تمامی مطالب

چگونگی بوجود آمدن طرح اصلی دزدان دریایی کاراییب

پنج‌گانه، ساختهٔ گور وربینسکی و راب مارشال است که در ادامه میتوانید هر 5 فیلم از این کالکشن را دانلود کنید.داستان فیلم در دریای کاراییب رخ می‌دهد که ماجراهای عده‌ای دزد دریایی را روایت می‌کند. دزدی به نام جک اسپارو و الیزابت سوآن و ویل ترنر هستند که در فیلم اول با هم آشنا می‌شوندو در فیلم دوم جک اسپارو به کاپیتان سختگیری به نام دیوی جونز بدهکار است و با کمک ویل ترنر و الیزابت سوآن سعی به کنترل جونز می‌گیرد ولی در پایان فیلم در زندان جونز که یک جزیره گمشده‌است زندانی می‌شود. در فیلم سوم جک اسپارو به کمک دوست دیرینه‌اش باربوسا و الیزابت و ویل باز می‌گردد و با هم تلاش می‌کنند تا جلوی دشمنان دزدان دریایی بایستند.

 pirates-of-the-caribbean

چگونگی بوجود آمدن طرح اصلی فیلم دزدان دریایی کاراییب

در اوایل دهه 1990 “تد الیوت و تری راسیو” که نمایشنامه نویسان رادیو و تلویزیون بودند تصمیم به نوشتن فیلم نامه ای بر اساس “درزدان دریایی کاراییب” گرفتند که در بخش اصلی داستان افرادی چون “ویل ترنر و جک اسپارو ” و همچنین دزدان دریایی شریری که به دنبال گنج بودند قرار داشتند.
قرار بود “استیون اسپیلبرگ” کارگردان مشهور امریکایی، این پروژه را به دست بگیرد و همچنین برای نقش “کاپیتان جک اسپارو ” افرادی چون بیل مورای, استیو مارتین و رابین ویلیامز را در نظر داشت. اما کمپانی بزرگ دیسنی به دلیل تولید نمایشنامه اخیری که “جزیره گنج” نام داشت و روند داستان مشابهی را مثل “دزدان دریایی کاراییب ” طی میکرد متوقف نمودن پروژه عظیم دزدان دریایی کاراییب را اعلام کرد و استیون اسپیلبرگ از پروژه کنار رفت.

چندین سال بعد کمپانی دیسنی از تولید کننده نامدار آن زمان “گای واپرت” خواست تا نسخه ای بر اساس “سوار کاری” بنویسد که “گای واپرت” این پیشنهاد را قبول نکرد چون از نظر او این حرکت یک دزدی مستقیم از نسخه اصلی فیلم به شمار می آمد. اما نویسنده مشهور، “استارت بیتی” نسخه ” سوارکاری “را بازنویسی کرد که در مارچ 2002 نمایشنامه نویسانی چون “تد الیوت و تری راسیو” به علت داشتن آگاهی در خصوص دزدان دریایی ناگهان درخشیدند و از این نسخه الهام گرفتند و دزدان دریایی کاراییب را خلق کردند.

آنها تصميم گرفتند كه به داستان حالت ماورایی بدهند و وقتی هزینه تولید بالا رفت “مایکل ایسنر و باب ایگر” تهدید کردند که پروژه را متوقف ميکنند چون میگفتند این پروژه با شکست رو به رو خواهد شد.
اما “بروس ایلمر” با نشان دادن هنر مفهومی و جان بخشی و سر زندگی فیلم تفکر آنها را عوض کرد و در می سال 2002 “جرج وابریسنکی” کارگردانی دزدان دریایی کاراییب را بر عهده گرفت. او میخواست از تکنولوژی مدرنی استفاده کند تا ناپدید شدن خود پس از “عمر طلایی هالیوود” را جبران کند و خاطرات کودکی خود را از “سوار کاری” دوباره زنده کند.
او به این اعتقاد داشت که لحن ترسناک و حالت طنز در فیلم باعث میشود که فيلم مورد توجه افراد بسیاری واقع شود.

جرج وابرینسکی نمیخواست که احساسی کاملا خیالی به فیلم داشته باشد, او به یک قوه تخیل تاریخی نیاز داشت. بیشتر بازیکنها لباس های مصنوعی پوشیده و از لنزهای رنگی استفاده میکردند. “جانی دپ” با عینک دودی و جفری راش با لباس متاثرکننده ایفای نقش کردند که حس شیطانی به شخصیت آنها میداد.
طرح اولیه فیلم و شروع فیلم برداری

فیلم برداری از روز 9 اکتبر سال 2002 شروع شد و تا مارچ 2003 پایان یافت. در این یک سال حوادثی بوجود آمد. مانند صحنه ای که “جک اسپارو” وقتی داشت دزدی میکرد سه ریسمان بزرگ دورش پیچیده شد و زانوی دپ صدمه شدیدی دید و این حادثه باعث شد تا تولید کنندگان و دست اندرکاران فیلم اينگونه فکر كنند که جانی دپ بخاطر ترس ديگر نمیتواند بازی خودش را انجام بدهد که البته در پایان داستان همگان عقیده خود را تغییر دادند.

یکی از مشکلات اصلی فیلم برداری استفاده از پرده آبی بود که بازیگران باید خود را جای کاراکترهای کامپیوتری بگذارند و صحنه هایی را که در نیم ساعت میشد فیلم برداری کرد بعضی مواقع یک هفته به طول می انجامید!

جرج وابرینسکی به دلیل حضور دوباره خود در عرصه سینما وسواس زیادی را تجربه میکرد و بعد از اتمام کار در روز او کل شب را در اتاق خود صرف ویرایش و بازبینی دوباره فیلم میکرد در حالی که در همین زمان میشد ششصد صحنه را بررسی کرد. و حتي صحنه هایی را که با موفقیت حتی به اتمام میرساندند دوباره فردای آن روز اجرا میکردند و میتوان گفت تنها کسی که بدون ناراحتی تمامی کارهای وابرینسکی را انجام میداد جانی دپ بود.

پیش ار پخش فیلم بسیاری از مردم و کارشناسان عقیده داشتند که این فیلم شکست سنگینی میخورد. این فیلم بر اساس طرح اولیه “سوار کاری” بود و همچنین کمپانی والت دیسنی قرار بود اول با “جیم کری” به توافق برسد که با مشورت جرج وابرینسکی با تیم برتون “جانی دپ” نقش کاپیتان جک اسپارو را بر عهده گرفت که در اوایل دیسنی مخالفت شدید خود را اعلام کرده بود اما در نهایت جانی دپ قرار داد را امضا کرد.

نقد کنندگان به طور قابل توجهی این فیلم را مورد بررسی قرار دادند و همگان بازی جانی دپ را تحسین کردند و تمام صحنه های کمدی فیلم را ستودند بطوری که به قول منتقدان اعم از موافق و مخالف اجرای “دپ” در هر بخش عالی بود.

کمپانی والت دیسنی پول زيادي برای این فیلم خرج کرده است به طوری که برای فیلم برداری بیش از نیمی از پارک زیبای دیزنی لند را به این فیلم اختصاص داده است”.

 pirates-of-the-caribbean

دانلود کالکشن فیلم دزدان دریایی کارائیب

دانلود دزدان دریایی کارائیب 

 

نکات جالب در مورد فیلم دزدان دریایی کارائیب

  • دندان طلایی “جانی دپ” که فراموش کرده بود در اولین صحنه فیلم برداری با خود بیاورد از نکات جالب این فیلم بود و جانی دپ اصرار داشت که باید یک هفت تیر واقعی و تاریخی به او بدهند تا بتواند در نقش خود غرق شود که پس از اصرار های زیاد جانی دپ، تولید کنندگان فیلم به فرانسه رفتند و یک هفت تیر تاریخی را از موزه فرانسه گرفتند که در كل فيلم هفت تیری که جانی دپ در دست داشت تنها اسلحه واقعی فیلم بود که سال ساخت آن اسلحه 1760 بود.
  • از نکات جالب دیگر این فیلم می توان به وجود افراد واقعی به جای افراد طلسم شده اشاره کرد، به این ترتیب که در صحنه هایی افراد به طور واقعی در سکانس های فیلم حضور پیدا میکردند و بعد با تصاویر کامپیوتری آن ها را به شکل دلخواه در می آوردند،حتی میمون کاپيتان باربوسا هم همینطور که البته پشم های زیاد بدن این میمون کار را سخت میکرد.
  • ديگر نكته این قسمت پریدن واقعی الیزابت سوان (کایرا نایتلی) به دریا در صحنه ایست که دزدان دریایی دیگر او و جک اسپارو را به داخل دریا انداختند تا از آنجا به نزدیکترین جزیره متروک بفرستند، در این صحنه ابتدا قرار بود تا از ارتفاع حدود ۸ متری کشتی تا دریا بدلی به جای کایرا این کار را انجام دهد اما کایرا برای افزودن به جذابیت این صحنه خودش به دریا پرید و آنقدر ترسیده بود که حتی قبل از شمارش معکوس وربینسکی خود را به دریا انداخت.
  • زمانی که این فیلم در حال اکران بود به دلیل موفقیت چشم گیر این فیلم در امریکا و دنیا تهیه کنندگان فیلم اعلام کردند باید قسمت دوم این فیلم هم ساخته شود.

صحبتهاي جانی دپ در مورد فیلم دزدان دریایی کاراییب

  • لذت می‌برم وقتی توی خیابان، بچه‌ای من را می‌بیند و داد میزند: هی، جک گنجیشکه؟
  • وقتی قرار شد نقش کاپیتان جک اسپارو رو بازی کنم گفتم باید ریش و موهایی که استفاده میکنم رو ببافم اما تهیه کنندگان مخالفت شدید خود را اعلام کردند… اما من هم کوتاه نیامدم و از آنها یک دنده تر بودم آخر کاری کردم که قبول کنند.
  • من کل روز رو با نقش جک اسپارو طی میکردم و وقتی خونه میومدم با لحن جک اسپارو فرزندم رو صدا میکردم و میگفتم: آهای بچه ها اوضاع روبه راهه؟ و بچه هام فریادشان در می اومد که بابا اذیت نکن ما داریم مرد عنکبوتی میبینیم و من بهشان میگفتم تا چند ماه دیگه کاپیتان جک اسپارو میاد و میتونه با یک حرکت مرد عنکبوتی شمارو به مورچه تبدیل کنه!!!
  • صادقانه میگویم من جایزه را موثر میدانم اما ارزش گرفتن جایزه در مقابل بچه ای که تو خیابان از دور داد میزند “من عاشقتم جک گنجیشکه” برام هیچ ارزشی ندارد و من جایزه ام رو با همون داد یک بچه گرفته ام. این برای من جادویی و سحر انگیز است و به من قدرت میدهد کارهایی انجام دهم تا بچه هارو خوشحال کنم.

توضیحات در مورد شخصیت کاراکتر های فیلم

  • کاپیتان جک اسپارو: با بازی جانی دپ یک دزد دریایی سرخوش و مست است که بسیار ترسوست. از خصوصیات او می‌توان به فرارهای به موقع و از دارایی‌های او می‌توان به قطب نمای جادویی او و از سمت‌های او می‌شود به ریاست دزدان دریایی و مجمع برادران ولتز اشاره کرد. او کاپیتان کشتی مروارید سیاه نیز است.
  • ویلیام ترنر: نقش مکمل فیلم با بازی اورلاندو بلوم که در واقع آهنگری است که به‌ دنبال معشوقه اش الیزابت سوآن و پدرش بیل ترنر پا به دریا گذاشته. از مهارت‌های او می‌توان به شمشیر بازی او اشاره کرد.
  • الیزابت سوآن: با بازی کایرا نایتلی بازیگر انگلیسی می‌باشد. او دختری خوش قلب است که به خاطر کارهای جک اسپارو دزد دریایی شد. از دارایی‌های او می‌توان به کشتی سئو فنگ اشاره کرد. او عضو مجمع برادران ولتز نیز است.
  • کاپیتان هکتور باربوسا: با بازی جفری راش او شخصیت منفی فیلم است. او و جک اسپارو همیشه با هم در جدال هستند. از دارایی‌های او می‌توان به ۸۸۲ سکه نفرین شده کورتز و میمون آزتکی او اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا