بیوگرافی

بیوگرافی حمید صفت خواننده رپ

بیوگرافی حمید صفت خواننده رپ و همسرش با عکس های جدید خانوادگی ماجرای قتل ناپدری تا ناگفته های زندگی اش را می خوانید.

بیوگرافی حمید صفت خواننده

حمید صفت متولد 18 مرداد 1372 در تهران ، خواننده و آهنگساز است. خودش را یک دهه هفتادی یاغی معرفی می کند که با موسیقی زیرزمینی غیرمجاز معروف شد اما یک دعوای خانوادگی و قتل ناخواسته او را به حاشیه برد.

خانواده

در محله شمس آباد تهران بدنیا آمدم ، مادرم صدای خوبی دارد و خواهرم نیز کارگردان بوده و بیشتر کلیپ هایم رو با راهنمایی او می سازم ، برادر هم ساکن آمریکاست.

شروع فعالیت

فعالیت خود را از دوران راهنمایی با الگو از افرادی چون امینم و فیفتی سنت به همراه پسر دایی اش علی رهرو با ساخت موزیک رپ زیرزمینی شروع کرد. او در مورد انتخاب سبک کاری اش می گوید رپ بیشتر به روحیه زندگی ام میخورد و بهتر میتونستم خودمو تخلیه کنم.

القاب و گروه زد و بند

لقب حمید در ابتدا حمید ابتکار بود اما بعدها ترجیح داد همون اسم و فامیلی اش باشد او پس از مدتی فعالیت گروه زد و بند رو تاسیس و شروع بکار گروهی کرد.

شهرت

صدای او بیشتر با یک کار دو صدایی بنام بخشش با همکاری امیرعباس گلاب شنیده شد و با آهنگ چ بصورت مستقل به اوج رسید.

یاغی هستم

بچه یاغی هستم اما یاغی بود را چریکی بودن می دانم ، از بچگی تو شری حد و مرز نداشتم ولی هیچ وقت احمق نبودم و کنار کارم سیاست داشتم.

الگویم چمران است

از آدم هایی مثل چمران درس می گیرم ، بیشتر علاقمند به چریکی بودنش هستم و موزیک ویدیوی چ را در استایل دکتر چمران بصورت چریکی منتشر دادم.

بازیگری و طراحی

به بازیگری و کارگردانی علاقه دارم و دوست دارم در آینده حتما یک فیلم کوتاه بسازم ، البته در حوزه لباس و مد هم یه فعالیتی هایی دارم.

درآمد و ازدواج

فعلا که مجردم و با مادرم زندگی می کنم ، برای گذر زندگی هم تکست می نویسم و می فروشم و دوست دارم بزودی ازدواج کنم و صاحب فرزند پسر شوم.

ورزش

هر روز زیر نظر مربی به طور جدی تمرین می کنم البته به همه ورزش ها علاقه دارم ولی در حال حاضر بدنسازی و فوتبال را بیشتر دنبال می کنم.

ازدواج دوم مادر

پدر و مادرش در کودکی جدا شدند تا اینکه مادرش سال 1384 وقتی او 12 ساله داشت برای بار دوم با مردی بنام هوشنگ ازدواج کرد و مدتی به آلمان رفت.

بازیگری در تئاتر

از سال 1396 حمید صفت از جمله بازیگران نمایش لامبورگینی به کارگردانی سیامک صفری بود که در مجموعه شهرزاد تهران روی صحنه رفت. از آنجا که رپرها در ایران مجاز به اجرا نیستند او فقط یک شب روی صحنه رفت و از آن به بعد از همراهی این گروه محروم شد.

ماجرای قتل ناپدری

در 22 مرداد 1396 خبر شوکه کننده قتل ناپدری توسط حمید صفت اهالی هنر را متاثر کرد. بعدا مشخص شد او در یک نزاع خانوادگی زمانی که متوجه می شود ناپدری مادرش را کتک می زند کنترل خود ر از دست داده و بعد از درگیری موجب مرگ وی می شود. او ساعاتی بعد از مرگ ناپدری در بیمارستان ، خود را به کلانتری معرفی کرد و به مدت یکسال در زندان رجایی شهر بازداشت بود.

آزادی موقت

در خرداد 97 اعلام شد یک تیم 7 نفره پزشکی قانونی اعلام کردند 50 درصد علت مرگ مقتول مربوط به بیماری قبلی او بوده است. به این ترتیب حمید صفت با وثیقه 500 میلیون تومانی از زندان آزاد شد که بعد از آزادی ترانه بنام عجایب شهر را خواند که در دوران حبس نوشته بود.

رپ با جواز تناقض دارد

من حرفم مشخصه ، رپ با جواز تناقض دارد ، جواز حرفم رو تغییر میدهد ، اگر میخواستم حرفمو تغییر بدم اصلا نمی گفتم. من حاضر نیستیم شعرم رو ادیت کنم و طبیعتا کسانی که برای این کارها مجوزی صادر می کنند برای خودشان قواعدی دارند که کار رپ با اینها جور در نمی آید.

از ایران می روم

من اینجا به دنیا آمدم ولی اگر بیرونم کنند می روم ، اگر بکن کار نکن می رم. در این حوزه دغدغه ام از همه چیز برایم مهمتر است ولی دوست دارم تو مملکت خودم حرف هایم رو بزنم چون ملیتم برایم مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا