تمامی مطالب

تجلیل از برگزیدگان جوایز لومیر ۲۰۱۹

«اسپایدرمن: در اسپایدر ورس» و «بازیکن آماده شماره یک» از جمله فیلم‌هایی بودند که جوایز اصلی رقابت لومیر ۲۰۱۹ را دریافت کردند. در عین حال «ستاره‌ای متولد شده»، «رُما»، «رالف اینترنت را خراب می‌کند» و «گم‌شده در فضا» موفق شدند تا جوایز بهترین دستاوردهای تکنیکی را از آن خود کنند.

این مراسم که در طی آن تندیس‌هایی برای دستاوردهای موفقیت‌آمیز خلاقانه و تکنیکی به برندگان اهدا شد، در استودیوی برادران وارنر برگزار شد.

این جوایز با رای اعضای انجمن خلاقیت و تکنولوژی هالیوود که شامل افرادی که در زمینه سینما، تلویزیون و رسانه‌های نوظهور کار می‌کند است، اهدا می‌شود.

در این میان «پلنگ سیاه» مارول جایزه بهترین فیلم سرگرم کننده را برد و دو جایزه لومیر یکی برای بهترین انیمیشن سه بعدی بلند و دیگری برای بهترین استریوگرافی به «اسپایدرمن: در اسپایدر ورس» تعلق گرفت.

«بازیکن آماده شماره یک» کمپانی امبلین نیز دو جایزه برد که یکی برای بهترین فیلم بلند سه‌بعدی زنده و دیگری برای بهترین استریوگرافی بود.

«ستاره‌ای متولد شده» نیز با جایزه بهترین استفاده خلاقانه از HDR (تصویربرداری دامنه دینامیک بالا) در فیلم بلند زنده تجلیل شد.

«رُما» از کمپانی نتفلیس هم در بخش بهترین فیلم بلند خارجی زبان جایزه دریافت کرد و انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲» از محصولات دیسنی جایزه بهترین استفاده از HDR در فیلم بلند انیمیشن را به خانه برد.

کریستوفر مک‌کوری کارگردان نیز جایزه هارولد لوید این انجمن را همراه جایزه بهترین سکانس برای فیلم‌ «ماموریت غیرممکن: فال‌اوت» از آن خود کرد. این جایزه برای سکانس معلق شدن از هلیکوپتر که در نیوزیلند گرفته شد و تام کروز آن را ایفا کرد، به این فیلم تعلق گرفت.

کماپنی ژاپنی هانابی برای گسترش محتوی ۸K جایزه ویژه لومیر را دریافت کرد.

نشنال جیوگرافیک نیز برای «یک صخره عجیب» موفق به کسب جایزه بهترین استفاده از واقعیت مجازی برای آموزش شد.

مستند «آنها پیر نمی‌شوند» ساخته پیتر جکسون درباره جنگ جهانی اول نیز جایزه گاورنور این انجمن را به خود اختصاص داد. این مستند با استفاده از فیلم‌های قدیمی جنگ جهانی اول و بازیابی آنها ساخته شده است.

منبع: سینماپرس

نوشته تجلیل از برگزیدگان جوایز لومیر ۲۰۱۹ اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا