پیشنهادیتمامی مطالب

قانون مورفی صدرنشین جدول فروش سینمای ایران/ مارموز مرز ۵ میلیارد فروش را رد کرد

جدول فروش سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی “قانون مورفی” ساخته سینمایی “رامبد جوان” در دومین هفته از اکران این فیلم سینمایی منتشر شد.

از دیگر نکات جالب توجه جدول فروش باید به موفقیت بمب یک عاشقانه اشاره کرد. این فیلم هم اکنون در آستانه فروش شش میلیارد تومانی قرار گرفته است. همچنین فیلم تازه اکران شده تخته گاز در نخستین هفته از اکران در رتبه پنجم جدول ایستاد.

آمار فروش فیلم های در حال اکران,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

قانون مورفی

فروش هفتگی: ۱,۶۳۶,۱۰۶,۰۰۰ تومان

فروش کلی: ۳,۱۲۷,۴۶۳,۰۰۰ تومان

نویسنده و کارگردان: رامبد جوان

بازیگران: امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی، سروش صحت و رامبد جوان

خلاصه داستان: این فیلم یک اثر اکشن طنز است.

نقد فیلم قانون مورفی : آخرین ساخته سینمایی رامبد جوان به نام « نگار » تلاشی برای نزدیک شدن به استانداردهای سینمای جهان بود که با کم تجربگی رامبد جوان در کارگردانی، توفیق چندانی پیدا نکرد و تماشاگر هم خیلی زود اثر را فراموش کرد؛ البته که غیر کمدی بودن « نگار » نیز تاثیر بسزایی در عدم توفیق بالای آن داشت. حالا رامبد جوان پس از 2 سال با « قانون مورفی » به سینما آمده و دقیقاً همان مسیری را طی کرده که پیش از این با نگار در سینمای اکشن طی کرده بود، با این تفاوت که اثر جدید او اینبار کمدی – فانتزی  است.

قانون مورفی شروع مناسبی دارد و با صحنه تعقیب و گریز به سبک فیلمهای « سریع و خشمگین » ( حتی ماشین نیز اشاره به این اثر دارد )، این نوید را به مخاطب می دهد که قرار است اثر کمدی متفاوتی را بر پرده سینما شاهد باشد اما فیلمنامه اجازه نداده که فیلم جدید رامبد جوان به یک تجربه منحصر به فرد در سینمای ایران مبدل شود. « قانون مورفی » برخلاف کمدی های این روزهای سینمای ایران، دوربین تنبلی ندارد و تدوین شلاقی نیز به کمک اثر آمده تا ضرباهنگ فیلم سریع باشد و مخاطب را دچار خستگی نکند.

این موضوع نشان می دهد که رامبد جوان سینمای روز جهان را دنبال می کند و ذائقه مخاطب را می شناسد. اما مشکل اصلی اینجاست که ایده های پراکنده فیلم هرگز نمی توانند در یک فیلمنامه واحد و منسجم قرار بگیرند. فیلمنامه « قانون مورفی » به حدی ویران و بی مفهوم است که باعث شده فیلم شبیه به تکه ویدئو کلیپ هایی باشد که با تدوین و اسلوموشن های فراوان در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. البته که برای توجیه چنین ضعفی همواره از عبارت « کمدی فانتزی » استفاده می شود تا هر اشکال و حفره ای در فیلمنامه با توسل به چنین عبارتی بی اهمیت تلقی شود که این دیدگاه، دقیقاً در نقطه مقابل خلق یک اثر فانتزی می باشد که در آن همواره انسجام فیلمنامه در کنار استفاده از عناصر فانتزی مورد تاکید است.

رامبد جوان در « قانون مورفی » به آثار فراوانی در سینمای جهان اشاره می کند. از اشاره به سری فیلمهای « سریع و خشمگین » در ابتدای فیلم گرفته تا « اَره » و البته « تغییر چهره » ، از جمله آثاری بوده اند که رامبد جوان بخش هایی از فیلم را با الهام گیری از آنها ساخته و در کارگردانی نیز مشخصاً تاثیر گای ریچی بر او انکار ناپذیر بوده است.

اما نکته ای که در ساخت فیلم فراموش شده این است که لحظات مختلف فیلم ( که برخی از آنها بامزه هم هستند ) با شلختگی کامل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند بطوريكه هیچ انسجامی در فیلم به چشم نمی خورد و به راحتی می توان هر نوع اتفاق عجیب و بی ربطی را هم به داستان اضافه کرد و مطمئن بود که خللی در روند داستان ایجاد نخواهد شد. در اجرای شوخی های فیلم نیز اشکالات عجیبی به چشم می خورد که از جمله آن تاکید بیش از حد به برخی از ترفندهای سینمایی مانند « اسلوموشن » هست که از جایی به بعد به دلیل افزایش بکارگیری، کارکرد خودش را از دست می دهد.

همچنین صحنه تعقیب و گریزی در فیلم وجود دارد که در یک بازار محلی در جریان است و ما چند دقیقه ای با شخصیت ها همراه می شویم اما این سکانس با یک شلختگی کامل به پایان می رسد که به نظر می رسد دلیل آن هیجان زدگی در خلق، بدون توجه به جزئیات بوده است. در این میان رامبد جوان به یک اصل فیلمسازی در سینمای کمدی این روزهای ایران نیز پایبند مانده و آن استفاده از موسیقی و رقص در جریان داستان است که باعث می شود گاهی اثر از ” فانتزی ” به ” لودگی ” تغییر کاربری دهد!

 

 

آمار فروش فیلم های در حال اکران,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

مارموز

فروش هفتگی: ۵۷۸,۴۴۷,۰۰۰ تومان

فروش کلی: ۵,۲۸۹,۶۲۱,۰۰۰ تومان

نویسنده و کارگردان: کمال تبریزی

بازیگران: حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، سیاوش چراغی پور، مرتضی زارع، بهزاد قدیانلو، فرهان معین زاده همراه با گروه موسیقی «بُمرانی»

خلاصه داستان: این فیلم با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام «قدرت» با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت را دارد.

آمار فروش فیلم های در حال اکران,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

کلمبوس

فروش هفتگی: ۵۷۵,۳۱۴,۰۰۰ تومان

فروش کلی: ۳,۵۷۷,۰۴۸,۰۰۰ تومان

نویسنده و کارگردان: هاتف علیمردانی

بازیگران: فرهاداصلانی، سعیدپورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی با حضور هانیه توسلی و فریده سپاه منصور، گیتی قاسمی

خلاصه داستان: در این روزهای سرد، در این روزهای سخت، بروم یا بمانم؟!

آمار فروش فیلم های در حال اکران,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

بمب یک عاشقانه

فروش هفتگی: ۴۵۱,۴۱۵,۰۰۰ تومان

فروش کلی: ۵,۶۹۰,۶۰۷,۰۰۰ تومان

نویسنده و کارگردان: پیمان معادی

بازیگران: لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور، رامین پورایمان، بهادر مالکی‌

خلاصه داستان: در بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق در سال۱۳۶۷، تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در رو‌زهای پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیرجنگ بودند از بین می‌برد. اغلب عشق به سختی درک می‌‍شود اما مرگ واقعیتی است ترسناک. “بمب؛ یک داستان عاشقانه” نشان می‌دهد که عشق و امید چطورحتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند. روایت انسان‌هایی است که هیچ‌گاه فرصت عاشق شدن و به دلخواه خود زندگی کردن را نداشته‌ و تنها برای لقمه نانی به سختی کار کرده‌اند. این فیلم روایت انسان‌هایی است که در استبداد زمان و مکان به دام افتاده‌اند اما گویی که آرزوهای برباد رفته‌ی آن‌ها هم‌چنان گریبان‌گیر ما است. گویی با تمام آن آرزوها از دوردست‌ها آمده‌اند و به انتظار هستند که داستانشان روایت شود، یا شاید کسی دوباره آن‌ را زندگی کند: داستانی از عشقی انسانی و ساده.

آمار فروش فیلم های در حال اکران,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

تخته گاز

فروش هفتگی: ۲۵۷,۳۷۰,۰۰۰ تومان

فروش کلی: ۲۵۷,۳۶۹,۰۰۰ تومان

نویسنده و کارگردان: روح الله حجازی

بازیگران: ساره بیات، ساعد سهیلى، محمد امامى، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، ژیلا دایى، رضا احمدى با معرفى بازیگر خردسال؛ سید علیرضا میرسالارى

خلاصه داستان: فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می دهد.

آمار فروش فیلم های در حال اکران,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

همچنین فیلم های دزد و پری با ۲۵۱,۴۶۶,۰۰۰ تومان، اتاق تاریک با ۱۶۵,۴۸۳,۰۰۰ تومان، پاستاریونی با ۱۴۱,۳۳۷,۰۰۰ تومان، درساژ با ۱۰۹,۸۷۱,۰۰۰ تومان، پیشونی سفید دو با ۳۸,۴۹۸,۰۰۰ تومان فروش رتبه های ششم و دهم جدول فروش سینمای ایران را در اختیار دارند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا