تمامی مطالب

افزایش مخاطبان سینما در ۹ ماهه سال ۹۷

محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی اعلام کرد: سینمای ایران در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به فروشی معادل ۲۰۳ میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۳۷ هزار تومان رسیده است و در طی این مدت ۲۳ میلیون و ۸۶ هزار و ۲۳۴ نفر به تماشای فیلم های درحال اکران نشستند.

وی ادامه داد: میزان فروش فیلم های سینمایی در ۹ ماه نخست سال ۹۶ نیز معادل ۱۴۲ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۱۷۱ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۱۸ میلیون و ۳۰ هزار و ۶۶۵ نفر بوده است.

اربابی با اشاره به افزایش مخاطبان و همچنین میزان فروش فیلم ها در سال ۹۷ عنوان کرد: بر اساس بررسی های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم ها در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ چهل و سه درصد و تعداد تماشاگران نیز در ۹ ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با اشاره به فروش آذر ماه نیز گفت: میزان فروش سینمای ایران در آذر ماه سال ۹۷ معادل ۱۸ میلیارد و ۱۸۹ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان بوده است و ۲ میلیون و ۸۵ هزار و ۱۶۴ نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند.

وی با مقایسه آذرماه با مدت زمان مشابه سال ۹۶ اظهار کرد: این رقم در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۷۲۷ میلیون و ۵۴ هزار تومان بوده و ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴ نفر به تماشای فیلم ها نشستند که بر این اساس در آذر ماه ۹۷ سینما ۹ درصد افزایش فروش و ۲ درصد کاهش بیننده را شاهد بوده است.

اربابی در پایان تاکید کرد: اطلاعات از سامانه سینما شهر استخراج شده است و به علت به روز نشدن تمامی اطلاعات تفاوت اندکی در فروش آذر ماه پس از تکمیل اطلاعات دیده می شود.

نوشته افزایش مخاطبان سینما در ۹ ماهه سال ۹۷ اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا