تمامی مطالب

«کتاب سبز» برنده مهم‎ترین جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم سینمایی کتاب سبز (Green Book) موفق شد ساعاتی پیش مهم‌ترین جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا را تصاحب کند و با برنده شدن جایزه «داریل اف. زانوک» که به بهترین فیلم بلند سال اهدا می‌شود به یکی از شانس‌های مهم برنده شدن جایزه بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۹ تبدیل شود.

با برنده شدن جایزه مهم داریل اف. زانوک در انجمن تهیه‌کنندگان می‌توان ادعا کرد که فیلم سینمایی کتاب سبز به یکی از فیلم‌های پرشانس اسکار ۲۰۱۹ تبدیل شده است

اواسط دی‌ماه بود که انجمن تهیه‌کنندگان، فیلم‌های «پلنگ سیاه»، «بلک‌ک‌کلنزمن»، «راپسودی بوهمی»، «آسیایی‌های خرپول»، «سوگلی»، «کتاب سبز»، «یک جای ساکت»، «روما»، «ستاره‌ای متولد شده است» و «معاون» را به عنوان نامزدهای این بخش معرفی کرد و نهایتا ساعاتی پیش کتاب سبز موفق شد این جایزه را در اختیار بگیرد.

فیلم سینمایی کتاب سبز پیش از این موفق شده بود در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ نیز خوش بدرخشد و به عنوان بهترین فیلم موزیکال یا کمدی هفتاد و ششمین دوره جوایز گلدن گلوب انتخاب شود. در واقع کتاب سبز موفق‌ترین فیلم گلدن گلوب ۲۰۱۹ بود و در حالی که پس از فیلم معاون (نامزد ۶ بخش) در ۵ بخش کاندید شده بود، توانست موفق‌ترین عملکرد را از خود نشان دهد و ۳ جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بگیرد.

حال و با برنده شدن جایزه مهم داریل اف. زانوک در انجمن تهیه‌کنندگان می‌توان ادعا کرد که فیلم سینمایی کتاب سبز به یکی از فیلم‌های پرشانس اسکار ۲۰۱۹ تبدیل شده است. انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا که ۸۲۰۰ عضو دارند در ۲۹ دوره گذشته توانسته ۲۰ بار برنده بخش بهترین فیلم مراسم اسکار را به درستی پیش‌بینی کند و از این نظر بسیاری معتقدند که به دست آوردن جایزه این انجمن می‌تواند بخت هر فیلم سینمایی را برای تصاحب جایزه بهترین فیلم اسکار به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

پیش از این بیشتر پیش‌بینی‌ها از شانس بالای فیلم‌های روما (Roma) و ستاره‌ای متولد شده است (A Star is Born) برای برنده شدن جایزه بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۹ یاد می‌کردند اما با مشخص شدن جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در بخش بهترین فیلم، باید کتاب سبز را هم به این دو فیلم افزود.

از دیگر جوایز مهم مراسم انجمن تهیه‌کنندگان اختصاص جایزه بهترین انیمیشن به فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» بود. مرد عنکبوتی در کنار «گرینچ»، «شگفت‌انگیزان ۲»، «جزیره سگ‌ها»، « رالف اینترنت را خراب می‌کند» از نامزدهای این بخش انجمن بودند.

The post «کتاب سبز» برنده مهم‎ترین جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا