تمامی مطالب

فواید زود شام خوردن برای بدن

فواید زود شام خوردن برای لاغری و تمام خواص زود خوردن شام قبل از ساعت 9 با مزایای خوردن شام بین ساعت 6 تا 7 را می خوانید.

فواید زود شام خوردن چیست

حتما از بسیاری از متخصصان و محققان شنیده اید که تاکید میکنند ، بهتر است شام زودتر خورده شود اما تابحال علت آنرا دنبال کرده اید؟ در واقع مطالعات انجام شده حاکی از آن است که ساعت 6 تا 7 بهترین زمان برای مصرف شام است که در زیر فواید آن را می خوانید.

13 خواص زود خوردن شام ↓

کاهش خطر اوبیسیتی

زمانی که شام دیر مصرف میشود در واقع مقداری ، کالری و انرژی غیر ضروری تحویل بدن داده میشود چراکه بدن در آن موقع از شب به آن مقدار کالری و انرژی نیازی ندارد. در نتیجه به صورت چربی در بدن ذخیره میشود که در نهایت ممکن است منجر به اوبیسیتی یا اضافه وزن شدید شود پس پیشنهاد میشود کمی زودتر شام مصرف شود تا از خطر اوبیسیتی پیشگیری شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که کسانی که حداقل دو ساعت قبل از وقت خوابشان شام میخورند ، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان اند. در مردان 26 درصد خطر ابتلا به پروستات و در زنان 16 درصد خطر ابتلا به سرطان سینه کاهش میابد.

بهبود خلق و خو و سطح انرژی

زود خوردن شام باعث میشود که بدن زمان کافی برای به تعادل درآوردن و تثبیت کردن قند خون داشته باشد که این باعث کاهش احساس خستگی و کج خلقی و ناراحتی میشود. همچنین باعث میشود که انرژی کافی برای انجام فعالیت ها و کارهایتان ، قبل از خواب را داشته باشید.

بهبود عملکرد گوارشی

زود خوردن شام زمان کافی برای هضم غذا را در اختیار بدن میگذارد و حرکات طبیعی روده را بهبود میبخشد در نتیجه غذا به بهترین شکل جذب میشود.

کاهش مشکلات گوارشی

اگر درست قبل از خواب شام خورده شود ، غذا به درستی هضم نمیشود. چراکه در حالت دراز کشیدن و خوابیدن دستگاه گوارشی به شکلی درست کار نمیکند که ممکن است مشکلاتی از قبیل نفخ ، شکم درد ، رفلکس اسید معده و یا سوزش معده رخ بدهد.

کاهش یبوست

زود خوردن شام باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی میشود در نتیجه به مشکل یبوست و خشکی نیز کمک فراوانی میکند.

بهبود خواب

وقتی در زمان نزدیک خواب ، غذایی خورده شود سیستم گوارشی درگیر هضم آن خواهد بود. این بدین معنا است که بدن در زمان استراحت همچنان فعالیت میکند که این کار از خوابی راحت و آسوده جلوگیری میکند و بنا به گفته ی محققان همان اثر نوشیدنی های الکی را بر خواب میگذارد. پس پیشنهاد میشود چندین ساعت قبل از خواب شام مصرف شود تا بدن هنگام خواب درگیر هضم آن نشود و بتواند در ساعت خواب به راحتی استراحت کند.

فواید زود خوردن شام برای قلب

زمانی که شام دیر مصرف میشود کالری ها به درستی و به طور کامل در بدن سوزانده نمیشوند در نتیجه تبدیل تری گلیسیرید (نوعی اسید چرب ) میشوند که خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سکته را افزایش میدهد. زود خوردن شام از تشکیل تری گلیسیرید در بدن جلوگیری میکند و باعث ارتقا سلامت قلب میشود.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

زمانی که شام زود خورده میشود بدن زمان کافی برای استفاده و به تثبیت رساندن قند خون را خواهد داشت که در طولانی مدت باعث کنترل قند خون میشود و از خطر ابتلا به دیابت نوع دوم پیشگیری میکند.

بهبود عملکرد های مغزی

بنابه مطالعات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا ، اگر در زمان خواب و یا نزدیک به زمان خواب شام مصرف شود بر عملکرد یادگیری و حافظه ناحیه هیپوکامپ اثری منفی و مخرب میگذارد پس بهتر است بین ساعت خواب و شام فاصله ای ایجاد شود.

شادابی و رضایت در صبح

زمانی که شام زودتر خورده شود ، بدن با مشکلات گوارشی و یا بی خوابی مواجه نخواهد شد در نتیجه صبح روز بعد سطح انرژی بدن بالا میرود و باعث حس شادابی و رضایت میشود.

زود شام خوردن و لاغری

بنا به گفته ی متخصصان و محققان ، ساعت 6 تا 7 بهترین زمان برای خورن شام است. وقتی که زودتر شام مصرف میشود بدن زمان بیشتری برای هضم و جذب آن خواهد داشت در نتیجه میزان کالری بیشتری نیز در بدن سوزانده میشود و باعث کاهش وزن میشود.

اشتهای بهتر برای صبحانه

بی شک همه میدانند که صبحانه مهم ترین وعده غذایی است اما گاهی بسیاری از افراد هنگام صبح حس گرسنگی نمیکنند. دلیل این حس این است که شامی سنگین و دیر هنگام خورده اند. زمانی که شام زودتر مصرف شود باعث حس گرسنگی و اشتها در صبح روز بعد میگردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا