بیوگرافی

بیوگرافی فریدون آسرایی خواننده

آشنایی با بیوگرافی فریدون آسرایی خواننده آهای خوشگل عاشق با عکس های شخصی و داستان ازدواج و همسرش را می خوانید.

بیوگرافی فریدون آسرایی

فریدون آسرایی متولد 15 مرداد 1335 در استان البرز، خواننده است. فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته مهندسی کشاورزی از فیلیپین می باشد، او از مکانیکی شروع بکار کرد سپس از رستوران داری به خوانندگی رسید.

از روستا تا علاقه

در روستای آسارا از توابع کرج متولد شدم و از کلاس پنجم دبستان شروع به خواندم کردم، آن موقع علاقه زیادی هم به اذان آقای موذن زاده داشتم. در کلاس های درس هم همیشه من می خواندم و بچه ها گوش می کردند.

سربازی در فلسطین 

در سال 1355 وقتی 20 ساله بود زمان خدمت بعنوان گروه سربازان حافظ صلح به بلندی های جولان در مرز بین مناطق اشغالی و سوریه اعزام شد. علاوه بر ایران، کانادا، لهستان و اتریش هم در منطقه حضور داشتند.

از فیلیپین تا کانادا

بعد از سربازی راهی فیلیپین شد و در آن کشور در رشته کشاورزی تحصیل کرد تا اینکه سال 1365 وقتی 30 ساله بود برای زندگی به کانادا رفت.

مکانیکی تا رستوران

وقتی که وارد کانادا شدم آنجا در یک مکانیکی کار کردم تا اینکه مدتی بعد پیک پیتزایی شدم سپس نامه رسانی را تجربه کردم و کم کم با خرید تاکسی مسافرکشی هم کردم. در نهایت یک رستوران زدم و به سمت موسیقی رفتم.

خوانندگی از 42 سالگی

بصورت رسمی در سال 1377 وقتی 42 ساله بود در کانادا و در گروه رامین زمانی کار خود را بعنوان خواننده شروع کرد که به انتشار یک آلبوم بنام سرگذشت نیز رسید. آهای خوشگل عاشق این آلبوم بعدها خیلی مورد توجه قرار گرفت.

بازگشت به ایران

آسرایی سال 1379 به ایران بازگشت و یکسال بعد آلبوم سلام را ارائه کرد تا اینکه بصورت رسمی اولین آلبوم وی بنام غریبه در سال 1383 منتشر شد. این آلبوم خیلی زود صدای او را مشهور کرد.

خوانندگی ارثی

علاقه به خوانندگی ارثی است، در خانواده من عمویم صدای خیلی خوبی داشت پدر و برادر بزرگم سال‌ های سال در مراسم‌ های مختلف خانوادگی آواز می‌ خوانند.

سفیر مبارزه با مواد مخدر

آسرای تک آهنگی بنام نه بگو را در راستای کمک به پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی و افزایش سطح اطلاع افراد جامعه نسبت به آسیب‌ های مواد مخدر منتشر کرد. به همین جهت پلیس مبارزه با مواد مخدر وی را بعنوان سفیر مبارزه با مواد انتخاب کرد که او نیز فعالیت های چشمیگری در این حوزه داشت.

فعالیت ها در ایران

من یک استودیوی صدابرداری در شهرک غرب به نام استودیو فرزین دارم که یک مدت در اجاره دوستی بوده و اکنون پس گرفتم و خودم دوباره آن را راه اندازی کردم.

داوری شب کوک

شهرت آسرایی بصورت همه گیر از سال 1394 با داوری در شوی استعدادیابی ایرانی بنام شب کوک از شبکه نسیم شروع شد که باربد بابایی مجری آن بود.

اهل فوتبال

من در زمین چمن حیدرنیای تهران به طور منظم فوتبال بازی می کنم. خیلی هم فوتبالی ام اما در ایران طرفدار تیمی نیستم چون فوتبال باشگاهی ایران را متاسفانه در حد کشورم نمی دانم و ضعیف است. من رئال مادرید را خیلی دوست دارم.

عاشقی و ازدواج !

فریدون آسرایی در کشور کانادا دوره کوتاهی نامزد بوده و بنا به گفته خود چندین بار هم عاشق شده ولی به ازدواج ختم نشده است. او در حال حاضر مجرد است.

علاقه به فیلیپین

فیلیپین را با اینکه هوایش مرطوب و گرم است بیشتر از جاهای دیگر دوست دارم و همیشه برای سفر فیلیپین را ترجیح می دهم چون سال ها در آن زندگی کردم. فیلیپین تقریبا مثل کشورم می ماند و با محیط آن آشنایی دارم.

شایعه سرطان حنجره

در سال 1395 خبر ابتلای آسرایی به سرطان حنجره رسانه ای شد اما خیلی زود خود اعلام کرد بعد از 30 اجرای پشت سرهم دچار مشکلاتی در حنجره شده است. او بعد از طی یک دوره درمانی، سلامت حنجره خود را بدست آورد.

برند مورد علاقه

یکسری از برندها هستند که من از زمانی که در کانادا زندگی می کردم دوست داشت، از آن زمان لباس های Boss را بیشتر از همه دوست دارم. برندهای دیگری مثل جورجیو آرمانی؛ اما Boss همیشه برند مورد علاقه ام بوده، ورساچی هم برند خوبی است و از برندهای روز دنیاست.

سبک مورد علاقه

صدای اسطوره ای موسیقی مایکل جکسون را دوست دارم همینطور جورج مایکل، سلندیون و همچنین یکسری فضاهای خاص در موسیقی را گوش می دهم.

باغداری

من یک باغچه ای در زادگاهم پدری ام در آستارا دارم. در آنجا یکسری از ایده های خودم را پیاده کرده ام یک مدت در آن باغ خیلی زحمت کشیدم و در آنجاها بیشتر با درخت های میوه طرفیم. ما گل هم در آنجا داریم مانند یاس و رز ولی بیشتر توجهمان روی میوه است. از گوجه گرفته، زردآلو، آلبالو، گیلاس، سیب، گردو و … هر نوع میوه ای که از هر فصلی شروع می شد ما در باغمان داریم.

آهنگ مورد علاقه مردم

آهنگ آهای خوشگل عاشق شامل بیشترین همراهی مخاطبان حاضر در سالن می‌ شود که از این جهت خیلی خوشحال هستم. به‌ طور معمول این قطعه یک مرتبه در میان کنسرت و یک مرتبه در پایان زمان اجرا برای هواداران خوانده می‌ شود.

غذای مورد علاقه

زیاد اهل غذا نیستم و بیشتر به میوه علاقه مندم اما ما ایرانی ها کباب خوریم، شما کسی را پیدا نمی کنید که بگوید سلطانی یا برگ دوست ندارم، زیاد اهل مرغ نیستم و جوجه کباب می خورم و گوشت گوساله را بهترین گوشت می دانم و به گوشت قرمز بدون چربی بیشتر علاقه مندم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا