تمامی مطالب

فیلم جدید کریستوفر نولان سال ۲۰۲۰ اکران می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

استودیوی برادران وارنر روز گذشته اعلام کرد فیلم جدید کریستوفر نولان کارگردان مشهور بریتانیایی قرار است ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۲۰ (جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹) به فرمت آی‌مکس اکران شود.

آخرین فیلم نولان «دانکرک» (Dunkirk) بود که سال ۲۰۱۷ اکران شد؛ یک فیلم جنگی که در بستر تاریخی جنگ جهانی دوم رخ می‌داد و تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در فرانسه را روایت می‌کرد.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری درباره پروژه جدید نولان در دست نیست؛ موضوعی که چندان تعجب‌برانگیز به نظر نمی‌رسد چرا که نولان اساسا در روند تولید آثارش بسیار رازدار و مخفی‌کارعمل می‌کند.

عموما شیوه تولید آثار نولان به این شکل است که او فیلم‌نامه را می‌نویسد (نولان تمام فیلم‌نامه‌های آثارش به جز «بی‌خوابی» را خود به رشته تحریر در آورده یا در نوشتن آن‌ها سهم بسیار پررنگی داشته) و سپس به دلیل اعتباری که در هالیوود پیدا کرده بازیگران مورد نظرش را هم جذب می‌کند. نولان در نهایت به سراغ استودیوها می‌رود و از آن‌ها می‌پرسد حاضر به همکاری برای تولید اثر هستند یا نه. مدلی از فیلم‌سازی که با شیوه معمول فیلم‌سازی استودیویی هالیوود کاملا متفاوت است.

آخرین فیلم نولان «دانکرک» (Dunkirk) بود که سال ۲۰۱۷ اکران شد؛ یک فیلم جنگی که در بستر تاریخی جنگ جهانی دوم رخ می‌داد و تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در فرانسه را روایت می‌کرد. دانکرک با وجود بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری، کم‌بودجه‌ترین فیلم او از سال ۲۰۰۶ به این سو به حساب می‌آید؛ فیلمی که توانست در کنار فروش ۵۲۷ میلیون دلاری در سراسر جهان، سه جایزه اسکار به دست آورد و نولان را برای اولین بار نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی کرد.

تاریخ اکران فیلم جدید کریستوفر نولان کاملا معنی‌دار به نظر می‌رسد. ۴ فیلم از ۵ فیلم اخیر نولان در اواسط ماه ژوئیه اکران شده‌اند؛ در واقع «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) محصول سال ۲۰۰۸، «تلقین» (Inception ) ساخته سال ۲۰۱۰، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) ساخته سال ۲۰۱۲ و «دانکرک» همگی در همین تاریخ اکران شده‌اند. در این میان «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) اکران شده در ماه نوامبر یک مورد استثنایی به حساب می‌آید.

چند فیلم دیگر هم قرار است در همین بازه تاریخی پخش شوند. برای مثال فیلم سینمایی «باب‌اسفنجی» (SpongeBob) ساخته استودیوی پارامونت و «برگری باب» (Bob’s Burgers) استودیوی فاکس دقیقا هم‌زمان با فیلم جدید نولان اکران خواهند شد.

فیلم‌ «گشت‌وگذار در جنگل» (Jungle Cruise) استودیوی والت دیزنی با بازی دواین جانسون و امیلی بلانت یک هفته بعد در تاریخ ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ اکران می‌شود.

The post فیلم جدید کریستوفر نولان سال ۲۰۲۰ اکران می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا