تمامی مطالب

توصیه های بهداشتی دهان و دندان

قوی نگهداشتن دندان ها، سلامتی لثه ها و زیبایی لبخندتان، کاری نیست که بتوان تنها با مراقبت های طول روز به آن رسید بلکه در هنگام شب نیز باید از آن ها مراقبت کنید. بهداشت دهان در شب اهمیت زیادی دارد، زیرا هنگامی که ما خوابیم، باکتری های درون دهانمان افزایش پیدا می کنند و ما باید کاری کنیم که جلوی رشد آن ها را بگیریم.

برای بهداشت دهان و دندان در شب، سه گام اصلی وجود دارد: مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستشوی دهان با دهان شویه.

مسواک زدن

مسواک زدن باعث جلوگیری از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان ها می شود. برای اینکار از یک مسواک دارای برس نرم و خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید و با یک زاویه 45 درجه با لثه مسواک بزنید. روش صحیح مسواک زدن به این صورت است که آن را به صورت عمودی و به آرامی روی سطح داخلی دندان ها بالا و پایین کنید و سپس به ترتیب بر روی دندان ها و پشت دندان ها بکشید.

اینکه بلافاصله بعد از شام مسواک بزنید یا قبل از رفتن به رختخواب و یا هر دو، بستگی به استعداد شما در بیماری های دندانی دارد!! افرادی که خطر ایجاد حفره روی دندان هایشان و یا بیماری های لثه، در آن ها پایین است، می توانند تا هنگام خوابیدن صبر کنند و بعد مسواک بزنند ولی در غیر این صورت، افراد باید بلافاصله بعد از شام مسواک بزنند. و گاهی اوقات بهتر است، موقع خواب هم دوباره این کار را بکنند.

نخ دندان کشیدن

نخ دندان به شما کمک می کند تا پلاک هایی که به وسیله مسواک به آن ها دسترسی ندارید را از بین ببرید. حداقل یک بار در روز کشیدن نخ دندان می تواند از بیماری پریودنتال لثه، پیشگیری کند. برای بهتر انجام دادن این کار ابتدا یک نخ دندان مناسب تهیه کنید و سپس 30 تا 40 سانت از آن را ببرید. بعد، دو طرف آن را به دور انگشت وسط بپیچید و به کمک انگشت شصت و سبابه، نخ را بین دندانتان به آرامی بالا و پایین کنید و همچنین به صورت منحنی C، نیز اینکار را انجام دهید.

نخ دندان کشیدن مهم است زیرا به شما این توانایی را می دهد تا پلاک های دندان را در زمانی که نرم هستند از بین ببرید. اما وقتی پلاک ها سفت و محکم شدند، فقط با امکانات ویژه و توسط یک متخصص دندان پزشکی، می شود آن ها را از بین برد.

شستشوی دهان با دهان شویه

شستشو با یک دهانشویه بهداشتی، دهانتان را خوشبو می کند، از ایجاد پلاک ها و خرابی های دندان پیشگیری می کند و جلوی متورم شدن لثه تان را نیز می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا