بیوگرافی

بیوگرافی امیر تتلو خواننده

بیوگرافی امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو و همسرش با عکس خانوادگی و خواهرانش با ناگفته های جدید زندگی اش را می خوانید.

بیوگرافی امیر تتلو

امیر تتلو متولد 30 شهریور 1366 در تهران خواننده و ترانه نویس رپ است. تا دیپلم بیشتر درس نخواند تا اینکه برای گذران زندگی کارگری را آغاز کرد سپس وارد موسیقی رپ زیرزمینی شد و حالا در ترکیه سایت شرطبندی هم اداره می کند.

خانواده

نام اصلی اش امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو در محله مجیدیه تهران بعنوان کوچکترین عضو خانواده به دنیا آمد و تنها دو خواهر بزرگتر از خود دارد. مقطع ابتدایی مدتی بخاطر شغل پدر در رشت زندگی کردند که یکی از خواهرانش همانجا ازدواج کرد و ماندگار شد. پدرش محمد تقی تتلو سال 1384 در 50 سالگی درگذشت اما مادرش خانم فریده واثق در قید حیات است که چند سال برای گذران زندگی در خانه مردم کارگری می کرد.

کارگری

امیر که زیاد در تحصیل و مدرسه موفق نبود به همین از نوجوانی در یک کارگاه نجاری کار کرد تا اینکه بعنوان شاگرد در یک سوپر مارکت محله مشغول شد.

علاقه به خوانندگی و ورزش

مادرم عاشق خوانندگی بود و مدام تو خونه آواز می خواند خواهرم هم همینطور، پدرم هم عاشق فوتبال بود به همین خاطر من هم به فوتبال هم به خوانندگی علاقمند شدم.

موسیقی از 16 سالگی

بصورت جدی از سال 1382 وقتی 16 ساله بود شروع به خواندن موسیقی پاپ کرد و آثار خود از طریق وبلاگی که امین دانکر دوست نزدیک اش ایجاد کرده بود انتشار داد. او سپس به موسیقی رپ روی آورد تا اینکه بعد از آشنایی با حسین تهی گروه TNT را تشکیل دادند که همکاری کوتاهشان بشدت آنها را شناخته کرد.

جنجال در دبی

امیر سپس در سال 1384 به دبی رفت و زیر نظر شاهرo سالار سبک R&B را فرا گرفت تا اینکه به ایران بازگشت که انتشار عکس های دبی اش حاشیه ساز شد

حمایت از میرحسین موسوی

تتلو در سال 1388 وقتی 22 ساله بود با انتشار آهنگ ایران سبز به حمایت از میرحسین موسوی پرداخت که در آهنگش از مردم می خواست به او رای بدهد. او در آن برهه از جنش سبز حمایت می کرد و از طرفداران جریان اصلاح طلبان بود.

آلبوم تا دستگیری

در کنار انتشار تک آهنگ سال 1390 در 24 سالگی اولین آلبومش بنام زیر همکف را منتشر داد. گذشت تا اینکه سال 1392 پلیس امنیت تهران او را بخاطر فعالیت های غیرقانونی و سبک پوششی اش بازداشت کرد اما به چند روز نکشید که آزاد شد.

فوتبال و فوتسال

بعد از جنجال های دستگیری از سال 93 تصمیم گرفت وارد فوتبال شد تا جایی که زیر نظر وحید شمسایی آقای گل فوتسال جهان تمرینات خود را شروع کرد. او حتی موفق شد چندبار به تمرینات تیم پرسپولیس هم برود که با بالا گرفتن این موضوع توسط مسئولان این باشگاه دیگر اجازه حضور نیافت.

انرژی هسته ای و ناو ارتش

امیر تتلو در حین مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در سال 1394 ترانه انرژی هسته ای را روی عرشه ناو جنگی با همکاری ارتش خواند که بسیار جنجالی شد. مجوز اجرای او با اینکه توسط سازمان اوج وابسته به سپاه گرفته شده بود اما بعدا حبیب الله سیاری فرمانده وقت نیروی دریایی اعلام کرد بخاطر این مجوز مواخذه شده است.

سفیر صلح موزه تهران

تتلو مهر ماه 94 در موزه صلح تهران از طرف جانبازان شیمایی و قطع نخاع بخاطر موزیک ویدیو شهدا مورد تجلیل قرار گرفت و به عنوان سفیر صلح این موزه معرفی شد.

زندان 62 روزه

این خواننده جنجالی اما شهریور 1395 بخاطر انتشار کلیپ بغل کردن هواداران دختر که با عنوان تشویق جوانان به فساد و فحشا تعبیر می شد دستگیر و راهی زندان اوین شد. او در نهایت بعد از 62 روز با قید وثیقه آزاد شد اما دادگاه او را به 10 سال حبس و 74 ضرب ظلاق متهم کرد اما در نهایت مجازات او نصف و در نهایت تعلیق شد.

دیدار جنجالی با رئیسی

او حاشیه های تتلو در انتخابان سال 96 شروع شد که ابتدا از محمدباقر قالیباف حمایت می کرد اما پس از انصراف وی به سمت هواداری سید ابراهیم رئیسی رفت. کار تا جایی پیش رفت که ابراهیم رئیسی در آخرین ساعات تبلیغات در 27 اردیبهشت 96 با وی دیدار کرد که انتشار تصاویر و فیلم آن بشدت او را زیر تیغ انتقادات برد.

از ترکیه تا کنسرت تفلیس

تتلو بعد از انتخابات خبر از گرفتن مجوز برگزاری کنسرت در ایران داد اما زمان مشخص کرد حرف های او کذب بود تا اینکه تیر ماه 97 ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد. تلاش او برای برگزاری کنسرت 20 هزار نفری در ترکیه مجوز نگرفت تا اینکه مجبور شد در تفلیس گرجستان آنرا برگزار کند.

ماجرای امیر تتلو و همسرش

اخبار مختلفی از ازدواج امیر تتلو تاکنون منتشر شده که صحت ندارد و او در حال حاضر مجر است که دیدار او با دنیا جهانبخت مدل جنجالی هم به سرانجامی نرسید.

علاقه به لواشک

می گوید عاشق لواشک است ولی از شیرینی خامه ای بخاطر اینکه دل می زنه بدش می آید اما شیرینی دانمارکی می خورد و عاشق آب میوه طبیعی است.

علت دستگیری و آزادی در ترکیه

تتلو زمان حضور خود در کشور ترکیه بارها نظرات سخیفی علیه مسئولان ایرانی بر زبان آورد که در نهایت با با پیگیری ها 8 بهمن 98 توسط پلیس اینترپل دستگیر شد. پلیس ایران نیز با تایید این خبر اعلام کرد او به زودی به ایران منتقل می شود. با این حال فشار شبکه های اجتماعی و جمع آوری بیش از 500 هزار امضا باعث شد بعد از یک هفته پلیس ترکیه از تحویل او به ایران امتنا کرده و آزادش کند.

رکوردهای اینستاگرامی

در شهریور 1398 تتلو از هوادارانش خواست تا در آخرین مطلب او در اینستاگرام 10 میلیون کامنت بگذارند که در نهایت این اتفاق افتاد و 18 میلیون کامنت ثبت شد. دومین رکورد زنی او فروردین 99 بود که لایو او با ندا یاسی از دیگر شخصیت های مشهور مجازی با 626 هزار بیننده بود که حسابی داغ شد.

حذف صفحات در اینستاگرام

برای بار اول در 13 آبان 1397 شرکت اینستاگرام حساب کاربری امیر تتلو با 4 میلیون فالوور را بخاطر انتشار جملات توهین آمیز علیه زنان مسدود کرد. در نهایت تتلو با حساب کاربری جدید بازگشت تا اینکه اردیبهشت 1399 اینستاگرام دوباره پیج تتلو را با 4/4 میلیون دنبال کننده بخاطر انتشار استوری راه اندازی حرم سرا و درخواست از دختران 15 تا 20 ساله برای پیوست به حرم سرای او بست.

همکاری با مافیای شرطبندی

امیر تتلو در نهایت بعد از محدودیت های اینستاگرام اینبار با دور زن این شبکه با یوزر خسرو خان به اینستاگرام بازگشت. او سپس 11 مرداد ماه 99 از سایت قمار (شرطبندی) خود رونمایی کرد و حالا هم برای انتشار آهنگ جدید خود ابتدا آنرا پیش فروش کرده سپس منتشر می کند. جالب اینجاست که سایت شرطبندی و پیش فروش آهنگ هایش از طریق درگاه های پرداخت بانک ایرانی براحتی انجام می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا