تمامی مطالب

معترضان پیروز شدند؛ آکادمی اسکار تصمیمش را پس گرفت

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

دیروز از تصمیم جدید آکادمی درباره حذف پخش زنده اهدای جایزه چهار رشته در مراسم اسکار و نامه اعتراضی هنرمندان به این تصمیم آکادمی خبر دادیم. حال مدت کوتاهی از شدت گرفتن اعتراضات نگذشته که آکادمی اسکار تحت فشار اعتراضات مجبور شده تصمیمش را پس بگیرد و خبر داده اهدای جوایز تمام رشته‌ها از جمله چهار رشته بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی چهره‌پردازی و آرایش مو، بهترین تدوین و بهترین فیلم کوتاه را به شکل زنده پخش خواهد کرد.

به نظر می‌رسد آکادمی ترجیح داده چند روز مانده به اسکار یک جنجال جدید راه نیاندازد و به اعتبار مراسم لطمه نزند.

ظاهرا عقب‌نشینی آکادمی از تصمیمش پس از جلسه‌ای با مجموعه‌ای از فیلم‌برداران برجسته هالیوود که در میان رشته‌های حذف شده قرار داشتند اتفاق افتاده است.
حال در یک بیانیه جدید آکادمی اسکار اعلام کرده پس از دریافت بازخوردهای تصمیم اخیرش، تغییر موضع داده و قرار است اهدای تمام جوایز از جمله چهار رشته مورد بحث به شکل زنده پخش شوند و اساسا پخش زنده مراسم امسال با همان قالب سنتی و همیشگی خواهد بود.
به نظر می‌رسد آکادمی ترجیح داده چند روز مانده به اسکار یک جنجال جدید راه نیاندازد و به اعتبار مراسم لطمه نزند. به نظر می‌رسد نامه تعدادی از سینماگران برجسته با امضای نام‌های مشهور و اعتراض گسترده صنوف مختلف هالیوود اتفاقی نبود که به سادگی بتوان از کنارش گذشت و احتمالا عواقب بدی برای مراسم اسکار ۲۰۱۹ به دنبال داشت.
با توجه به تصمیم جدید اعلام شده، امسال هم پخش مراسم اسکار بیش از ۳ ساعت به طول خواهد انجامید. آکادمی با تصمیم قبلی قصد داشت زمان پخش زنده مراسم از ۳ ساعت تجاوز نکند تا از طریق کاهش زمان پخش به بینندگان مراسم افزوده شود؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد فعلا شکست‌ خورده است.
تصمیم جدید آکادمی که تنها مدت کوتاهی دوام یافت تنها یکی از چندین اقدامی است که امسال از طرف این نهاد صورت گرفت اما به دلیل اعتراضات لغو شد. پیش از این افزودن یک رشته جدید به مراسم هم از طرف آکادمی مطرح شده بود اما با توجه به انتقادات شدید، پس گرفته شد. همچنین جنجال‌هایی طولانی نیز درباره مجری مراسم اسکار ۲۰۱۹ از جمله بحران‌هایی بوده که مراسم امسال را تحت الشعاع قرار داده است.

The post معترضان پیروز شدند؛ آکادمی اسکار تصمیمش را پس گرفت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا