تمامی مطالب

۱۰ ستاره مشهور هالیوود که بویی از بازیگری نبرده‌اند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

گاهی اوقات با دیدن بعضی از بازیگران هالیوود احساس می‌کنیم بیش از آنکه با یک بازیگر توانمند و باهوش طرف باشیم با یک چهره مشهور طرفیم که به استخدام فیلم‌ها و استودیوها درآمده بی‌آنکه استعداد چندانی داشته باشد.

در ادامه به ده بازیگر مشهور هالیوود اشاره می‌کنیم که با وجود شهرت، از نظر بسیاری از کارشناسان بازیگران ضعیفی به حساب می‌آیند. گرچه این بازیگران از نظر حرفه‌ای کارنامه قابل دفاعی ندارند اما از نظر تجاری بسیار موفق بوده‌اند و در سال‌های گذشته نشان داده‌اند که گاهی اوقات صرف حضورشان کافی است تا یک فیلم پرفروش شود.

۱- مارک والبرگ

بعضی از بازیگران در ایفای یک نقش خاص توانایی دارند اما اگر نقش دیگری به آن‌ها سپرده شود به دلیل توانایی‌های محدود در بازیگری عملکرد چندان درخشانی از خود ارایه نمی‌دهند. والبرگ یکی از همین بازیگرها است. زمانی که نقش یک مرد خشن را به عنوان یک افسر پلیس، عضوی از ارتش و امثال‌ این‌ها بازی می‌کند بازی نسبتا قابل قبولی دارد ولی در سایر موارد اساسا توانمندی چندانی ندارد.

حتی می‌توان نامزدشدن او برای فیلم سینمایی «رفتگان» (The Departed) را هم در همین راستا ارزیابی کرد. فیلمی که در آن والبرگ نقش یک پلیس خشن را ایفا می‌کند و در واقع او دوباره در زمین بازی مورد علاقه‌اش قرار گرفته.

با بررسی دقیق‌تر زندگی شخصی والبرگ در می‌یابیم که او یک خواننده سابق رپ بوده که در سوابقش قانون‌شکنی به دلیل حمله به سیاه‌پوستان و توهین به آن‌‎ها ثبت شده است. والبرگ رابطه خوبی با سایر غیرآمریکایی‌ها هم نداشته و در مجموع شخصیتی ضد اجتماعی بوده که سابقه حمله به همسایگانش را هم داشته است.

به نظر می‌رسد او به همین دلیل می‌تواند نقش بزهکارها یا پلیس‌های خشن را خوب ایفا کند؛ چون برای ایفای چنین نقش‌هایی چندان نیازی به مهارت بازیگری ندارد و صرفا تلاش می‌کند کمی از شخصیت خودش الهام بگیرد. به این ترتیب نمی‌توان والبرگ را واقعا یک بازیگر توانمند ارزیابی کرد.

۲- جیسون استاتهام

جیسون استاتهام

تا به حال هرگز از جیسون استاتهام یک بازی پخته و سطح‌بالا ندیده‌ایم. در واقع در معدود دفعاتی که او فیلم‌نامه‌هایی را پذیرفته که پردازش شخصیتش در آن‌ها تا حدی واجد عمق بوده‌، نتیجه چیزی جز یک فاجعه از کار در نیامده است.

حتی یک مخاطب غیرحرفه‌ای سینما هم به سادگی در می‌یابد که جیسون استاتهام توانایی چندانی در حوزه بازیگری ندارد اما با این وجود وجوه سرگرم‌کننده فیلم‌هایی که او در آن به ایفای نقش می‌پردازد عموما مخاطبان را از توجه عمیق‌تر به توانایی‌های بازیگری‌اش منصرف می‌کند.

استاتهام کارنامه‌ کاری‌اش را با حضور در آثار گای ریچی بریتانیایی آغاز کرد و پس از مدتی به یکی از نقش‌های ثابت در بلاک‌باسترهای هالیوودی تبدیل شد. استاتهام در سال ۲۰۱۹ نیز با یک قسمت دیگر از مجموعه پولساز سریع و خشمگین تحت عنوان «سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو» (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) به سینماها باز می‌گردد.

۳- دواین جانسون

دواین جانسون

دواین جانسون یکی از پول‌سازترین و مشهورترین چهره‌های هالیوود است. گفته می‌شود صرف حضور این ستاره در یک فیلم می‌تواند آن را به فیلمی پرفروش‌ تبدیل کند. البته وجود یک صفحه با ۱۳۳ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام نیز در توانایی‌های بازاریابی او بی‌تاثیر نیست.

جانسون پیش از ورود به جهان بازیگری کشتی‌کج کار و کشتی‌گیر حرفه‌ای بوده است. او را در هالیوود با اخلاق کاری و رفتار شخصی کاملا حرفه‌ای می‌شناسند اما همه این‌ها باعث نمی‌شود که بازی‌های ضعیف او را نادیده بگیریم.

با وجود اینکه بدن عضلانی، صحنه‌های اکشن و لبخندهای او توده‌های مخاطبان و بویژه نوجوانان را به وجد می‌آورد اما راک به هیچ عنوان قادر نیست مخاطبان حرفه‌ای سینما را راضی کند. او هم یک نمونه دیگر از آفریدن کلیشه در هالیوود است. یک نقش ثابت که صرفا از طریق یک بدن عضلانی ایفا می‌شود و مطلقا به هیچ مهارتی در حوزه بازیگری هم نیاز ندارد.

۴- وین دیزل

وین دیزل

وین دیزل هم به همان دسته از بازیگرانی تعلق دارد که هنگام صحبت از دواین جانسون بهشان اشاره کردیم. بازیگرانی که هنگام ایفای نقش عضلات بدن‌شان از عضلات صورت‌شان انعطاف‌پذیرتر است. در واقع یک مرد ِ عضلانی دیگر که جز همین ویژگیِ اصلی حرف دیگری برای گفتن ندارد.

دیزل هم کلیت کارنامه کاری‌اش را از طریق ایفای نقش در مجموعه‌های سینمایی سر و سامان داد. ایفای نقش در مجموعه‌هایی چون « تریپل اکس» (XXX) و «سریع و خشن» او را به شهرت رساند. دیزل علاوه بر اینکه بازیگر بسیار بدی است تا به حال بارها از نظر رفتار توهین‌آمیز با خبرنگاران هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

۵- کامرون دیاز

کامرون دیاز

کامرون دیاز مانکن و هنرپیشه آمریکاییِ بازنشسته از این جهت در هالیوود مورد انتقاد قرار می‌گرفت که در همه فیلم‌ها یک شخصیت تکراری را به نمایش می‌گذاشت. گرچه دیاز دیگر بازنشسته شده اما نمونه بسیار خوبی به حساب می‌آید که نشان می‌دهد می‌شود بدون داشتن هیچ مهارتی در بازیگری سال‌ها در هالیوود فعالیت داشت. با این وجود با گذر زمان تاریخ مصرف چنین بازیگرانی هم به پایان می‌رسد و آن‌ها در سینما حضور و نقشی ماندگار ندارند.

کامرون دیاز نقش‌های پایانی کارنامه‌ کاری‌اش را در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ ایفا کرد. نقش‌هایی که تقریبا یکی از دیگری بدتر بودند و در اغلب موارد با واکنش‌های منفی منتقدان روبرو می‌شدند. گرچه برخی از فیلم‌های دیاز در این سال‌ها از نظر تجاری شرایط بدی نداشتند و توانستند تا حدودی به موفقیت تجاری دست پیدا کنند اما این بازیگر نه چندان توانمند عاقبت در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که از جابه‌جایی و سفر به دلیل فیلم‌برداری‌های پروژه‌های مختلف خسته شده و تصمیم به بازنشستگی گرفته است.

۶- میلا یوویچ

میلا یوویچ

میلا یوویچ در سنین پایین از اوکراین به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. او در ابتدا یک مدل بود و از این کار درآمد بسیار بالایی داشت. مدتی بعد وارد آثار تلویزیونی شد و از طریق لوک بسون کارگردان شناخته‌شده فرانسوی که همسر سابق یوویچ هم بوده به شکل جدی‌تر وارد دنیای بازیگری سینما شد.

یوویچ در همان ابتدای فعالیت حرفه‌ای نامزد جایزه تمشک طلایی برای بدترین بازیگر تازه‌وارد شد. او بیشتر بابت ایفای نقش آلیس در مجموعه «رزیدنت اویل» شهرت دارد. ظاهرا میلا یوویچ فعلا قصد بازنشستگی ندارد و قرار است با راه‌اندازی مجدد مجموعه «پسر جهنمی» (Hellboy)، او نیز در نقش اصلی مجموعه ظاهر شود.

۷- لیندزی لوهان

لیندزی لوهان

لیندزی لوهان از دیگر بازیگران مشهور هالیوود است که چندان بویی از بازیگری نبرده است. حضور او در کمدی نوجوانانه «دختران بدجنس» (Mean Girls) باعث شد فعالیت حرفه‌ای‌اش اوج بگیرد اما به مرور زمان شمایل نوجوانانه او در فیلم‌های سینمایی کمرنگ‌تر شد و در حالی که بی‌استعدادی‌اش نمایان شده بود، روندی نزولی را طی کرد.

حتی با در نظر گرفتن نقطه اوج کاری او در دختران بدجنس می‌شود گفت عموم بازیگران همان فیلم هم از لوهان بازی‌های بهتری ارایه دادند. لوهان هم مثل بسیاری دیگر از بازیگران بد هالیوود در ابتدا مدل بوده و اغلب منتقدان معتقدند بهتر بود یک مدل هم باقی می‌ماند.

۸- جسیکا آلبا

جسیکا آلبا

آلبا به دورانی تعلق دارد که هالیوود به شکلی بی حد و حصر به چهره بازیگران توجه داشت تا به مهارت بازیگری‌شان. به نوعی می‌شود گفت جسیکا آلبا نماد و خلاصه‌ای از آن دوران است. طبیعتا اگر قرار بود آلبا را براساس مهارت بازیگری مورد قضاوت قرار دهند او هرگز راهی به صنعت سینما نداشت.

آلبا در مجموعه تلویزیونی «فرشته تاریکی» (Dark Angel) که در سال ۲۰۰۰ آغاز شد و توسط جیمز کامرون مشهور آفریده شده بود نیز حضور داشت و برخی از منتقدین از ایفای نقش او در این سریال دفاع می‌کنند. با این وجود اغلب کارشناسانی که درباره کارنامه جسیکا آلبا اظهارنظر کرده‌اند معتقدند که شاید او در فاز اول حضورش در آثار تلویزیونی و سینمایی عملکرد نسبتا قابل‌ قبول‌تری ارایه داده باشد اما به مرور زمان بدتر و بدتر شده و نمی‌توان آلبا را به عنوان یک بازیگر جدی در نظر گرفت.

۹- زک افران

زک افران

زک افران هنرپیشه و خواننده آمریکایی در سال‌های ابتدایی فعالیت‌ حرفه‌ای‌اش با بازی در فیلم‌هایی چون «موزیکال دبیرستان» (High School Musical) موفق شده بود قلب بسیاری از نوجوانان را تسخیر کند. اما به مرور زمان و هنگامی که با چالش‌های جدی‌تری روبرو شد نشان داد که در حوزه بازیگری حرف چندانی برای گفتن ندارد.

او در فیلم‌هایش شخصیتی جز آنچه خودش بود و هست را ارایه نداده و در عمل تلاش خاصی هم برای جلب نظر تماشاگران به خرج نمی‌دهد. حتی در فیلم‌هایی چون «بابابزرگ کثیف» (Dirty Grandpa) که بسیاری معتقد بودند بهترین فرصت زک افران برای خودنمایی است، بازی ضعیف او انتقادات فراوانی را برانگیخت. به نظر می‌رسد روزی که نام افران هم مثل بسیاری دیگر از ستاره‌های همین لیست به فراموشی کامل سپرده شود ابدا دور نیست.

۱۰- چنینگ تیتوم

چنینگ تیتوم

آلفرد هیچکاک کارگردان مشهور تاریخ سینما یک بار در اظهارنظری جنجالی بازیگران را در حد ماکت و عروسک خیمه‌شب‌بازی ارزیابی کرده بود؛ عروسک‌هایی که باید در دستان کارگردان، به درستی مورد استفاده قرار گیرند.

به نظر می‌رسد در مورد چنینگ تیتوم این اظهانظر به شدت دقیق و درست است. او در آثار بسیاری از فیلم‌سازان شاخص هالیوود هم حضور داشته اما نه به دلیل مهارت یا استعداد بازیگری‌اش بلکه بیشتر به دلیل اینکه در یک قالب و الگوی مشخص جا افتاده بوده است. تیتوم به تناوب در فیلم‌های استیون سودربرگ حضور داشته. او در فیلم‌های برادران کوئن هم حضور داشته که دلیلش نیاز فیلم به یک آدم خوش‌قیافه‌ی پوچ بوده است. در واقع ممکن است یک کارگردان حرفه‌ای بتواند از تیتوم در جای درست، به شیوه درست استفاده کند اما نباید روی توانایی بازیگری او حساب خاصی باز کرد.

تیتوم بارها در فیلم‌های کمدی هم به ایفای نقش پرداخته اما توانایی‌های او به عنوان بازیگر کمدی از توانایی‌هایش به عنوان بازیگر فیلم‌های جدی بالاتر و بهتر نیست.

The post ۱۰ ستاره مشهور هالیوود که بویی از بازیگری نبرده‌اند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا