تمامی مطالب

دیزنی در سال ۲۰۱۹ همه رکوردهای باکس‌آفیس را می‌شکند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

دیزنی در سال‌های گذشته به یکی از قدرتمندترین شرکت‌های تولید فیلم در جهان تبدیل شده و همین حالا هم بخش بزرگی از سود گیشه‌های جهانی به جیب این شرکت سرازیر می‌شود.

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ دیزنی از دو فیلم ابرقهرمانی، یک انیمیشن و یک قسمت از مجموعه جنگ ستارگان تشکیل شده یعنی «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «کاپیتان مارول»، «منجمد۲» و «جنگ ستارگان: قسمت نهم».

در واقع در اختیار داشتن استودیوهای مارول و لوکاس فیلم برای یک شرکت فیلم‌سازی کافی است تا برای سال‌ها از‌ سود سرشار صنعت فیلم‌سازی اطمینان داشته باشد چه برسد به اینکه علاوه بر این دو استودیو پای چندین استودیو دیگر از جمله استودیوهای تولیدکننده انیمیشن‌های پرسود هم وسط باشد.
برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند شرکت دیزنی در سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۱۰ میلیارد دلار از صنعت سینما درآمد خواهد داشت.
اما پیش از بررسی فیلم‌های این شرکت در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد کرد بد نیست نگاهی داشته باشیم به سال ۲۰۱۸ و پرسودترین پروژه‌های این شرکت فیلم‌سازی.
در میان ۱۰ فیلمی که دیزنی در سال ۲۰۱۸ در دست اکران داشته آمار و ارقام ۹ فیلم در اختیارمان قرار دارد و ۱ فیلم (بازگشت مری پاپینز) همین آخر هفته در سینماها اکران خواهد شد.
با توجه به اینکه بعید است بازگشت مری پاپینز پرسود‌ترین فیلم این شرکت در سال ۲۰۱۸ باشد باید بگوییم که «پلنگ سیاه» با سود ۵۷۳ درصدی پرسودترین پروژه ۲۰۱۸ دیزنی بود. فیلم سینمایی «انتقام‌ جویان: جنگ ابدیت» از نظر سوددهی با سود ۵۳۸ درصدی در رتبه بعدی قرار داشت گرچه از نظر میزان فروش، پرفروش‌ترین فیلم دیزنی به حساب می‌آید. نهایتا «شگفت‌انگیزان ۲» با سود ۵۲۱ درصدی سومین فیلم پرسود این کمپانی است.
اما دیزنی در سال ۲۰۱۹ با چه فیلم‌هایی به میدان می‌آید و چه فروشی برای این آثار متصوریم؟
طبق پیش‌بینی‌ها دیزنی احتمالا در سال ۲۰۱۹ چهار فیلم بسیار پرفروش خواهد داشت و حدس می‌زنیم این چهار اثر چیزی بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار بفروشند.
این فیلم‌ها از دو فیلم ابرقهرمانی، یک انیمیشن و یک قسمت از مجموعه جنگ ستارگان تشکیل شده یعنی «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «کاپیتان مارول»، «منجمد۲» و «جنگ ستارگان: قسمت نهم».
سوای این چهار اثر «داستان اسباب‌بازی ۴» از دیگر فیلم‌های پرفروش دیزنی خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود بتواند بین ۱ تا ۱.۵ میلیارد دلار بفروشد.
در کنار پنج فیلم سینمایی یادشده دیزنی ۳ فیلم دیگر نیز در سال ۲۰۱۹ اکران می‌کند که از نظر کارشناسان پتانسیل رسیدن به فروش ۱ میلیارد دلاری را دارند. هر سه فیلم بازسازی انیمیشن‌های کلاسیک و معروف این شرکت هستند یعنی فیلم‌های «دامبو»، «علاالدین» و «شیرشاه».
چنان‌که می‌بینید این تعداد فیلم با پتانسیل‌های فروش فوق‌العاده اتفاقی معمول در تاریخ باکس‌آفیس نیست و همین موضوع باعث شده بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کنند رکوردهای پیشین صنعت سینما در این سال میلادی توسط دیزنی شکسته خواهد شد.

The post دیزنی در سال ۲۰۱۹ همه رکوردهای باکس‌آفیس را می‌شکند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا