تمامی مطالب

قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای مارول

مدت زمان زیادی تا به‌ روی پرده رفتن قسمت جدید «انتقام‌جویان» یعنی «بازی پایانی»(The Avengers: Endgame) نمانده است و پس از اکران این اثر، دنیای سینمایی مارول ۱۱ سال اخیر خود را جمع بندی می‌کند. اما چه تهدیداتی پس از «ثانوس» قدرتمند دنیای مارول را در خطر خواهند انداخت؟ آیا اصلا ثانوس خطر اصلی است؟ با نقدفارسی همراه باشید تا نگاهی به ۱۵ شخصیت برتر دنیای مارول بیاندازیم که می‌توانند شخصیت شرور بعدی مارول باشند.

۱۵- ولکان

«ولکان» برادر اسکات سامرز و «آلس سامرز» است که هر دو جهش‌یافته(Mutant) بوده اند اما او با آن‌ها فرق داشته چرا که یک جهش‌یافته‌ی سطح امگا است. او توانایی این را دارد که تمامی سطوح انرژی را تغییر و تحت کنترل خود در بیارد، حتی جادو. او توانسته تا با «بلک بولت»، «مردان ایکس» و «ناانسان‌ها» به صورت همزمان مبارزه کند چرا که از همه‌شان قوی‌تر است. او برای مدتی فرمانروای امپراطوری «شی‌آر» بود اما سپس کنار زده بود. گفته می‌شود که او دیگر زنده نیست اما برخی نیز خلاف این را باور دارند.

۱۴- اسکور

«اسکور» فرزند هالک در یکی از واقعیت‌های جایگزین است. او قدرت‌هایی مشابه پدرش اما بسیار قوی‌‌تر و مهلک‌تر دارد. قدرت فیزیکی او در حدی بالاست که توانست زره «جاگرنات» را تنها با یک ضربه خرد کند و او را به خارج اتمسفر بفرستد، کاری که گفته شده بود غیرممکن است و حتی پدرش نیز نتوانسته بود انجام دهد. او توانسته در برابر اشعات انرژی از «قدرت کیهانی» دوام بیاورد. توانایی بهبودیافتن او برتر از نمونه‌های مشابه در هالک و «ولوورین» است.

۱۳- اودین

اودین که فرمانروای آزگارد و قوی‌ترین آزگاردین و حتی برتر از ثور است. او می‌تواند از جادو در جنبه‌های مختلفی مثل قدرت، تغییر اندازه، چندین نوع مختلف از ضربات جادویی، شلیک انرژی و موارد دیگر استفاده کند. همچنین او به عنوان فرمانروای آزگارد می‌تواند نیروی تمامی آزگاردی‌ها را به خود فرا بخواند و قدرت کنونی‌ش را نیز بیشتر بکند. اودین نامیرا است و لذا به وسیله‌ی مرگ طبیعی نخواهد مرد. قدرت معمول او چیزی نزدیک به ۶۰ تن است.

۱۲- هرکول

هرکول فرزند زئوس، خدای آسمان و پادشاه خدایان یونانی است و در نتیجه یک شاهزاده‌ی المپیایی است. هرکول به لحاظ فیزیکی قوی‌ترین شخصیت در کل دنیای مارول شناخته می‌شود. به معنی واقعی قوی‌ترین، حتی نیرومندتر از شخصیت‌هایی مثل ثور، هالک و «نابودگر»(The Destroyer). او کل جزیره‌ی منهتن در نیویورک که وزنی بالغ بر …/…/…/۹۹ تن دارد را کشیده است، افرادی همچون ثور(که می‌تواند با ضرباتش سیاره‌ها را نابود کند) و هالک(که اشیایی دو برابر زمین را خرد کرده است) را شکست داده است و عملاً توانسته بار آسمان‌ها را به دوش بکشد که وزن یک سیاره در برابر آن چیزی نیست. در ادامه‌ی قدرت افسانه‌ای او باید گفت که «هرکول» چنان پایداری بالایی در برابر ضربات وارده دارد که شلیک‌های موجود کیهانی‌ای به نام «نوا» نیز نتوانست او را کارساز باشد. او می‌تواند در خلا بدون کمک زنده بماند و استقامتش تقریبا‌ بی‌نهایت است. او عملا نامیرا است و به‌هیچ‌وجه پیر نمی‌شود(سن واقعی او نزدیک به ۳۰۰۰ سال است اما شبیه یک انسان سالم در دوران اوج زندگی‌ش است). او و ثور، پرنس خدایان نورس، علی‌رغم رقابت دیرینه و مبارزاتشان، دوستانی بسیار صمیمی هستند

.۱۱٫ گرندمستر

گرندمستر یکی از جاودانان است، همان نژاد «دونده»(Runner) و «قهرمان»(Champion). او بسیار باهوش، پیر و قدرتمند است. او توانایی تلپاتی و دیگر قدرت‌های ذهنی و روانی مثل حرکت اجسام به وسیله‌ی ذهن، تغییر ذهنیت و نابودی ذهن را دارد. او قابلیت‌های فیزیکی ماورایی‌ای دارد و می‌تواند ۲۵ تن را بلند کرد و سریع از هر انسانی حرکت کند و واکنش نشان بدهد. یکی از دیگر از توانایی‌های بی‌نظیر او این است که می‌تواند به سرعت افراد زخمی یا بیمار را بهبود ببخشد، فارغ از اینکه تا چه حد جراحت دیده اند. اما توانایی‌های او حتی به این نیز محدود نمی‌شود و فراتر نیز می‌روند؛ او می‌تواند مردگان را نیز به زندگی بازگرداند. شاید مهم‌ترین قدرت او را بتوان نامیرایی دانست؛ فارغ از شیوه‌ و نوع، او به هیچ‌وجهی نخواهد مرد چرا که خود «مرگ»(Death) او را از ورود به سرزمین مردگان منع کرده است. همچنین او یک دیوانگی و شیدایی خاص نیز دارد؛ علاقه به بازی‌ها. بازی‌ها او را سرگرم می‌کنند و گرندمستر در طی چند هزار سال اخیر بازی‌های مختلفی برگزار کرده است.

۱۰-گالاکتوس

یکی از قوی‌ترین‌ها در کیهان. سیاره‌ها را کامل می‌خورد، دانشی بی حد و حصر دارد، قدرت نامحدود کیهانی و به موجوداتی به قدرتمندی «موج‌سوار نقره‌ای»(Silver Surfer) قدرتش را داده است و هنوز به کل در سطح جدایی از قدرت قرار دارد.

۹-ماگوس

قدرت ماگوس را می‌توان با گالاکتوس برابر دانست. توانایی اصلی او تغییر شکل دادن بی‌نهایت است. او می‌تواند عملاً به هر ماده‌ای، در هر اندازه‌ای، در هر شکلی و در هر نگی تبدیل شود. او می‌تواند تبدیل به یک سفینه‌ی فضایی، توپ جنگی یا چیزهای دیگر شود. او پتانسیل این را دارد که خودش را به شکل یک توپ جنگی در اندازه‌ی یک سیاره در بیاورد و هر چیزی را نابود کند. احتمالات وجودی او بی‌نهایت هستند. او همچنین توانایی تلپاتی بسیار قدرتمندی دارد و می‌تواند چیزی مثل یک زبان تازه را به سرعت یاد بگیرد.

۸- میکابوشی

میکابوشی یک موجودیت ذهنی است که بسیار قدرتمند از خدای خدایان مثل زئوس و اودین است. او توانسته زئوس، خدای آسمان و قوی‌ترین خدای یونانیان را در دو موقعیت مختلف شکست دهد. توانایی‌های او شامل نامیرایی، تغییر شکل، قدرت ماورایی و پرتاب انرژی‌های مختلف است.

۷- سیتوراک

سیتوراک احتمالاً قوی‌ترین موجود جادویی در دنیای مارول است. او به حدی قدرتمند است که حتی «گالاکتوس» نیز نتوانست از دستش فرار کند. او منبع قدرت «جاگرنات» نیرومند و جادوگرانی سطح بالایی مثل «دکتر استرنج» است و حتی موجوداتی مثل «دورمامو» و «زوم» نیز برای اجرای جادوهایشان نام او را به زبان می‌آورند. قدرت‌های سیتاروک در بعد خودش بی‌نهایت است.

۶- نیروی فونیکس

نیروی فونیکس ترسناک‌ترین نیروهای کیهان است. او به تنهایی توانسته تا گالاکتوس را شکست بدهد. فرم انسانی او داخل «جین گری» یکی از جهش‌یافته‌های «مردان اکس» تجلی یافته است.

۵- فرانکلین ریچاردز

او یکی از جهش‌یافته‌های لول امگای بسیار نادر است؛ او توانایی این را دارد که واقعیت را در سطحی حتی بیشتر از «پروتئوس» تغییر بدهد. اگرچه در هنگام کودکی او توانایی کنترل‌کردن قدرتش را نداشت اما گفته شده که نیروهایش با نیروی «سلستیال‌ها» برابری می‌کند. او را به سادگی می‌توان قوی‌ترین جهش‌یافته‌ای دانست که تاکنون بوده است.

۴- ابدیت

شکل فیزیکی زمان. «ابدیت» می‌تواند زمان، مکان و خود واقعیت را آنجور که می‌خواهد تغییر دهد. قدرت او بیشتر از افرادی مثل گالاکتوس است.

۳- دادگاه زنده

«دادگاه زنده»(The Living Tribunal) دومین موجود قدرتمند در دنیای مارول است و تنها «یکتای بالاتر از همگان» از او قوی‌تر است(و در ادامه، «بیاندر»). او به حدی قدرتمند است که حتی ثانوس به همراه دستکش ابدیت که او را قوی‌تر از مجموع کل موجودات دنیای مارول می‌کرد، جرئت نداشت که با «دادگاه زنده» رودررو شود. «دادگاه زنده» قدرت برتر در دنیای مارول است. قدرت او کاملاً بی‌پایان و نامحدود است.

۲- بیاندر

موجودی تقریبا قادرمطلق‌گونه و یک «ناانسان جهش‌یافته». او قدرتمندترین موجود در دنیای مارول است و تنها «یکتای بالاتر از همگان» بر او برتری دارد. او چنان قدرتی دارد که موجوداتی مثل «ابدیت»، «بی‌نهایت» و «مرگ»، موجودات برتر کیهانی‌ای مثل «گالاکتوس» و «غریبه»(the Stranger) و حتی خود «دادگاه زنده» در زیر قدرت او قرار دارند.

۱-یکتای بالاتر از همگان(One-Above-All)

«یکتای بالاتر از همگان» قدرتمندترین موجود در دنیای مارول است. او به تنهایی قدرتی فراتر از «دادگاه زنده» و «بیاندر» دارد. تمامی نیروی «دادگاه زنده» تنها بخشی از نیروی «یکتای بالاتر از همگان» است که از سوی او به «دادگاه زنده» اعطا شده است. گفته شده که او همان خالقان دنیای مارول(استن لی و جک کربی) است و در حالی که او نیز صرفا یک موجود است، گفته شده که «جک کربی» او را ساخته تا نشان بدهد وجود خدا در جهان به چه شکلی است.

انتخاب ویژه – ددپول!

در خط داستانی کامیک «ددپول دنیای مارول را می‌کشد»(Deadpool Kills the Marvel Universe)، «مردان ایکس» ددپول را برای روان‌درمانی به یک بیمارستان روانی می‌فرستند. دکتری که او را درمان می‌کند در حقیقت «مرد-روانی»(Psycho-Man) است که لباس مبدل پوشیده. او قصد دارد که ددپول را شکنجه و شست‌و‌شوی مغزی بکند تا تبدیل به آلت دست او بشود. این پروسه شکست می‌خورد و ددپول حتی به لحاظ ذهنی ناپایدارتر می‌شود، در نتیجه او «مرد-روانی» را می‌کشد و سپس دست به قتل تمامی قهرمان‌ها و افراد شرور در دنیای مارول می‌زند(هر کسی که در فهرست بالا دیدید). او این کار را گویی برای شورش کردن در برابر خالقان کامیک‌‎بوکی خود می‌کند. کتاب جایی تمام می‌شود که او به دنیای «واقعی» قدم می‌گذارد و در مقابل طراحان و نویسندگانی قرار می‌گیرد که در حال نوشتن این کتاب هستند. قبل از اینکه او وارد بشود رو به خواننده کرده و قول می‌دهد که زمانی که کارش با کیهان تمام شد:«تو را نیز به زودی پیدا خواهم کرد».

اختصاصی نقدفارسی

نوشته قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای مارول اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا