تمامی مطالب

بازیگر «آگراندیسمان» جایزه افتخاری لومیر را می‌گیرد

بازیگر صاحب نام بریتانیایی در مراسمی که ۴ فوریه در پاریس برگزار می‌شود، تجلیل می‌شود.

جین برکین متولد دسامبر ۱۹۴۶ که از سال ۱۹۶۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت هنری بوده‌است، از بازیگران فیلم «آگراندیسمان» میکل آنجلو آنتونیونی در سال ۱۹۶۶ بود. اما رفتن او به فرانسه و همکاری وی با سرژ گنزبور او را در صحنه‌های جهانی به شهرت رساند.

وی دوران موفقیت‌آمیزی را در عرصه بازیگری و مدلینگ پشت سر گذاشت و در چندین فیلم مهم از جمله «گرد و خاک» ساخته ماریون هانسل که برنده شیر نقره ونیز شد بازی کرد و دو بار نیز نامزدی جایزه سزار فرانسه را به دست آورد.

وی برای فعالیت‌های هنری‌اش لقب OBE را از ملکه بریتانیا دریافت کرد که آن را سال ۲۰۰۲ از دست پرنس چارلز گرفت.

برکین که در لندن به دنیا آمده ۷۱ ساله است و وقتی ۱۸ سال داشت با جان بری آهنگساز ازدواج کرد. این زوج دختری داشتند که سال ۲۰۱۳ درگذشت. این بازیگر پس از اقامت در فرانسه با گنزبور رابطه کاری خود را شروع کرد که ۱۲ سال به طول انجامید. وی اکنون بیش از ۵۰ سال است که در پاریس زندگی می‌کند و مادر دو دختر است.

جدیدترین کار هنری وی بازی در فیلم کوتاه «بانوی راه‌آهن» در سال ۲۰۱۶ بود که نامزدی اسکار را کسب کرد و با اقبال منتقدان روبه رو شد.

در همین حال کلود للوش در همین روز برای نخستین بار فیلم جدیدش را با بازیگران فیلم «یک مرد و یک زن» به نمایش درمی‌آورد.

فیلم جدید للوش با عنوان «زیباترین سال‌های یک زندگی» محصول ۲۰۱۹ با بازی بازیگران فیلم برنده اسکار «یک مرد و یک زن» در سال ۱۹۶۷ یعنی آنوک امه و ژان لویی ترنتینیان ساخته شده است.

منبع:مهر

نوشته بازیگر «آگراندیسمان» جایزه افتخاری لومیر را می‌گیرد اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا