تمامی مطالب

چه انتظاری از فصل آخر «بازی تاج و تخت»(Game of Thrones) داریم؟

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به مواردی که می‌توان از آخرین فصل سریال «بازی تاج و تخت» انتظار داشت.

درست همانند بهار، فصل آخر سریال «بازی تاج و تخت» نیز خیلی سریع از راه خواهد رسید.

سریال فانتزی برنده‌ی جایزه‌ی اِمی شبکه‌ی HBO با فصل هشتم خود به پایان راهش خواهد رسید در حالی که برخلاف سنت ۱۰ قسمتی فصل‌های قبل، این فصل تنها ۶ قسمت خواهد داشت(البته فصل قبلی نیز تنها ۷ قسمت داشت). داستان چگونه‌ برای «جان اسنو»(با بازی کیت هرینگتون)، «تیریون لنیستر»(پیتر دینکلج) و «دنریس تارگرین»(امیلیا کلارک) در میان شخصیت‌های بی‌شمار دیگر پایان خواهد یافت؟ برای زمان طولانی‌ای تنها نویسنده‌ی اثر یعنی «جورج آر آر مارتین» جواب این مسئله را می‌دانست. حال که ساخت این سریال به پایان رسیده است چندین نفر دیگر نیز می‌دانند که «بازی تاج و تخت» چگونه به پایان خواهد رسید. از جمله‌ی این افراد می‌توان به خالقان سریال یعنی «دیوید بنیوف» و «دن وایس» اشاره کرد که البته مشخصا قصد ندارند جزئیات زیادی از این مسئله را به بیرون درز بدهند.

حال که مدت نسبتا معقولی همچنان تا شروع فصل آخر «بازی تاج و تخت» باقی مانده است زمان خوبی است که خود را برای نبرد نهایی در مقابل «وایت واکر»ها آماده بکنیم. در ادامه‌ی این مطلب می‌توانید هر چه که تا کنون درباره‌ی فصل هشتم می‌دانیم را بخوانید.

«بازی تاج و تخت» کی پایان خواهد یافت؟

آخرین فصل سریال «بازی تاج و تخت» در ۱۴ آپریل(۲۵ فروردین) سال جاری میلادی پخش خواهد شد. پس از پخش شدن قسمت پایانی فصل هفتم در تابستان سال ۲۰۱۷، «کیسی بلویز» از شبکه‌ی HBO اعلام کرد که باید برای فصل جدید صبر زیادی بکنیم:«فیلم‌برداری این سریال کار بسیار پیچیده‌ای است، آن هم در قاره‌های مختلف و از منظرهای تکنیکی متفاوت و همچنین جلوه‌های ویژه نیز خود یک مرحله‌ی تولید کامل و جدا محسوب می‌شود. تمامی این‌ها فاکتورهای مهمی در تولید این فیلم محسوب می‌شوند.» در ژانویه سال قبل بود که شبکه‌ی HBO یک تاریخ کلی در سال ۲۰۱۹ را برای فصل نهایی این سریال اعلام کرد. مدتی بعد از آن نیز نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ به عنوان تاریخ قطعی اعلام شد و سرانجام کمی پیش ماه آپریل و روز چهاردهم به عنوان تاریخ نهایی مشخص شدند.

«بازی تاج و تخت» چگونه پایان خواهد یافت؟

چه کسی در نهایت بر روی تخت آهنین خواهد نشست؟ آیا در نهایت اصلا تخت آهنینی وجود خواهد داشت؟ این‌ها مهم‌ترین سوالاتی هستند که درباره‌ی فصل پایانی سریال مطرح اند و در حالی که اعضای بازیگری فیلم قرار است زبان خود را درباره‌ی اتفاقات فصل نهایی در کام بگیرند، «امیلیا کلارک» تنها یک سر نخ به ما داده است. او در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفته است که سازندگان این سریال برای جلوگیری از لورفتن داستان چندین پایان مختلف را فیلم‌برداری کرده اند.

پشت دوربین

۶ قسمت پایانی این سریال را «مایکل ساپوچینک»، «دیوید ناتر» و خالقان آن یعنی «دیوید بنیاف» و «دی بی وایس» کارگردانی خواهند کرد. «ساپوچنیک» را بیشتر به خاطر کارگردانی اپیزودهای اکشنی مثل «Hardhome»، «Battle of the Bastards» و همچنین اپیزود شوکه‌ کننده‌ی پایانی فصل ۶ یعنی «The Winds of Winter» می‌شناسند. «ناتر» اپیزود معروف «The Rains of Castamere» یا همان عروسی خونین را کارگردانی کرده بود. گفته می‌شود که «بنیاف» و «ویس» کارگردانی قسمت آخر را بر عهده گرفته اند.

چشم‌اندازهایی از آینده

اولین تصاویر رسمی از این سریال در ماه آگوست سال ۲۰۱۸ منتشر شدند. این تیزر تنها چند ثانیه بود و جان اسنو رو در حال در آغوش گرفتن سانسا استارک، خواهرش در وینترفل نشان می‌داد. در حالی که چندان چیز خاصی از این تصاویر مشخص نبود اما حداقل مشخص شد که جان به خانه‌ی استارک‌ها باز خواهد گشت تا برای نبرد با «پادشاه شب» و «وایت واکر»ها حضور داشته باشد، افرادی که آخرین بار در حال عبور از دیوار بزرگ وستروس دیده شده بودند.

آخرین قدردانی‌ها

همینطور که «بازی تاج و تخت» به خط پایان خود نزدیک‌تر می‌شود، چندین نفر از بازیگران این سریال نظرات خود درباره‌ی پایان مجموعه و داستان را بیان کرده اند.

«سوفی ترنر» در مصاحبه‌ای گفته که:«بسیار تلخ و بسیار شیرین بود. روز اولی که بازیگران در صحنه حاضر و شدند و آن‌گونه که تولید کلید خورد، روزی که آخرین بازخوانی از فیلمنامه‌ی نهایی شده را خواندیم، همه‌ش تلخ و شیرین بود. سخت بود. در پایان آخرین بخش فیلمنامه‌، آن‌ها بلند اعلام کردند که:«پایان بازی تاج و تخت». به محض شنیدن این جمله تقریبا اشک همه جاری شد. بعد هم خالقان اثر ایستاده تشویق شدند. همه دست می‌زدند و شاد بودند. فوق‌العاده بود.»

«ایان گلن» دیگر بازی این اثر نیز گفت که:« وقتی که فیلمنامه‌ را خواندم، به نظرم رسید که بسیار هوشمندانه است. خودم به شخصه طرفدار سریال نیز هستم و حداقل انتظارات من را برآورده کرد. اما در هر صورت باید منتظر باشیم. مسئله‌ای وجود دارد و آن‌هم اینکه سریال مثل «بازی تاج و تخت نمی‌تواند همه را راضی کند».

«آیزاک همپستید»، یکی از نویسندگان اثر نیز گفت:« داستان طوری که مردم انتظار دارند پایان نخواهد یافت. برای برخی بیش‌ از خوشحال‌کننده، برای برخی دیگر بیش‌ از حد غمگین یا هر چیز دیگری خواهد بود. این ذات پایان هر سریالی است. در میانه‌های یک سریال این حس وجود خواهد داشت که این قضیه ادامه خواهد داشت و در ادامه‌ی مسیر ما آن را جبران می‌کنیم. وقتی که کار به پایان‌بندی می‌رسد، این ته همه چیز است. چیز دیگری قرار نیست پخش شود و قطعیت این مسئله برخی را اذیت خواهد کرد. اما در کل به نظرم فوق‌العاده خواهد بود».

فراتر از فصل پایانی

حتی با وجود اینکه «بازی تاج و تخت» به پایان خود نزدیک می‌شود اما باز هم داستان‌هایی از دنیای وستروس هستند که باقی می‌مانند. برای مثال یک مورد آن این است که «جورج آر آر مارتین» هنوز باید رمان «ترانه‌ی آتش و یخ» را که این سریال بر اساس آن ساخته شده است کامل بکند. در سال ۲۰۱۸ او اعلام کرد که کتاب ششم یعنی «بادهای زمستان» که بسیار مورد انتظار است هنوز تاریخ دقیق انتشاری ندارد در حالی که یک کتاب جدید، «آتش و خون»، که بر اساس زندگی پادشاهان تارگرین است در تاریخ ۲۰ نوامبر از راه خواهد رسید.

شبکه‌ی «HBO» نیز رسما در حال ساخت یک پیش‌زمینه‌ی داستانی بر سریال «بازی تاج و تخت» است که توسط خود «مارتین» و «جین گلدمن» ساخته خواهد شد. این سریال جدید هزاران سال قبل از «بازی تاج و تخت» روی خواهد داد و قرار است تمرکزش بر روی روایت داستانی «شب طولانی» باشد. «شب طولانی» آن دوره‌ای از تاریخ وستروس است که انسان‌ها و «وایت واکر»ها برای اولین بار با یکدیگر نبر کردند. این داستان فرعی از سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ تولید خود را شروع خواهد کرد.

دیگر اسپین‌آف‌های سریال «بازی تاج و تخت» نیز همچنان در مسیر ساخت هستند اگرچه مارتین اعلام کرده که یکی از آن‌ها کنسل شده است.

مترجم :امید بصیری

منبع :هالیوود ریپورتر

نوشته چه انتظاری از فصل آخر «بازی تاج و تخت»(Game of Thrones) داریم؟ اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا