تمامی مطالب

ساخت سریال حضرت موسی (ع) وارد مرحله پیش تولید شد

دکتر علی عسکری در نشست عوامل ساخت سریال فاخر حضرت موسی (ع) برای رفع موانع ورود این سریال به مرحله پیش تولید دستور داد تا هزینه مورد نیاز این بخش پرداخت و این سریال به یمن میلاد خجسته امام حسن عسکری (ع) وارد مرحله پیش تولید شود.

در این نشست که با حضور معاون منابع مالی و سرمایه انسانی، معاون سیما، رئیس سیما فیلم و جمال شورجه کارگردان، میر اعلایی تهیه کننده و مدیر تولید این سریال برگزارشد، دکتر علی عسکری در جریان کامل مراحل پیش تولید و نیاز‌های این سریال قرار گرفت.

رئیس رسانه ملی در این نشست بر اهمیت توجه به کیفیت تولید سریال‌های عظیمی، چون حضرت موسی (ع) که مخاطبی جهانی دارد تأکید کرد و گفت: با توجه به موضوع این سریال که داستان زندگی یکی از پیامبران الهی است و در دنیا پیروان زیادی دارد باید با بهترین کیفیت و در بالاترین تراز سریال‌سازی در دنیا ساخته شود. وی با اشاره به جذابیت داستان حضرت موسی (ع) در قرآن کریم و جاذبه‌های آن تأکید کرد: تمام جنبه‌های این داستان باید ملموس و اثر گذار باشد.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه ساخت با کیفیت این سریال، تراز کار سریال سازی در دنیای اسلام را تعیین می‌کند گفت: معجزات فراوان حضرت موسی و اینکه چطور سرنوشت قوم برتر ایشان طبق آیات قرآن به سرگردانی و افول کشیده شد از پیچدگی‌ها و ظرایف این سریال است که باید هنرمندانه با آن‌ها پرداخته شود.

دکتر علی عسکری با تأکید بر اینکه در طول تمام مراحل ساخت این سریال الف. ویژه ناظر رسانه ملی باید بر تمام جنبه‌های کیفی کار نظارت داشته باشد تصریح کرد: همه گروه تولید باید روی کیفیت کار از طراحی صحنه و لباس و نور تا بازی بازیگران و جلوه‌های ویژه و تصویربرداری بهترین کارشان را در ترازی بالا ارائه دهند رسانه ملی نیز در انجام چنین مجموعه عظیمی به طور همه جانبه از طرح حمایت می‌کند.

معاون سیمای رسانه ملی نیز در این نشست با اشاره به گشوده شدن گره ده ساله ساخت سریال حضرت موسی (ع) گفت: سریال‌هایی مثل حضرت موسی (ع) یا سلمان فارسی نیاز به پشتیبانی ویژه دولت و مجلس و سرمایه گذاری جدی دارد و امیدواریم با درک بهتری از نیازمندی‌های این آثار گرفتاری‌های مالی برطرف شود تا کار‌های مشابه دیگر نیز آغاز شود.

جمال شورجه کارگردان نیز با بیان اینکه ساخت چنین سریال‌هایی کاری راهبردی است گفت: دنیا امروز از جمهوری اسلامی ایران انتظار ساخت چنین سریال‌هایی با مضامین دینی و فراملی دارد.

شورجه با اشاره به پیشنهاد رئیس رسانه ملی درباره ساخت جهانی سریال‌های ایرانی و اختصاص درصدی از فروش آن برای عوامل گفت: این پیشنهاد به بالا رفتن کیفیت سریال‌ها کمک می‌کند آن‌هم در شرایطی که برخی کشور‌ها از جمله عربستان برای بایکوت رسانه‌ای کشور ما تلاش می‌کنند.

میراعلایی تهیه کننده سریال نیز در این نشست گزارش‌هایی را از مکان‌هایی که برای لوکیشن‌های متعدد این سریال نیاز دارند و تجهیزات تخصصی برای تصویربرداری و جلوه‌های ویژه ارائه داد.

وی گفت: برای ساخت سریال حضرت موسی باید به خارج از کشور می‌رفتیم، اما تصمیم گرفتیم از ظرفیت‌ها و فضای استان‌های مختلف کشور استفاده کنیم و در جنوب کشور، اصفهان و دیگر نقاط تصویربرداری خواهیم داشت.

تهیه کننده سریال موسی (ع) اعلام کرد: مرحله پیش تولید حدود ۱۸ ماه است که از ماه نهم آن هم زمان تولید هم آغاز می‌شود. وی افزود: مرحله تولید بیش‌از ۴۰ ماه زمان نیاز دارد.

نوشته ساخت سریال حضرت موسی (ع) وارد مرحله پیش تولید شد اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا