تمامی مطالب

ماسک مو خانگی برای رشد و ضد شوره

آموزش طرز تهیه انواع بهترین ماسک مو خانگی برای موهای خشک و چرب برای از بین بردن موخوره ، شوره و ترمیم پوست سر را می خوانید.

ماسک مو خانگی جدید

تغییرات فصول، گرمای داخل خانه، عوامل خارج از خانه ، ابزار حالت دهی مانند اتوی مو و سشوار تنها برخی از عوامل خشکی ، وز شدن و آسیب مو می شود. خوشبختانه برای رفع این مشکلات همیشه نیاز به رفتن به فروشگاه ها و پر کردن سبد خرید خود ندارید. در عوض مستقیما میتوانید به آشپزخانه رفته و از مواد در دسترس برای خود ماسک های خانگی طبیعی و موثر درست کنید.

ماسک عسل ، تخم مرغ و سرکه

مناسب (موهای خشک)

این ماسک  یک روش عالی برای آبرسانی و تغذیه و همچنین درخشندگی مو میباشد اگر این روزها احساس میکنید موهای تان خشک بنظر میرسند حتما این ماسک را امتحان کنید!

مواد لازم

● عسل: 1 قاشق چایخوری

● تخم مرغ: 1 عدد

● سرکه سیب: 1 قاشق غذاخوری

طرز استفاده

تمام مواد ذکر شده را در یک کاسه ترکیب کرده و 30 تا 40 دقیقه روی موهای خود قرار دهید و سپس آبکشی کنید بسته به طول موهایتان مقدار مواد میتواند دو برابر و یا نصف شود ،این ماسک روی انواع مو موثر است.

ماسک روغن نارگیل و شکر

مناسب (پوست سر خشک و شوره دار)

اگر هنگام پایین آمدن دما و یا در فصل های سرد سرتان پوسته پوسته میشود به این دلیل است که دما در داخل خانه شما بالاتر است و همین باعث خشکی پوست سر و شوره موهای شما شده است. ماسک زیر به لایه برداری و حذف یا کاهش این پوسته ها کمک میکند و همچنین میتواند به عنوان یک اسکراب پوست صورت هم مورد استفاده قرار گیرد.

مواد لازم

● روغن نارگیل: 2 ق غ تصفیه نشده

● شکر: 4 قاشق غذاخوری

● روغن نعناع: 5 قطره فلفلی

● روغن درخت چای: 2 قطره

طرز استفاده

در حمام همه مواد را با هم مخلوط کرده و فرق موهایتان را باز کنید سپس به کمک انگشتان و یا برس رنگ مو مخلوط را مستقیما به فرق سر تمیز و مرطوب خود بمالید و 1 الی 3 دقیقه ماساژ دهید. سپس موهایتان را جمع کرده و اجازه دهید این مخلوط تا زمان دوش گرفتن روی سرتان باقی بماند. شکر موجود در این اسکراب به اسید گلیکولیک تجزیه میشود که سلول ها مرده ی پوست را در خود حل میکند همچنین روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب است و دارای خواص ضدالتهابی میباشد. روغن نعناع فلفلی به گردش خون در پوست سر و روغن درخت چای ضد قارچ، ضد میکروب و ضدباکتری است.

ماسک عسل، سرکه و نارگیل

مناسب برای (موهای کدر)

این ماسک علاوه بر آبرسانی ، جلوه بهتری به موها میدهد که هر زمان موهایتان درخشش خود را از دست دادند از ماسک سرکه سیب برای تقویت درخشندگی آن ها استفاده کنید.

مواد لازم

● به مقدار لازم و برابر عسل طبیعی + سرکه سیب و روغن نارگیل

طرز استفاده

همه ی مواد را ترکیب کرده و روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید حداقل تا 20 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس موها را با شامپو بشویید. این ماسک برای انواع موها مناسب است و به تثبیت رنگ مو نیز کمک میکند.

ماسک روغن نارگیل و دارچین

مناسب برای (تقویت رشد مو)

این ماسک بر پایه ی دارچین ، که یک ادویه ی ضد میکروبی است، سبب بهبود گردش خون و تقویت رشد و مقاومت مو میشود.

مواد لازم

● به مقدار برابر و لازم از دارچین و روغن نارگیل

طرز استفاده

مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و آن را روی ریشه ی موها بمالید و پوست سر را ماساژ دهید. بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند. حداقل هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید تا تاثیر خارق العاده ی آن را مشاهده کنید.

ماسک چای سبز و سرکه سیب

مناسب برای (پوست سر آسیب دیده)

چای سبز معدن سلامتیست که میتوانیم پوست سر را به کمک آنتی اکسیدان و مواد مغذی اش آرام و متعادل کنیم. روغن نعناع فلفلی نیز یک مکمل عالیست که با خاصیت ضدالتهابی خود به تسکین و آبرسانی پوست سر خشک کمک میکند.

مواد لازم

● چای سبز: 1 فنجان

● روغن نعناع فلفلی: 2 قطره

● سرکه سیب: 1 قاشق غذاخوری

طرز استفاده

مواد را خوب مخلوط کرده و با با پوست سر ماساژ دهید و بگذارید دست کم 5 دقیقه بماند و سپس آبکشی نمایید.

ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو

مناسب برای (موهای چرب)

اگر از چربی بیش از حد موهایتان رنج میبرید این ماسک مو خانگی می تواند معجزه کند! سفیده ی تخم مرغ که دارای آنزیم های پروتئینی است به از بین بردن چربی اضافی مو کمک میکند.

مواد لازم

● سفیده تخم مرغ: 1 عدد

● آب: نصف یک لیمو

طرز استفاده

مخلوط را از ریشه تا انتهای موهایتان بمالید و بگذارید به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت باقی بماند. (هر چه بیشتر، بهتر!) سپس با آب ولرم آبکشی نمایید.

ماسک آووکادو، تخم مرغ و زیتون

مناسب برای موهای آسیب دیده

موهای شما ممکن است به دلایل مختلف از جمله حالت دهنده های مو، محیط اطراف، آلودگی هوا، رنگ مو و موارد دیگر باعث این آسیب ها میشوند. اما خبر خوب این است که تمامی این آسیب ها با ماسک آووکادو ، تخم مرغ و روغن زیتونی قابل رفع است. این ماسک که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 میباشد باعث افزایش مقاومت و درخشندگی موهایتان خواهد شد.

همچنین با داشتن آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد مبارزه میکند که این برای ساکنان شهرهای آلوده بسیار مناسب است و علاوه بر تمامی این موارد، به جوان سازی و آبرسانی پوست سر نیز کمک میکند.

مواد لازم

● آووکادو :نصف

● تخم مرغ: 1 عدد

● روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری

● عسل: 1 قاشق غذاخوری

طرز استفاده

مواد را کاملا با هم مخلوط کرده و با کمک انگشتان روی موهای مرطوب بگذارید ، بهتر است از پایین موها شروع کرده و به سمت بالا بروید سپس موهایتان را جمع کرده و با کلاه حمام بپوشانید.

برای کمک به فعال سازی مواد میتوانید چند دقیقه موهای پوشیده شده با کلاه را سشوار بکشید. 20 دقیقه ی دیگر به آن زمان دهید و سپس آبکشی کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا