بیوگرافی

بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرش

بیوگرافی بیژن مرتضوی خواننده نوازنده و همسرش ستاره سعیدی با عکس های جدید و ناگفته های زندگی شخصی تا ازدواج دوم او را می خوانید.

بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرش

بیژن مرتضوی متولد 25 آبان 1336 در ساری ، نوازنده ویولن و خواننده است. فارغ التحصیل دکترای موسیقی از دانشگاه ساوت همپتون انگلستان می باشد که در 14 سالگی اولین کنسرت خود را برگزار کرد و تجربه دو زندگی زناشویی را هم دارد.

از ساری تا تهران

پس از تولد در یکی از توابع شهر ساری به همراه خانواده به تهران مهاجرت کردند ، یک برادر بنام فرهاد و دو خواهر بنام های آرزو و آذر دارد.

از 3 تا 11 سالگی

نواختن ویولن را از سال 1339 وقتی تنها سه سال داشت شروع کرد سپس از هفت سالگی مشغود یادگیری پیانو ، گیتار ، عود ، تار و سنتور شد. مرتضوی استعداد عجیبی از خود نشان داد تا اینکه در 11 سالگی مقام اول مسابقات کشوری موسیقی دانش آموزی در ایران را بدست آورد.

اساتید و کنسرت در 14 سالگی

تا مقطع راهنمایی زیر نظر پنج تن از معتبرترین استادان ویولن از جمله علی تجویدی ، پرویز یاحقی ، حبیب الله بدیعی ، جهانگیر کامیان و مسعود نمازیان آموخت. او سپس سال 1350 در 14 سالگی با تشکیل یک گروه ارکستر 32 نفری ، ساخته های خود در اردو معروف تابستانی رامسر در ایران را اجرا کرد.

مهاجرت به انگلیس

بیژن مرتضوی در سال 1355 وقتی 18 ساله بود بعد از گرفتن دیپلم برای ادامه تحصیل راهی انگلستان شد و در رشته مهندسی نقشه کشی لیسانس گرفت.

ورود به آمریکا

سال 1358 از انگلستان به آمریکا رفت و فوق لیسانس خود را از دانشگاه ایالت تگزاس در رشته موسیقی گرفت و از سال 1361 ساکن کالیفرنیا شد.

اولین آلبوم

ایشان در سال 1368 آولین آلبوم خود بنام بیژن مرتضوی 1 را انتشار دارد و یکسال بعد تورهای کنسرت اش را بصورت جهانی در کشورهای مختلف شروع کرد. مشخصه متمایز وی از سایر نوازندگان توانایی او در نواختن همه سازهای بکار رفته در آثار خود است.

پخش آثار در رسانه ملی

دائماً می شنوم که ساخته هایم در داخل کشور ، چه از رسانه های دولتی و چه از رسانه های خصوصی پخش می شود. جدا از بحث با اجازه و یا بی اجازه پخش کردن این آثار ، باعث خوشحالی من است ، این مساله برای من نوعی رضایت روحی به همراه دارد.

ازدواج اول

بیژن مرتضوی اولین بار بعد از مهاجرت در آمریکا ازدواج کرد که ثمره آن پسری بنام پژمان می باشد ، با این حال این زندگی چندین سال بعد به جدایی ختم شد.

ازدواج اول

استاد برای بار دوم  بصورت رسمی سال 1395 با دختری بنام ستاره سعیدی ازدواج کرد که اختلاف سنتی 26 ساله این زوج مدتی در فضای مجازی حاشیه ساز بود.

بیوگرافی ستاره سعیدی

ستاره سعیدی متولد 31 شهریور 1362 در لس آنجلس ، دانش آموخته مقطع لیسانس در رشته مدیریت می باشد که حالا در حرفه مدیر برنامه همسرش فعالیت دارد. او سابقه نیز بعنوان فیلمبردار و سازنده کلیپ ویدیو در گروه همسرش کار می کرد.

رفت و آمد به ایران

این هنرمند موسییقی زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به ایران رفت و آمد داشت و حتی پس از بازگشت مرحوم حبیب محبیان نیز دوباره به ایران آمد. تلاش او اما برای گرفتن مجوز فعالیت به ثمر نرسید و با رسیدن دولت محمود احمدی نژاد نیز دیگر امکان سفر به ایران پیدا نکرد ، او حتی ویلایی در شمال ایران هم دارد.

تدریس در دانشگاه

بیژن مرتضوی در سال 2009 دکترای موزیک خود را گرفت و حالا بعنوان یکی اساتید مدعو دانشگاه ساوت همپتون در رشته موسیقی است.

ساخت و ساز

دکتر مرتضوی که تحصیلکرده مهندسی راه و ساخت از دانشگاه یوتی (آستین تگزاس) هم می باشد ، مدتی در عرصه ساختمان سازی و  ساخت و ساز درگیر بود. او در ایام تحصیل هم برای امرار معاش بعنوان راننده و گارسون کار کرده است.

ابتلا به کرونا

بیژن مرتضوی بعد از ابتلا به ویروس کرونا در 9 اسفند 1399 با درگیری بیشتر ریه ها به بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان آمریکا منتقل شد.

آلبوم ها

● بیژن مرتضوی 1 – 1368

● بیژن مرتضوی 2 – 1370

● خواب و بیداری – 1372

● بیژن مرتضوی 3 – 1373

● آتش روی یخ – 1375

● بوی خوش عشق – 1377

● آواز خاموش – 1379

● یه قطره دریا – 1382

● به من چه – 1385

● موسیقی و من – 1389

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا