بیوگرافی

بیوگرافی شادمهر عقیلی و همسرش

بیوگرافی شادمهر عقیلی و همسرش ملیسا میامسا با عکس دخترش و ماجرای رابطه با ژینا کلانتری تا تاسیس سایت شرطبندی او را می خوانید.

بیوگرافی شادمهر عقیلی و همسرش

شادمهر عقیلی متولد 7 بهمن 1351 در تهران خواننده ، آهنگساز و ترانه سرا است. تا هنرستان موسیقی تحصیل کرد سپس وارد آهنگسازی موسیقی بی کلام شد و از سال 1377 با آلبوم مسافر سر زبان ها افتاد و حالا در آمریکا زندگی می کند.

خانواده

در یک خانواده 7 نفره با سه برادر بنام های حمید ، محمدتقی ، محمدعلی و یک خواهر بنام پروین بزرگ شد ، مادرش عاصفه و پدرش علیقلی در 20 سالگی اش فوت کردند. دو برادرش هم به ترتیب یکی در حین خدمت سربازی ، یکی در زلزله رودبار 1369 و دیگری در سال 1392 فوت کردند.

شروع از کودکی

از کودکی با ساز زدن برادرش به موسیقی علاقمند شد اما بصورت جدی در سال 1367 وقتی 16 ساله بود با نواختن پیانو فعالیت خود را شروع کرد. سپس وارد هنرستان شد و یادگیری ساز ترومپت و ویلن را آغاز کرد و سپس بصورت خودآموز نواختن سنتور را نیز کامل یاد گرفت.

از تشکیل گروه تا سربازی

از سال 1369 که 18 ساله بود بعنوان نوازنده با چند نفر از دوستانش یک گروه موسیقی تاسیس کرد تا بتوانند برای اجرا و کسب درآمد به کشورهای عربی بروند. اما بعد از دو سال به نتیجه ای نرسید تا اینکه سال 1370 درگیر خدمت سربازی شد که البته بخاطر پارتی به دروغ امریه ورزشی (شمشیربازی) گرفت و خدمت نکرد.

اولین آلبوم (بی کلام)

سال 1375 وقتی 25 ساله بود بعنوان آهنگساز شروع به ساخت قطعات بی کلامی بنام معبود ، فصل آشنایی و گل گندم کرد که بعدا تبدیل به آلبوم بهارمن شد. این آلبوم را 800 هزار تومان آن زمان به شرکت طنین فروخت تا اینکه مدتی بعد بعنوان آهنگساز کارمزدی وارد صدا و سیما شد.

شروع خوانندگی و شهرت

مدتی با علیرضا عصار وارد همکاری شد تا اینکه تصمیم گرفت خودش بخواند که بعد از چند ماه تلاش آلبوم مسافر را در سال 1377 وقتی 26 ساله بود منتشر کرد. این آلبوم با استقبال زیادی مواجه شد تا یکسال بعد در سال 1378 سومین آلبوم او بنام دهاتی پرفروش ترین آلبوم تاریخ موسیقی بعد از انقلاب 1357 لقب گرفت. گفته می شود آلبوم دهاتی در آن زمان بیش از 10 میلیون نسخه فروش کرد.

مورد استقبال مذهبی ها

شادمهر بعد از جنجال آلبوم های خود با انتشار قطعاتی چون یاس کبود که برای حضرت فاطمه زهرا (س) بود ، توانست رای تندروها را نسبت به خود جلب کند.

از بازیگری تا آخرین آلبوم

سال 1379 در فیلم سینمایی پر پرواز نقش یک خواننده فرزند شهید را بازی کرد که مجوز انتشار آثارش صادر نمی شود و به همین دلیل قصد مهاجرت دارد. او موسقی این فیلم را نیز کار کرد و چند ماه بعد با اضافه کردن چند قطعه دیگر آلبومی بنام پر پرواز را انتشار داد که قطعه معروف آن آهنگ بنام یه پنجره یه قفس مشهور شد. گفته می شد پایان بندی این فیلم نوعی تهدید از سوی شادمهر بوده که اگر فشارها ادامه داشته باشد می روم که در نهایت به واقعیت تبدیل شد.

مهاجرت برای همیشه

در نهایت این خواننده پرآوازه سال 1381 وقتی 30 ساله بود زندگی اش را جمع کرد و برای همیشه ایران را ابتدا به مقصد کانادا ترک کرد ، او سپس به آمریکا رفت و چند ماه بعد آلبوم خیالی نیست را آنجا منتشر کرد.

ازدواج

شادمهر عقیلی سال 1390 وقتی 39 ساله بود با یک دختر فیلیپینی الاصل بنام ملیسا میامسا ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک دختر بنام ملینا می باشد.

از بیوگرافی ملیسا تا آشنایی

ملیسا میامسا فارغ التحصیل رشته طراحی صحنه از دانشگاه سن دیه گو می باشد که در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمده و در کار طراحی مرواریدهای فیلیپینی می باشد. آشنایی او با شادمهر نیز به واسطه حضورش در یکی از ویدئوهای شادمهر بعنوان رقصنده بود که در نهایت به دوستی و ازدواج ختم شد.

شادمهر عقیلی و ژینا کلانتری

انتشار فیلم و عکس دونفر و عاشقانه شادمهر و ژینا کلانتری در زمانی که در ایران حضور داشت همه را به این باور رساند که قرار است این دو با یکدیگر ازدواج کنند. حتی حلقه های نامزدی نیز در دستانشان دیده می شد اما بعد از مهاجرت همه چیز به هم خورد و این عشق آتشین خاموش شد.

به ایران باز نمی گردم

به وکیل خودم وصیت کردم که اگه واسم اتفاقی افتاد به هیچ وجه بدن من به ایران برنگرده ، اون رو بسوزونن و خاکسترش رو در اقیانوس اطلس بریزند.

همکاری با ریحانه پارسا

شادمهر عقیلی 5 آذر 99 با انتشار کلیپ ویدیوی آهنگ بارون با حضور ریحانه پارسا ، بازیگری که بتازگی از ایران مهاجرت و کشف حجاب کرده بشدت جنجالی شد.

رونمایی از سایت قمار

چند روز بعد از جنجال با ریحانه پارسا ، شادمهر از سایت شرطبندی خود رونمایی کرد. از این پس او را باید همردیف چهره هایی چون پویان مختاری ، ساشا سبحانی ، میلاد حاتمی ، دنیا جهانبخت ، ندا یاسی ، داوود هزینه و … ببینیم.

جنجال با مردم افغانستان

سال 1398 در جریان کنسرت شادمهر عقیلی در واشنگتن پایتخت آمریکا گفت اگر ایرانی نیستید بروید بیرون ؟! این اظهارات شادمهر به سرعت در میان کاربران افغانستانی پخش و منجر به انتقادات گستره علیه وی شد اما شادمهر در واکنش انتقادها گفت خطابم به یکی از حاضران بود که به اجرای آهنگ «ای ایران» اعتراض داشتند.

دوستی با پاشایی

شادمهر یکسال پس از فوت مرتضی پاشایی گفت: مرتضی همیشه می گفت من می ترسم اسم شما را در کنسرت هایم بیاورم ولی هرچه دار از شما دارم. من خیلی خوشحالک که توانستم یک واقعیتی را قبول کنم و چقدر خوب است که یکی می تواند اینقدر خوب و حتی بهتر از خود من باشد.

آلبوم های رسمی

● بهار من – 1376

● مسافر – 1377

● دهاتی – 1378

● مشق سکوت – 1378

● نغمه ‌های شرقی – 1378

● پر پرواز – 1379

● خیالی نیست – 1381

● آدم فروش – 1382

● پاپ کورن – 1385

● تقدیر – 1388

● طرفدار – 1391

● تجربه کن – 1395

● تصویر – 1396

آلبوم های غیر رسمی

● شام غریبان – 1374

● دوری و پشیمانی – 1382

● فریبا – 1378

● آدم و حوا – 1379

● سبب – 1386

● تلافی – 1380

● آنتیک – 1388

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا