تمامی مطالب

مارموز صدرنشین گیشه ها

هفته گذشته سه فیلم «مارموز»، «بی‌نامی» و «امین و اکوان» نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کردند تا در کنار فیلم سینمایی «اتاق تاریک» که از این هفته اکرانش آغاز شده‌، مخاطبان هنر هفتم با سلیقه‌های مختلف بتوانند آثار مورد علاقه خود را به تماشا بنشینند.

اما در میان آثار تازه اکران شده فیلم سینمایی «مارموز»، به کارگردانی کمال تبریزی که به نوعی گونه دومی از فیلم سینمایی «مارمولک» است خیلی زود توجه مخاطبان سینما را به خود جلب کرد و در صدر پُرفروش‌های گیشه های سینمای درهفته ای که گذشت قرار گرفت.

از طرفی «بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی که در هفته نخست نزدیک به یک میلیارد و نیم فروخته بود، این هفته با یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان و کمی کمتر از مارموز با یک پله سقوط در رده دوم پرفروش‌ها قرار گرفت.

«کُلمبوس» ساخته هاتف علیمردانی، «پاستاریونی» ساخته سهیل موفق و «میلیونر میامی» به کارگردانی مصطفی احمدی نیز این هفته به ترتیب در رده سوم تا پنجم پُرفروش‌های هفته قرار گرفتند.

فیلم سینمایی «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی هم که در نخستین هفته اکران در صدر پرفروش‌ها قرار گرفته بود این هفته توفیق چندانی نداشت و با تنها ۱۱۱ میلیون تومان در رده هشتم پرفروش‌ها قرار گرفت.

«وای آمپول» به کارگردانی علیرضا محمودزاده هم همچنان کم اقبال در گیشه است و در پنجمین هفته اکران تنها با ۱۱۰ میلیون تومان به رده نهم رسیده است.

فیلم سینمایی «بی نامی» به کارگردانی علیرضا صمدی نیز در نخستین هفته اکران با فروش ۳۸ میلیونی جایگاهی بهتر از سیزدهمی در فروش هفتگی پیدا نکرد و حالا باید ماند و دید که در ادامه اکران اقبالی به دست خواهد آورد یا خیر.

این فیلم روایتگر داستان زن و شوهری است که سال ها پیش دانشجوی تئاتر بودند و با هم ازدواج می کنند و در یک کافی شاپ مشغول به کار می شوند، اما بر حسب اتفاق یکی از همکاران آنها گم می شود. قهرمان قصه به بهانه یافتن او به دنبال خود نیز در گذشته می گردد و سعی می کند از یک بحران خارج شود.

باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی سام، هوشنگ قوانلو، شهروز دل افکار، مهتاب ثروتی، علی باقری، رضا افشار و محمود نظرعلیان جمع بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

صدرنشینی مارموز

اما فیلم سینمایی «مارموز» در نخستین هفته اکران در ۷۹ سالن سینما یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان فروخته است و در صدر پرفروش‌های هفته قرار گرفت.

این فیلم با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام «قدرت» با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت را دارد.

حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، سیاوش چراغی پور، مرتضی زارع، بهزاد قدیانلو، فرهان معین‌زاده همراه با گروه موسیقی «بُمرانی» بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

یک هفته عاشقانه با بمب

«بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی نیز در دومین هفته فروش یک میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان فروخته است تا در مجموع نیز فروش ۲ میلیارد و ۷۱۱ میلیون تومانی را تجربه کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در بحبوحه‌ جنگ ایران و عراق در سال۱۳۶۷، تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در رو‌زهای پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیرجنگ بودند از بین می‌برد. اغلب عشق به سختی درک می‌‍شود اما مرگ واقعیتی است ترسناک. ‘بمب؛ یک داستان عاشقانه’ نشان می‌دهد که عشق و امید چطورحتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند. روایت انسان‌هایی است که هیچ‌گاه فرصت عاشق شدن و به دلخواه خود زندگی کردن را نداشته‌ و تنها برای لقمه نانی به سختی کار کرده‌اند. این فیلم روایت انسان‌هایی است که در استبداد زمان و مکان به دام افتاده‌اند اما گویی که آرزوهای برباد رفته‌ی آن‌ها هم‌چنان گریبان‌گیر ما است. گویی با تمام آن آرزوها از دوردست‌ها آمده‌اند و به انتظار هستند که داستانشان روایت شود، یا شاید کسی دوباره آن‌ را زندگی کند: داستانی از عشقی انسانی و ساده.

لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور، رامین پورایمان، بهادر مالکی‌، شهروز آقایی‌پور، ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی، باران معادی و محمود کلاری بازیگران فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» هستند.

و اما کلمبوس

فیلم سینمایی «کُلمبوس» ساخته هاتف علیمردانی نیز در دومین هفته اکران خود در ۱۲۴ سالن سینما ۴۸۵ میلیون تومان فروخته است تا در مجموع فروش یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومانی را تجربه کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در این روزهای سرد، در این روزهای سخت، بروم یا بمانم؟!

فرهاداصلانی، سعیدپورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی با حضور هانیه توسلی و فریده سپاه منصور، گیتی قاسمی، عرفان ابراهیمی، میترا رفیع، فرنوش نیک اندیش، تورج الوند و نیما نیک‌طبع هنرمندانی هستند که در «کُلمبوس» ایفای نقش کرده‌اند.

نمایش پاستاریونی در ۱۰۹سالن سینما

فیلم سینمایی «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق نیز در سومین هفته فروش خود در ۱۰۹سالن سینما ۴۰۶ میلیون تومان فروخته است. این فیلم در مجموع سه هفته نمایش یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان فروخته است.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «پاستاریونی» آمده است: دور پولاتو کش ماست بنداز . کش میچسبه به پول ، موقع خرج کردن سختت میشه پولاتو دربیاری اونوقت کمتر خرج میکنی …..

در این فیلم هنرمندانی چون سام درخشانی، بهاره رهنما، گوهرخیراندیش، محمد نادری، کمند امیرسلیمانی، مهتاب ثروتی، امید روحانی، حمیدرضافلاحی، مهدی باقربیگی و حمید سپیدنام ایفای نقش می‌کنند.

جای «میلیونر میامی» کجاست؟

«میلیونر میامی» فیلم کمدی اکران این روزهای سینما بر خلاف دیگر آثار این حوزه در دومین هفته فروش در ۱۲۴ سالن سینما بهتر از ۲۴۳ میلیون تومان نفروخت و در رده پنجم پرفروش هفته قرار گرفت. این فیلم در مجموع نیز ۶۱۸ میلیون تومان فروخته است.

در این فیلم هنرمندانی چون حمید فرخ نژاد، علی قربان‌زاده، طناز طباطبایی و صابر ابر، افسانه بایگان و آتیلا پسیانی ایفای نقش می‌کنند.

دیگر رده ها

دیگر آثار در حال اکران به ترتیب فروش هفتگی از ششم تا یازدهم «پیشونی سفید ۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی با ۲۱۰ میلیون تومان فروش، فیلم‌های «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی با ۱۱۴ میلیون تومان فروش، «آستیگمات» ساخته مجیدرضا مصطفوی با ۱۱۱ میلیون تومان فروش، «وای آمپول» به کارگردانی علیرضا محمودزاده با ۱۱۰ میلیون تومان فروش، «لازانیا» ساخته حسین قناعت با ۶۰ میلیون تومان فروش و «خانم یایا» ساخته عبدالرضا کاهانی با ۵۱ میلیون تومان فروش هستند.

منبع:ایرنا

نوشته مارموز صدرنشین گیشه ها اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا