تمامی مطالب

مهم‌ترین جوایز فیلم آسیا به «دزدان فروشگاه» و «سوختن» رسید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم‌های «دزدان فروشگاه» (Shoplifters) و «سوختن» (Burning) برندگان اصلی سیزدهمین دوره از جوایز فیلم آسیا بودند.

در این دوره از مراسم، درام خانوادگی هیروکازو کورئیدا موفق شد جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد در حالی که لی چانگ-دونگ برای فیلم سینمایی سوختن برنده جایزه بهترین کارگردانی شد.

دزدان فروشگاه پیش از این موفق شده بود نخل طلای جشنواره کن را هم در سال ۲۰۱۸ تصاحب کند و از جمله آثار تحسین شده سال میلادی گذشته بود.

گرچه فیلم سینمایی «سایه» (Shadow) موفق نشد دو جایزه اصلی را به خود اختصاص دهد اما از نظر تعداد جوایز پیشتاز مراسم بود. سایه چهار جایزه به خانه برد تا ژانگ ییمو فیلم‌ساز مشهور چینی دست پر از جشنواره بیرون برود.

فیلم حماسی ییمو که پر از تصاویر چشم‌گیر هنرهای رزمی است چهار جایزه فنی بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس، بهترین فیلم‌برداری و بهترین تدوین را به دست آورد. ییمو در سال‌های گذشته موفق شده جوایزی چون خرس طلایی جشنواره برلین و شیر طلایی جشنواره ونیز را به دست آورد و از این نظر در میان فیلم‌سازان مشهور آسیا قرار دارد.

سامال یسلیامووا برای فیلم «آیکا» (Ayka) به عنوان بهترین بازیگر نقش اصلی زن جوایز فیلم آسیا انتخاب شد؛ جایزه‌ای که برای همین نقش در جشنواره فیلم کن هم به او رسیده بود. کوجی یاکوشو نیز برای بازی در فیلم «خون گرگ‌ها» (The Blood of Wolves) به عنوان بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برگزیده شد.

گرچه فیلم سینمایی سوختن اثر لی چانگ-دونگ تنها در یکی از رشته‌هایی که نامزد دریافت جایزه در آن‌ها بود موفق به کسب جایزه شد اما کارگردان این فیلم، جایزه یک عمر دستاورد را هم تصاحب کرد.

جوایز فیلم آسیا از سال ۲۰۰۷ تا کنون هر ساله برای گرامی‌داشت هنر سینما در آسیا برگزار می‌شود. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که این مراسم در سال‌های گذشته برنده ایرانی هم داشته و اصغر فرهادی در دوره ششم جوایز فیلم آسیا بخاطر فیلم جدایی نادر از سیمین موفق شده جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کند. در عین حال فیلم جدایی نادر از سیمین به عنوان بهترین فیلم دوره ششم جوایز فیلم آسیا انتخاب شد.

The post مهم‌ترین جوایز فیلم آسیا به «دزدان فروشگاه» و «سوختن» رسید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا