بیوگرافی

بیوگرافی ابراهیم اثباتی و همسرش + علت فوت

بیوگرافی ابراهیم اثباتی آهنگساز و همسرش نسیم ادبی با عکس های شخصی تا علت اصلی فوت بخاطر بیماری و ناگفته های زندگی اش را می خوانید.

بیوگرافی ابراهیم اثباتی

ابراهیم اثباتی متولد 1350 در تهران ، نوازنده و آهنگساز بنام موسیقی سنتی است. فارغ التحصیل لیسانس طراحی صنعتی می باشد که از 14 سالگی نواختن را شروع کرد سپس با تئاتر موسیقی شناخته شد تا اینکه با نسیم ادبی (بازیگر) ازدواج کرد.

شروع با تنبور

بصورت جدی از سال 1364 وقتی 14 ساله بود شروع یادگیری ساز تنبور زیر نظر استاد سید خلیل عالی نژاد کرد سپس سه تار ، تار ، عود و دف را نیز یاد گرفت. ایشان مدتی هم در زمینه تئوری موسیقی و آهنگسازی تحقیق و پژوهش کرد.

آهنگسازی برای تئاتر

از سال 1373 وقتی 23 ساله بود بصورت حرفه ای برای تئاتر موسیقی کار می کنم و اولین کار حرفه ای نمایش هفت شهر عشق پری صابری در سال 74 می باشد.

از فضای رمانتیک تا گروه

عاشق فضاهای دراماتیک هستم و تا الان برای بیش از 60 تئاتر موسیقی ساخته ام ، یک گروه موسیقی هم به سرپرستی و آهنگسازی خودم بنام وصل یار دارم.

ازدواج با خانم بازیگر

ابراهیم اثباتی در سال 1383 در نمایش شمش پرنده که بعنوان آهنگساز حضور داشت با نسیم ادبی (بازیگر) آشنا شد تا اینکه سال 1388 باهم ازدواج کردند.

مکمل یکدیگر شدیم

بعد از آشنایی با نسیم هرچقدر با ایشان معاشرت و رفاقت داشتم بیشتر حس می کردم او مرا از نظر عاطفی و روحی کامل می کند. هیجاناتی در روح نسیم وجود دارد که فکر می کنم اصلا دلیل موفقیتش در بازیگری هم همین است ، این شور و شوق برای من که سکون بیشتری دارم خیلی پرکشش بود. احساس کردم می توانیم مکمل یکدیگر باشیم و خدا را شکر باهم هماهنگ شدیم.

سبک کاری

من موسیقی کلاسیک ایرانی نمی نوازم همان نوع موسیقی که غالبا با نام موسیقی سنتی می شناسند که من این واژه را قبول ندارم. بنظر موسیقی سنتی قالب دیگری است و موسیقی کلاسیک ایرانی استایل خودش را دارد و با موسیقی سنتی متفاوت است.

گروه وصل صوفیان

ابراهیم اثباتی در سال 1380 با جمعی از هنرمندان و نوازندگان نخبه گروه وصل صوفیان را تاسیس کرد که حاصل آن کنسرت های متععد داخلی و خارج از کشور بود.

ساز دیوان

من در ارکستر ساز دیوان را می نوازم که سازی اصیل و ایرانیست که شاید کمتر نامش را شنیده باشید و کمتر هم استفاده می شود.

تفریحات مشترک

با نسیم کنسرت می رویم و کلا عاشق تفریحات فرهنگی هستیم ، تئاتر علاقه و شغل هر دو ماست و دوستانمان هم اکثرا در این حرفه هستند. البته عاشق رستوران رفتن هم هستیم ، خیای دوست داریم به رستوران برویم یا گاهی برویم جایی قهوه بخوریم و این عادت از دوران ابتدای آشنایی مان هم داشته ایم.

علاقه به بچه

ما عاشق بچه هستیم اما اوایل فکر میکردیم با توجه به شغلمان بچه دار شدن سخت باشد اما هرچقدر جلو رفتیم دیدن خیلی ها در شرایط ما حتی بیشتر از یک فرزند دارند.

اولین اجرا برای همسر

نسیم فهم و درک موسیقیایی بالایی داری و من همیشه وقتی کاری را اتود بزنم او اولین کسی است که دوست دارم آن را بشنوند و نظرش را بگوید.

علت فوت ابراهیم اثباتی

ابراهیم اثباتی متاسفانه دوم بهمن ماه 1399 بعد از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان و در اثر عوارض این بیماری در 49 سالگی دار فانی را وداع گفت تا جامعه هنری در غم از دست داد یکی دیگر از نوابغ خود به سوگ بنشیند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا