تمامی مطالب

کاندیداهایی که سوپرمن نشدند!

ایلیا سالکایند تهیه‌کننده سرشناس هالیوود در چهلمین سالگرد اکران فیلم «سوپرمن» از چند گزینه باورنکردنی مورد تایید کمپانی دی‌سی کامیکس برای بازی در نقش سوپرمن پرده برداشت.

در فهرست چهره‌های مورد تایید کمپانی «دی‌سی کامیکس» برای بازی در نقش نام‌های مشهوری از محمدعلی کلی تا آل پاچینو و داستین هافمن به چشم می‌خورد.

ایلیا سالکایند تهیه‌کننده سرشناس در این باره گفت: «کمپانی دی‌سی‌ کامیکس باید بازیگر نقش سوپرمن را تأیید می‌کرد. آن‌ها حتی درباره طراحی لباس و صحنه هم همین رویه را پیش گرفتند. آن‌ها خواستند که فهرستی از بازیگران برای تأیید به آن‌ها داده شود اما خیلی مضحک است که آل پاچینو، داستین هافمن و محمدعلی کلی را تأیید کردند.»

این نشان می‌دهد که کمپانی دی‌سی کامیکس تا چه اندازه نسبت به این کاراکتر و نمایشش روی پرده سینِما حساسیت به خرج می‌داد. البته علیرغم تمام این حساسیت‌ها هنگامی که به فهرست بازیگران مورد تأیید آن‌ها از جمله داستین هافمن و آل‌ پاچینو نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که مدیران وقت کمپانی چندان اطلاعی از سینِما و ملزومات آن نداشتند.

سالکایند در این باره می‌گوید: «آن‌ها حساسیت زیادی نسبت به نمایش تصویر سوپرمن روی پرده سینِما داشتند اما در عین حال چندان با واقعیت سینِما آشنا نبودند. این مسئله در تأیید کردن بازیگری مثل داستین هافمن کاملاً مشخص است. هافمن گرچه بازیگر بزرگی است اما در نقش سوپرمن چیز جالبی نمی‌شود.»

دیگر چهره‌ نامدار در فهرست که به تأیید کمپانی رسیدند، محمدعلی کلی بوکسور نامدار بود. هر چند که نقش سوپرمن در نهایت به هیچکدام این گزینه‌ها نرسید اما محمدعلی کلی فرصت این را پیدا کرد که همان سال اکران فیلم در یک داستان مصور کنار سوپرمن حضور پیدا کند.

در نهایت بازی نقش سوپرمن به کریستوفر ریو رسید، و این فیلم با حضور ستاره‌های درجه یک عالم سینِما از جمله مارلون براندو و جین هکمن در ۱۵ مارس ۱۹۷۸ روی پرده رفت. فروش جهانی «سوپرمن» در نهایت به ۱۳۴ میلیون دلار رسید و مایه الهام فیلمسازانی مثل کریستوفر نولان و پتی جنکینز شد که سال‌ها بعد به ترتیب «شوالیه تاریکی» و «زن شگفت‌انگیز» را خلق کردند.

منبع :خبرآنلاین

نوشته کاندیداهایی که سوپرمن نشدند! اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا