تمامی مطالب

خوردن سیب و چای از بروز سرطان و بیماری قلبی جلوگیری می‌کند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف یک سیب در کنار چای ممکن است از بدن در مقابل سرطان حفاظت کند.

به نقل از دویچه وله، یک مطالعه جدید استرالیایی-دانمارکی نشان می‌دهد که مصرف همزمان سیب و چای می‌تواند در برابر سرطان از بدن محافظت کنند؛ زیرا این دو ماده غذائی حاوی ترکیبات خاصی هستند که برای بدن انسان بسیار مفید است. با این حال، یک محقق آلمانی در قطعیت این تحقیق شک دارد.

محققان دانشگاه Edith Cowan در استرالیا و دانشگاه کپنهاگ نتیجه گرفتند که خوردن روزانه سیب، به ویژه همراه یک فنجان چای، می‌تواند از بدن مخصوصاً افراد سیگاری و الکلی مقابل سرطان محافظت کند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله تخصصی Nature Communications، دلیل این امر آن است که سیب و چای سرشار از فلاونوئید‌ها هستند که از سرطان و بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کنند.

براساس این مطالعه، این ترکیبات از ایمنی بدن حمایت کرده و قدرت ذهنی آن را تحریک می‌کنند، همچنین باعث کاهش وزن شده و احتمالا در برابر عفونت تاثیر محافظتی داشته باشد. محققان در این مطالعه، اطلاعات تغذیه‌ای بیش از ۵۶ هزار نفر در سنین مابین ۵۲ تا ۶۰ سال را به مدت ۲۳ سال بررسی کردند.

هنگامی که محققان این اطلاعات را با اطلاعات مربوط به مرگ و میر در گروه مقایسه کردند به دنبال آن مشخص شد شرکت کنندگان هنگامی که به طور منظم غذا‌هایی حاوی مقدار زیادی فلاونوئید مصرف می‌کنند، کمتر در اثر سرطان یا بیماری قلبی می‌میرند.

این تأثیرات مثبت در شرکت کنندگان سیگاری بیشتر دیده شده است. فلاونوئید‌ها را می‌توان از طریق تغذیه طبیعی به دست آورد. خوردن یک فنجان چای، یک سیب، یک پرتقال و ۱۰۰ گرم توت در مجموع ۵۰۰ میلی گرم از این ترکیبات را تأمین می‌کند که نیاز بدن به آن‌ها را برآورده می‌کند.

این در حالی است که زابینه کولینگ متخصص آلمانی با احتیاط به میزان کمک فلاونوئید‌ها در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی نگاه می‌کند و می‌افزاید که مشکل چنین مطالعاتی این است که فقط وجود ارتباط صرف را عنوان می‌کند نه اینکه به رابطه علی معلولی آن اشاره کند.

کولینگ با تاکید براینکه فواید بالای فلاونوئید‌ها را انکار نمی‌کند، ادامه داد: شرکت کنندگان در مطالعه با توجه به میزان مصرف فلاونوئید‌ها به پنج گروه تقسیم شدند و مقدار این مصرف فقط بر اساس یک نظرسنجی تعیین شده است.

بوندونو ناظر این مطالعه نیز تاکید کرد که هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث می‌شود فلاونوئید‌ها برای افراد سیگاری مؤثرتر باشد.

بوندونو گفت: مطالعات قبلی نشان داده است که فلاونوئید‌ها ضد التهاب هستند و تأثیر مثبتی بر رگ‌های خونی دارند، که می‌تواند دلیل ارتباط این ترکیبات با کاهش خطر بیماری‌های قلبی یا سرطان را توضیح دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا