بیوگرافی

بیوگرافی یاس خواننده رپ

عکس و بیوگرافی یاس خواننده با نام اصلی یاسر بختیاری به همراه داستان زندگی و همسرش ناگفته هایش را می خوانید.

بیوگرافی یاس بختیاری خواننده

یاسر بختیاری معروف به یاس متولد 30 خرداد 1361 در گیلان ، خواننده است. تا دیپلم بیشتر تحصیل نکرد اما از 16 سالگی با موسیقی رپ آشنا شد و حالا بعنوان سلطان رپ ایران  در سبک اجتماعی منحصربفردش شناخته می شود.

خانواده و فوت پدر

یاسر بختیاری در یک خانواده هفت نفره در شهرستان تالش ، گیلان بدنیا آمد. 3 خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد اما فوت پدر تاجرش در 18 سالگی با انبوهی از بدهکاری باعث شد قید دانشگاه را بزند و در شرکت عمویش مشغول به کار شود.

ماجرای علاقه به موسیقی

علاقه اش به موسیقی در 16 سالگی و زمانی که پدرش در یکی از سفرهای تجاری بعنوان سوغاتی آلبوم توپاک رپر معروف آمریکایی را برایش آورد شروع می شود. با فوت پدر در 17 سالگی اش همزمان با کار شروع به نوشتن شعر رپ می کند.

از مسافرکشی تا موسیقی

آن روزها بعد از فوت پدرم از صبح ساعت 8 به شرکت عمویم می رفتم و تا ساعت 6 بعد از ظهر مشغول بودم از 6 تا 11 شب با پیکانی که داشتم مسافرکشی می کردم. از 11 شب به خانه دوستم میتا ملکی که هنوز هم خودم را مدیون او می دانم می رفتم و با هم موسیقی کار می کردیم ، من 6 سال به این شکل زندگی کرد. شش سال خواب برایم معنا نداشت و فقط به هدفم می اندیشیدم.

انتشار اولین آهنگ

بعد از نوشتن ترانه ها با همکاری دوست دبیرستانی اش میتا ملکی (آهنگساز) اولین آهنگ خود را در سال 1382 برای حمایت از مردم زلزله زده بم منتشر کرد. اما شهرت او در سال 1385 با ویدیو موزیک “سی دی رو بشکن” در حمایت از فیلم خصوصی لو رفته از زهرا ابراهیمی (بازیگر) شروع شد که تاثیر زیادی رو مردم گذاشت.

از مجوز تا آمریکا

با چند فیت و کار ترکیبی او اولین هنرمندی بود که مجوز گرفت اما هیچگاه برای آهنگ های مستقل خود موفق به گرفتن مجوز نشد تا اینکه به آمریکا رفت. با این حال توانست در چندین شهر بزرگ آمریکا از جمله لاس وگاس ، واشینگتن و شیکاگو بعنوان نماینده موسیقی رپ فارسی کنسرت برگزار کند و یکسال بعد بازگشت.

تحصیل با منبع درآمد

کنار کار و موسیقی دیگر از لحاظ ذهنی کشش ادامه تحصیل را ندارم. منبع درآمدم هم از شعر و مسافرکشی بود ، شعر می نویسم و به دوستای که می خواستن می فروشم، الان وضع مالی ام نسبت به گذشته بهتر شده است.

ریا کار نیستم

مردم همه با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌ دارند، اما من رک و پوست کنده از دردهایم صحبت کردم تا شاید تجربیات من به نجات یک انسان دیگر کمک کند.

از کشتی تا علاقه به فوتبال

یک زمانی کشتی می ‌گرفتم و زیر نظر آقای‌ هاشم کلاهی کشتی آزاد ، کار می‌ کردم و اگر تعریف از خود نباشد خوب هم کشتی می‌ گرفتم. عوضش به فوتبال علاقه ندارم و فقط بازی‌ های ملی را با تعصب تماشا می‌ کنم.

سبک آهنگ ها

مضمون بیشتر ترانه‌ های یاس انتقاد و اعتراض به مشکلات و بحران‌ های اجتماعی نظیر فقر ، اعتیاد ، بی کاری ، جنگ ، خودکشی ، طلاق و غیره است.

بازیگری

یاس در سال 1382 وقتی 21 ساله بود در فیلم رعد که داستان زنانه دارد بازی کرد و تیتراژ پایان فیلم را نیز خواند او همچنین در مستند جهانی Rock ON نیز حضور داشت.

به مجوز فکر نمی کنم

دیگر به مجوز فکر نمی کنم چون سانسور حرف هایم برایم قابل قبول نیست برای یک رپر سانسور حرف هایش بدتر از هر چیز است. با این حال من همیشه در موسیقی هایم چارچوب ها را رعایت می کنم.

ازدواج

یاس بختیاری هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

منع از تیتراژ

در چند سال اخیر صدای او ابتدا از تیتراژ فیلم بارکد در سال 95 و سپس در سال 97 از تیتراژ سریال شبکه خانگی رقص روی شیشه با وجود تایید اولیه در نهایت حذف شد. با این حال صدای او در زمستان 99 با سریال قورباغه در موسیقی متن شنیده شد.

هدف طمع می آورد

هدف طمع می آورد ، یعنی تو اگر برای خودت هدفی را تعریف کنی به محض اینکه به آن رسیدی بالاتر از ان را می خواهی که این خیلی خوب نیست. ولی کلا دوست دارم رپ فارسی را به دنیا بشناسانم و به همه بفهمانم که کلمه ریتم نیست و محتواست و بیشتر از اینکه به ریتم حساسیت نشان بدهی در پی محتوا باشی.

خوانندگان مورد علاقه

برای همه کسانی که در ایران کار می کنند احترام قائلم و هنرشان را تحسین می کنم. ولی کاری بود از آقای محمد اصفهانی بنام مرو ای دوست که واقعا روح و روانم را به فنا داد یا یکی از ترانه های محسن چاوشی هم که برای خرمشهر خوانده بود.

پای ثابت خیریه ها

این عهدی است که در روزهای سختی که داشتم با خودم بستم تا اگر روزی شرایطش را داشتم به دیگران کمک کنم. خیلی ها می گویند من نذر می کنم اگر این اتفاق بیفتد فلان کار را انجام دهم اما من نذر نمی کنم و فقط به وظیفه خودم عمل می کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا