشق است.

آلبوم ها

● پرتگاه – انتشار ۵ شهریور ۹۵

● چه حال خوبیه – انتشار ۱۱ تیر ۱۳۹۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا