تمامی مطالب

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ از نظر مجله کایه دو سینما

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

مجله معتبر و مشهور کایه دو سینما لیست رسمی ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ را از نظر منتقدین خود منتشر کرده و طبق معمول لیست این مجله ترکیبی است از تعدادی فیلم‌ آمریکایی و تعدادی فیلم بین‌المللی که مورد پسند مجله واقع شده.

کایه دو سینما فیلم‌هایی را انتخاب کرده که در ۱۲ ماه گذشته در کشور فرانسه اکران شده‌اند و به همین دلیل هم فیلم‌هایی مثل «رشته خیال» (Phantom Thread) یا پست (The Post) را در این لیست می‌بینید؛ فیلم‌هایی که در لیست سال ۲۰۱۷ منتقدان آمریکایی قرار داشتند.

شاید جنجالی‌ترین انتخاب این مجله سینمایی انتخاب فیلم سینمایی «خانه‌ای که جک ساخت» (The House That Jack Built) اثر فیلم‌ساز پرسر و صدا و پرحاشیه دانمارکی لارس فون تریه باشد. فیلمی که به دلیل خشونت شدیدش علیه زنان، کودکان و حیوانات در جشنواره فیلم کن هنگام اکران جنجال‌ساز شد

در صدر جدول ۱۰ فیلم برتر کایه دو سینما فیلم سینمایی پسران وحشی (The Wild Boys) ساخته فیلم‌ساز فرانسوی برتران مندیکو قرار گرفته است. این فیلم سینمایی اولین فیلم بلند مندیکو است و درباره پسران نوجوانی است که می‌خواهند در یک سفر دریایی ناخدای دیوانه و سرکوب‌گر قایق را بیرون بیاندازند.

فیلم دوم لیست کایه دو سینما هم اثر دیگری از یک فیلم‌ساز نام‌آشنای فرانسوی است. برونو دومون با مجموعه تلویزیونی چهارقسمتی Coincoin and the Extra-Humans در رتبه دوم قرار گرفته. دومون از کارگردان‌های مورد علاقه کایه دو سینما است و در دو سال گذشته نیز شاهد حضور یکی از فیلم‌های او در فهرست ده فیلمی این مجله بودیم. گرچه اثر جدید دومون یک مجموعه تلویزیونی است اما کایه دو سینما تمایز میان فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی را با انتخاب مجموعه تلویزیونی «تویین پیکس: بازگشت» (Twin Peaks: The Return) به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۷ از بین برد و ظاهرا برای این مجله فرقی نمی‌کند که بهترین‌های سال تلویزیونی باشند یا سینمایی.

اما فیلم سوم لیست کایه یک فیلم آمریکایی است از کارگردانی که در سال‌های اخیر با آثار متفاوتش در سینمای آمریکا جایگاه ویژه‌ای کسب کرده. رشته خیال پل توماس اندرسن که درباره یک طراح مد سخت‌گیر و پیچیدگی‌های رابطه عاطفی او است از جمله فیلم‌های محبوب منتقدان آمریکایی در سال ۲۰۱۷ بود. فیلمی که حال در لیست کایه دو سینما هم حضور پیدا کرده است. جالب است که فیلم سینمایی پست اثر استیون اسپیلبرگ هم در لیست کایه حضور دارد و رتبه ششم را به خود اختصاص داده.

شاید جنجالی‌ترین انتخاب این مجله سینمایی انتخاب فیلم سینمایی «خانه‌ای که جک ساخت» (The House That Jack Built) اثر فیلم‌ساز پرسر و صدا و پرحاشیه دانمارکی لارس فون تریه باشد. فیلمی که به دلیل خشونت شدیدش علیه زنان، کودکان و حیوانات در جشنواره فیلم کن هنگام اکران جنجال‌ساز شد و حتی پخش آن در ایالات متحده آمریکا هم با مشکلاتی برای پخش‌کننده فیلم همراه بوده است.

در ادامه می‌توانید لیست ۱۰ فیلم کایه دو سینما را بیشتر بررسی کنید:

  1. پسران وحشی (The Wild Boys) از برتران مندیکو
  2. Coincoin and the Extra-Humans از برونو دومون
  3. رشته خیال (Phantom Thread) از پل توماس اندرسن
  4. سوزاندن (Burning) از لی چانگ-دونگ
  5. پل سانچز برگشته (Paul Sanchez est revenu!) از پاتریشیا مازوی
  6. پست (The Post) از استیون اسپیلبرگ
  7. تنها در شب کنار ساحل (On the Beach at Night Alone ) از هونگ سانگ-سو
  8. خانه‌ای که جک ساخت (The House That Jack Built ) از لارس فون تریه
  9. تابستان (Leto ) از کیریل سربرنیکوف
  10. جزیره گنج (Treasure Island ) از گیوم براک

بیشتر بخوانید: ۳۱ فیلمی که در سال ۲۰۱۸ نباید از دست بدهید

The post ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ از نظر مجله کایه دو سینما appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا