تمامی مطالب

در آستانه برگزاری اسکار؛ مهم‌ترین جوایز مستقل اسپریت به بری جنکینز رسید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در حالی که تنها ساعاتی تا برگزاری نود و یکمین دوره جوایز اسکار زمان باقی مانده برندگان جوایز مستقل اسپریت مشخص شدند و فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» (If Beale Street Could Talk) ساخته بری جنکینز جوایز اصلی این مراسم را به دست آورد.

«اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» که در بخش بهترین فیلم با فیلم‌های «کلاس هشتم» (Eighth Grade)، «اولین اصلاح‌شده» (First Reformed)، «ردی به جا نگذار» (Leave No Trace) و «تو هرگز واقعاً اینجا نبودی» (You Were Never Really Here) رقابت می‌کرد موفق شد به عنوان بهترین فیلم بلند انتخاب شود. بری جنکینز کارگردان این اثر سینمایی جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد و رجینا کینگ از بازیگران زن این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را تصاحب کرد.

جوایز اسپریت توسط ۶۲۰۰ عضو انجمن فیلم مستقل انتخاب می‌شوند و مبنای حضور به عنوان نامزد برنده شدن جوایز در بخش‌های اصلی این مراسم این است که آثار در ایالات متحده آمریکا و با بودجه‌ای کمتر از ۲۰ میلیون دلار تولید شده باشند.

جنکینز دو سال پیش و برای ساخت فیلم «مهتاب» (Moonlight) موفق شد مانند امسال جوایز اصلی اسپریت را به خود اختصاص دهد.

دو جایزه مهم دیگر این مراسم در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین بازیگر نقش اصلی زن به ایثن هاک (برای فیلم اولین اصلاح‌شده) و گلن کلوز (برای فیلم همسر) رسید.

در حالی که جایزه بهترین فیلم‌نامه به جو بینی برای فیلم تو هرگز واقعاً اینجا نبودی اختصاص یافت بو بورنهام نویسنده و کارگردان فیلم کلاس هشتم برای فیلم‌نامه این اثر سینمایی جایزه بهترین فیلم‌نامه اول را به دست آورد. بورنهام پیش از این هم موفق شده بود جایزه بهترین فیلم‎‌نامه غیراقتباسی انجمن نویسندگان آمریکا را به دست آورد.

در بخش بهترین فیلم بین‌المللی «روما» (Roma) موفق شد «سوگلی» (The Favourite)، «سوختن» (Burning)، «لازاروی خوشحال» (Happy as Lazzaro) و «دزدان فروشگاه» (Shoplifters) را از پیش رو بردارد. همچنین جایزه بهترین فیلم بلند اول به «ببخشید مزاحم شما شدم» (Sorry to Bother You) ساخته بوتس رایلی رسید.

جوایز اسپریت توسط ۶۲۰۰ عضو سازمان فیلم مستقل انتخاب می‌شوند و مبنای حضور به عنوان نامزد برنده شدن جوایز در بخش‌های اصلی این مراسم این است که آثار در ایالات متحده آمریکا و با بودجه‌ای کمتر از ۲۰ میلیون دلار تولید شده باشند. به همین دلیل آثاری چون «ستاره‌ای متولد شده است» و «پلنگ سیاه» در میان نامزدها حضور نداشتند و آثاری چون روما و سوگلی صرفا در بخش بین‌المللی نامزد بودند.

The post در آستانه برگزاری اسکار؛ مهم‌ترین جوایز مستقل اسپریت به بری جنکینز رسید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا