تمامی مطالب

باکس‌ آفیس در سال ۲۰۱۸ رکورد زد؛ بیشترین سهم در اختیار دیزنی و یونیورسال

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

هالیوود و صاحبان استودیوها در سال ۲۰۱۸ موفق شدند رکورد باکس آفیس در گیشه‌های داخلی ایالات متحده آمریکا را جا به جا کنند. با ثبت رکورد جدید باکس آفیس، رکورد قبلی که به سال ۲۰۱۶ مربوط بود شکسته شد.

گرچه کل میزان فروش سال ۲۰۱۸ با در نظر گرفتن مجموعه فروش آخرهفته پایانی سال هنوز جمع‌بندی نشده اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که فروش بلیت در گیشه‌های داخل آمریکا تا پایان امسال به ۱۱.۸ میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که رکورد قبلی به سال ۲۰۱۶ و فروش ۱۱.۳۹ میلیون دلاری تعلق داشت. میزان فروش سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل هم افزایشی بین ۵ تا ۷ درصد را تجربه کرده است.

با در نظر گفتن این نکته که والت دیزنی برای خرید فاکس قرن بیستم با این شرکت به توافق رسیده و این معامله احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ قطعی می‌شود می‌توان ادعا کرد ۴ فیلم از ۵ فیلم پرفروش گیشه‌های آمریکا متعلق به ابرکمپانی والت دیزنی بوده است

بخشی از دلایل رکوردشکنی باکس آفیس امسال به فیلم‌های پرفروش پایان سال باز می‌گردد و بخش مهمی از آن هم به آثار ابرقهرمانی که در طول سال اکران شدند.

کمپانی دیزنی این بار هم قدرتمندترین بخش صنعت سینما بوده و در سال ۲۰۱۸ با آثاری چون «پلنگ سیاه»، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «شگفت‌انگیزان ۲» موفق شد در گیشه‌های داخل آمریکا فروشی بیش از ۳ میلیارد دلار را پشت سر بگذارد؛ رکورد قبلی دیزنی هم متعلق به سال ۲۰۱۶ بود که امسال شکسته شد. در واقع رکوردی که امسال دیزنی به ثبت رسانده تا به حال هرگز توسط هیچ توزیع‌کننده‌ای به ثبت نرسیده است.

سه فیلم اول باکس آفیس آمریکا فیلم‌های «پلنگ سیاه» (۷۰۰ میلیون دلار)، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (۶۷۸.۸ میلیون دلار) و «شگفت‌انگیزان ۲» (۶۰۸.۶ میلیون دلار) متعلق به شرکت دیزنی و دو فیلم دیگری که رتبه‌های چهارم و پنجم را اشغال کرده‌اند «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» (۴۱۶.۸ میلیون دلار) از شرکت یونیورسال و «ددپول ۲» (۳۱۸.۵ میلیون دلار) از شرکت فاکس قرن بیستم هستند.

با در نظر گفتن این نکته که والت دیزنی برای خرید فاکس قرن بیستم با این شرکت به توافق رسیده و این معامله احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ قطعی می‌شود می‌توان ادعا کرد ۴ فیلم از ۵ فیلم پرفروش گیشه‌های آمریکا متعلق به ابرکمپانی والت دیزنی بوده است. دومین استودیوی قدرتمند امسال که در ایالات متحده آمریکا با فاصله‌ای یک میلیارد دلاری نسبت به دیزنی قرار گرفته، استودیوی یونیورسال است. یونیورسال در زمینه فروش جهانی هم موفق عمل کرده و توانسته در سطح جهان از طریق فروش بلیت فیلم‌هایش حدود ۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

یونیورسال امسال علاوه بر تولید فیلم پرفروش «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی»، فیلم‌هایی چون «نخستین انسان»، «هالووین» و «کتاب سبز» را هم تولید کرده است.

The post باکس‌ آفیس در سال ۲۰۱۸ رکورد زد؛ بیشترین سهم در اختیار دیزنی و یونیورسال appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا