تمامی مطالب

سینمایی‌ها در گلدن گلوب ۲۰۱۹ روی کدام فیلم‌ها شرط بسته‌اند؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

دو هفته تا اعلام نام برندگان جایزه گلدن‌گلوب باقی مانده و تمام سایت‌های سینمایی مشغول پیش‌بینی برندگان این جایزه هستند. در میان سایت‌های پیش‌بینی برندگان جوایز سینمایی، سایت گلددربی اعتبار بیشتری دارد. پیش‌بینی‌های این سایت درباره نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۱۹ بیش از نود درصد صحت پیدا کرد. در گلددربی پیش‌بینی‌ها در دو بخش صورت می‌گیرد. یکی توسط متخصصان و تحلیلگران سینما و دیگری توسط علاقمندان سینما و مردم عادی که طبعا پیش‌بینی دقیق‌تر را تحلیلگران با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری و تحلیل‌های سینمایی انجام می‌دهند. در ادامه می‌توانید پیش‌بینی تحلیلگران گلددربی را از برندگان بخش‌های اصلی فیلم و سریال بخوانید:

بهترین فیلم درام

نامزدها: ستاره‌ای متولد شده است، حماسه کولی، پلنگ سیاه (بلک پنتر)، بلکککلنزمن، اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند

تقریبا همه منتقدان متفق‌القول هستند که در این بخش فیلم بردلی کوپر از شانس بیشتری برای گرفتن جایزه گلدن‌ گلوب ۲۰۱۹ برخوردار است. به خصوص در نبود فیلم «نخستین انسان» دیمین شزل و «روما» ساخته آلفونسو کوارون در این بخش شانس «ستاره‌ای متولد شده است» بالاتر هم رفته است. این اولین فیلم بردلی کوپر در مقام کارگردان است. بازسازی یکی از داستان‌های قدیمی هالیوود درباره یک ستاره قدیمی موسیقی که عاشق یک خواننده جوان بااستعداد می‌شود و به او کمک می‌کند پله‌های ترقی را طی کند در حالی که ستاره اقبال خودش رو به افول است. نکته مهم اینجاست که منطقی بود فیلم در بخش بهترین فیلم کمدی یا موزیکال نامزد شود اما اعتماد به نفس سازندگانش آنقدر زیاد بوده که برای بخش بهترین درام تقاضا داده‌اند. با بردن جایزه گلدن‌گلوب در این بخش شانس فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» در گرفتن اسکار هم زیاد خواهد بود. البته خیلی بستگی دارد که اسکار به فیلم دیمین شزل و کوارون چقدر بها بدهد.

در رتبه دوم تحلیلگران احتمال می‌دهند که فیلم «بلکککلنزمن» اسپایک لی با توجه به مضامین تبعیض نژادی موفق به دریافت جایزه شود.

بهترین فیلم کمدی یا موزیکال

بهترین کمدی

نامزدها: سوگلی، کتاب سبز، معاون رییس‌جمهور، بازگشت مری پاپینز، آسیایی‌های ثروتمند دیوانه

رقابت تنگاتنگی میان فیلم «کتاب سبز» ساخته پیتر فارلی و «سوگلی» به کارگردانی یورگوس لانتیموس برقرار است. فعلا با درصد احتمال کمی بیشتر فیلم فارلی پیشتاز است. «کتاب سبز» جزو آن فیلم‌های مستقل و جمع‌وجوری بود که کسی انتظارش را نمی‌کشید و ناگهان در فصل جوایز درخشید. فیلم یک‌جورهایی شبیه اثر کلاسیک و کالت شده «رانندگی خانم دیزی» است که داستان رابطه یک راننده سیاهپوست با پیرزن ثروتمند سفیدپوست بود. حالا در فیلم فارلی موقعیت برعکس است. یعنی یک پیانیست مشهور سیاهپوست یک راننده سفیدپوست استخدام کرده که نقش‌اش را ویگو مورتنسن بازی می‌کند. فیلم‌هایی با این مضامین همیشه مورد توجه گلدن‌گلوب هستند.

فیلم «سوگلی» یورگوس لانتیموس هم که دومین فیلم او با حضور بازیگران هالیوودی و به زبان انگلیسی بعد از «کشتن گوزن مقدس» است نسبت به فیلم‌های قبلی این کارگردان قصه سرراست‌تری دارد که در دربار انگلستان می‌گذرد. زمانی که ملکه عملا هدایت کشور را به دست دوستش لیدی سارا داده ولی معادلات با حضور یک ندیمه جدید به هم می‌ریزد. مثلث الیویا کولمن، اما استون و ریچل وایز در این فیلم توجه منتقدان را جلب کرده است.

بهترین بازیگر مرد نقش درام

بهترین بازیگر مرد

نامزدها: رامی مالک، بردلی کوپر، جان دیوید واشنگتن، ویلم دافو، لوکاس هجز

اینجا رقابت به شدت در جریان است. پنج بازیگر مرد درجه یک در پنج فیلم خوب که مورد توجه منتقدان و دوستداران سینماست. رقابت سنگین میان بردلی کوپر و رامی مالک است.

بردلی کوپر برای بازی در نقش اول فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» به کارگردان خودش نامزد دریافت جایزه شده. در این نقش گیتار می‌زند، موسیقی اجرا می‌کند و می‌گویند اجرای خوبی هم دارد. و علاوه بر همه این‌ها در نقش یک ستاره موسیقی افول کرده و خودویرانگر بازی درخشانی از خودش به نمایش گذاشته است.

رامی مالک در یک فیلم بیوگرافیک یعنی «حماسه کولی» برایان سینگر نقش فردی مرکوری را بازی کرده است. یکی از بزرگترین خوانندگان موسیقی راک و از بنیانگذاران گروه کویین که در جوانی ایدز گرفت و یکی از اولین قربانیان این بیماری بود. گریمش که خیلی تاثیرگذار است و انرژی زیادی برای بازی در این نقش گذاشته.

فعلا بردلی کوپر جلوتر است. البته فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» هم بیشتر از «حماسه کولی» مورد توجه قرار گرفته.

بهترین بازیگر زن درام

بهترین بازیگر زن درام

نامزدها: لیدی گاگا، گلن کلوز، ملیسا مک‌کارتی، نیکول کیدمن، رزاموند پایک

لیدی گاگا را از حالا می‌شود برنده قطعی این بخش دانست مگر اینکه اتفاق عجیب و غریبی رخ دهد. این خواننده موسیقی پاپ که شهرتش فراتر از موسیقی است و تبدیل به یک شمایل فرهنگ غربی شده در فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» ساخته بردلی کوپر با شمایلی متفاوت از آنچه روی سن موسیقی از او می‌بینیم نقش دختر جوان بااستعداد در موسیقی را بازی می‌کند. یکی از نقاط قوت فیلم بازی اوست که منتقدان بسیار تحسین‌اش کرده‌اند. تقریبا رقیب قدری ندارد. احتمال نامزدی‌اش برای اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول هم روز به روز قوت می‌گیرد. خیلی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که او امسال زنی با دو اسکار شود: یک اسکار برای بازیگری و یکی هم برای خواندن ترانه‌های فیلم «ستاره‌ای متولد شده است».

بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا موزیکال

بهترین بازیگر مرد کمدی

نامزدها: رابرت ردفورد، کریستین بیل، ویگو مورتنسن، لین مینوئل میراندا، ویگو مورتنسن

برای این بخش واقعا سردرآوردن از کار نامزدها کار سختی است. مثلا اینکه چطور رامی مالک که نقش خواننده‌ای مثل فردی مرکوری را بازی می‌کند در این بخش نامزد دریافت جایزه نشده و به جایش در بخش بهترین بازیگر مرد درام حضور دارد. به هر حال در میان این نامزدها رقابت میان کریستین بیل و ویگو مورتنسن است.

ویگو مورتنسن نقش راننده سفیدپوست را در فیلم «کتاب سبز» پیتر فارلی بازی می‌کند. با طنزی گزنده و طعنه‌زن که مورد توجه قرار گرفته است.

در مقابل با اختلاف اندکی شانس کریستین بیل برای گرفتن جایزه گلدن‌گلوب بیشتر است. او در نقش یک کاراکتر سیاسی واقعی بازی کرده که خب از آن شاه‌نقش‌هایی است که منتقدان عاشق‌اش هستند. به خصوص که گریم خارق‌العاده بیل برای بازی در نقش دیک چنی باعث شده که به سختی بتوانید او را تشخیص بدهید. اینکه فیلم آدام مک‌کی تا چه حد کمدی است را نمی‌دانیم. بعید به نظر می‌رسد فیلمی درباره یکی از قدرتمندترین مردان ایالات متحده آمریکا در هزاره سوم و معاون جورج بوش خیلی کمدی باشد. البته مک‌کی در فیلم قبلی‌اش یعنی «کمبود بودجه» هم نشان داده بود که در شیوه فیلمسازی‌اش رگه‌ای از طنز سیاه وجود دارد و اتفاقا در آن فیلم هم بخش عمده‌ای از این طنز سیاه با بازی کریستین بیل شکل می‌گرفت. نقش‌های بیوگرافیک قابلیت زیادی برای جایزه گرفتن و تحسین شدن دارند.

بهترین بازیگر زن کمدی یا موزیکال

بهترین بازیگر زن کمدی

نامزدها: امیلی بلانت، الیویا کولمن، کنستانس وو، چارلیز ترون، السی فیشر

حضور چارلیز ترون در این بخش برای فیلم «تالی» حیرت‌انگیز است. فیلمی که تنها چیزی که نمی‌شود اسمش را گذاشت کمدی است. به هر حال رقابت اصلی بین امیلی بلانت و الیویا کولمن است.

امیلی بلانت در یک ریسک بزرگ در فیلم «بازگشت مری پاپینز» بازی کرده است. فیلمی که دنباله‌ای بر اثر کلاسیک دیزنی یعنی «مری پاپینز» با بازی جولی اندروز است. نقش امیلی بلانت همان نقش اصلی است که در نسخه قبلی جولی اندروز بازی کرده و از آنجایی که قرار است مری پاپینز هیچ‌وقت پیر نشود برای طرفداران فیلم عجیب نیست که بعد از این همه سال امیلی بلانت در نقش مری پاپینز ظاهر شده است. جولی اندروز بعد از دیدن فیلم به کارگردانی راب مارشال گفته که این فیلم متعلق به امیلی بلانت است.

از طرف دیگر تا الان گردونه شانس بیشتر به سمت الیویا کولمن نشانه رفته است. کولمن نقش اصلی ملکه انگلستان را در فیلم لانتیموس برعهده دارد. زنی که وابسته به حرف‌های اطرافیان تصمیم‌های دیوانه‌واری می‌گیرد.

بهترین فیلم خارجی زبان

بهترین فیلم خارجی زبان

نامزدها: روما، هرگز روی برنگردان، دزدان فروشگاه، دختر، کفرناحوم

فاصله فیلم «روما» ساخته آلفونسو کوارون با بقیه فیلم‌های حتی «دزدان فروشگاه» که برنده نخل طلای کن شده، آنقدر زیاد است که تصور آنها به عنوان برنده هم فعلا شوخی به نظر می‌رسد و بعید است امسال گلدن گلوب بخواهد دست به چنین شوخی عجیب و غریبی بزند.

فیلم نوستالژیک کوارون در ستایش نوستالژی و کودکی در زادگاهش است. فیلمی که به روش سیاه و سفید فیلمبرداری شده و این‌بار به جای یار همیشگی‌اش، امانوئل لوبتسکی، خود کوارون پشت دوربین فیلمبرداری قرار گرفته است.

The post سینمایی‌ها در گلدن گلوب ۲۰۱۹ روی کدام فیلم‌ها شرط بسته‌اند؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا