تمامی مطالب

اولین عکس از فیلم توقیفی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» منتشر شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در آستانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، محسن امیریوسفی که امید بسیار داشت بالاخره فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی برای هیات انتخاب به نمایش دربیاید و طلسم حضور آن در جشنواره فیلم فجر شکسته شود، تصاویری از فیلمش منتشر کرد.

فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» درنهایت برای اعضای هیات انتخاب به نمایش درنیامد و محسن امیریوسفی در نشست مطبوعاتی جشنواره فیلم فجر به ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره اعتراض کرد. امیریوسفی چند سالی است که تلاش دارد فیلمش را به صورت قانونی اکران کند اما این امکان برایش به وجود نیامده است.

فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» سال ۱۳۹۱ ساخته شد. از خلاصه داستانش بعید است که متوجه بشوید مشکل فیلم چیست. اما شنیده‌ها می‌گویند که فیلم اشاراتی به انتخابات ۸۸ دارد. داستان فیلم در خانه یک پیرزن اتفاق می‌افتد که با دختر خاله میانسالش زندگی می‌کند. نقش اصلی فیلم برعهده شیرین یزدانبخش است. در میانه شلوغی‌ها پیرزن وارد ماجرایی می‌شود که به داخل خانه‌اش کشیده و دردسر برایش ایجاد می‌کند.

حبیب رضایی، هدیه تهرانی، شهاب حسینی و نگار جواهریان دیگر بازیگران فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هستند.

در نشست مطبوعاتی جشنواره فیلم فجر، ابراهیم داروغه‌زاده ابراز امیدواری کرد که فیلم محسن امیریوسفی بالاخره اکران شده و مشکلش برطرف شود چون به عقیده داروغه‌زاده فیلم مشکل پیچیده‌ای ندارد و اکرانش بلامانع است.

اکران فیلم‌های محسن امیریوسفی هیچ‌وقت راحت نبوده. اولین فیلمش «خواب تلخ» که درباره مرده‌شور یک قبرستان بود برای اکران چیزی حدود یک دهه در صف انتظار بود. در حالی که از جشنواره‌های خارجی معتبر جوایز گوناگونی دریافت کرده بود. فیلم در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن اولین‌بار به نمایش درآمد.

فیلم بعدی‌اش «آتشکار» بود که به ماجراهای وازکتومی یک مرد می‌پرداخت. «آتشکار» هم مدتی توقیف بود. «آشغال‌های دوست‌داشتنی» سومین فیلم محسن امیریوسفی است.

به جز این‌ها امیریوسفی یک اپیزود از مستند «کهریزک: چهار نگاه» را هم ساخته است.

درنهایت امسال هم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» از حضور در جشنواره فیلم فجر بازماند.

این اولین عکس از هدیه تهرانی در این فیلم است.

The post اولین عکس از فیلم توقیفی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» منتشر شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا