تمامی مطالب

«گلس» بازار جهانی را گرفت/ ناموفقی مک‌کانهی و آن هاتاوی

در حالی «گلس» فیلم اول باکس آفیس آمریکا باقی ماند که فروش آن از نمایش در ۳۸۴۴ سالن سینما، ۵۳ درصد کم شد. البته این بهتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت و مجموع فروش فیلم در ۱۰ روز در بازار داخلی آمریکا به ۷۳.۶ میلیون دلار رسید. شیامالان کارگردان فیلم از سرمایه‌گذاران تولید آن هم بوده است.

در همین حال «گلس» یا «شیشه» در دومین هفته اکرانش در باکس آفیس جهانی موفق ظاهر شد و فروش خود در ۵۵ بازار فیلم را به ۲۳.۶ میلیون دلار رساند. به این ترتیب مجموع فروش فیلم در بازار جهانی به ۱۶۲.۷ میلیون دلار رسیده است.

دومین فیلم موفق هفته در بازار جهانی نسخه مناسب ۱۳ سال «دد پول ۲» در بازار چین بود که با افتتاحیه ۲۱.۴ میلیون دلاری فروش جهانی خود را به ۷۶۷ میلیون دلارر ساند و دومین فیلم پرفروش برای فاکس قرن بیستم شد.

در باکس آفیس داخلی آمریکا «بچه‌ای که باید شاه می‌شد» ‌محصول مشترک آمریکا- بریتانیا از فیلم‌هایی بود که این آخر هفته نخستین اکران خود را تجربه کرد و با فروش ۷.۳ میلیون دلاری، در مکان چهارم بازار آمریکا قرار گرفت. این فیلم که در ۳۵۲۱ سالن سینما اکران شد با بودجه ۶۰ میلیون دلاری ساخته شده است. این فیلم را جو کورنیش کارگردانی کرده و لوییس اشبورن سرکیس (فرزند اندی سرکیس) در آن در نقش پسر نوجوانی ظاهر شد که اکس‌کالیبو شمشیر افسانه‌ای شاه آرتور را پیدا می‌کند. ربکا فرگوسن و پاتریک استوارت دیگر بازیگران فیلم هستند. این فیلم با فروش ۳.۲ میلیون دلاری در بازار بین‌المللی در مجموع در بازار جهانی ظرف سه روز ۱۰.۵ میلیون دلار فروخته است.

«سرنیتی» در هفته افتتاحیه‌اش فیلم هشتم جدول فروش آمریکا شد. این فیلم مستقل نئو-نوآر با بازی متیو مک‌کانهی و آن هاتاوی از نمایش در ۲۵۶۱ سالن سینما ۴.۸ میلیون دلار فروخت. این بدترین افتتاحیه فیلمی از هاتاوی در طول دوران کاری‌اش بوده است و مک‌کانهی نیز در سال‌های اخیر چنین تجربه ناموفقی نداشت.

«سرنیتی» یا «آرامش» به کارگردانی استیون نایت با نقدهای منفی منتقدها روبه رو شد و در سایت سینمایی سینمااسکور نیز امتیاز پایینی از مخاطبان گرفت. این فیلم درباره کاپیتان یک قایق ماهیگیری با بازی مک کانهی است که همسر سابقش با بازی آن هاتاوی از او می‌خواهد تا همسر جدیدش را بکشد. دایان لین، جیسون کلارک و جرمی استرانگ دیگر بازیگران فیلم هستند.

در عین حال «قسمت بالا» با بازی کوین هارت و برایان کرانستون به فروش خود ادامه داده و ۱۲.۲ میلیون دلار دیگر فروخت تا در بازار داخلی فروشش را از سه هفته نمایش به ۶۳.۲ میلیون دلار برساند. با این حال فروش فیلم نسبت به هفته پیش ۲۰ درصد کاهش داشت.

«آکوامن» هم در مکان سوم نشست. این فیلم در ششمین هفته نمایشش با فروش ۷.۴ میلیون دلاری در مجموع ۱.۰۹ میلیارد دلار فروخته و از فیلم «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان عبور کرده که فروشش ۱.۰۸ میلیارد دلار بود. این فیلم تاکنون سومین فیلم پرفروش کمپانی برادران وارنر شده است.

در مکان پنجم انیمیشن «اسپایدر من: در اسپایدر ورس» با فروش ۶.۲ میلیون دلاری جای دارد که در هفتمین هفته نمایشش در مجموع ۱۶۹ میلیون دلار فروخته است.

«کتاب سبز» در یازدهمین هفته نمایشش ۵.۴ میلیون دلار فروخت تا با نمایش در ۲۴۳۰ سالن سینما در مجموع ۴۹ میلیون دلار فروخته باشد.

«مسیر سگی در راه خانه» فیلم هفتم، «اتاق فرار» فیلم نهم و «مری پاپینز باز می‌گردد» فیلم دهم جدول بوده‌اند.

منبع:مهر

نوشته «گلس» بازار جهانی را گرفت/ ناموفقی مک‌کانهی و آن هاتاوی اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا