تمامی مطالب

مارتین اسکورسیزی از کار با نت‌فلیکس راضی است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در حالی که حرف‌های پل شریدر درباره فیلم «مرد ایرلندی» و اینکه احتمال کمی وجود دارد نت‌فلیکس فیلم را به صورت گسترده اکران کند، طرفداران مارتین اسکورسیزی را نگران کرده بود بنظر می‌رسد که خود این فیلمساز از شبکه نت‌فلیکس راضی است.

اسکورسیزی در جشنواره فیلم مراکش، که خودش یکی از پدرخوانده‌های آن به شمار می‌رود، گفت که هنوز هم زیاد فیلم می‌بیند اما حالا بیشتر در خانه فیلم‌ها را تماشا می‌کند و تجربه دیدن فیلم با تماشاگران را از دست داده است.

اسکورسیزی می‌گوید: «سینمای صد سال گذشته دیگر از بین رفته است. همه چیز تغییر پیدا کرده.» او نسبت به این تغییرات به خصوص برای فیلمسازان مستقل خوش‌بین است. اسکورسیزی در این جلسه درباره نت‌فلیکس هم صحبت کرد و گفت: «کسانی مثل نت‌فلیکس خطرها را می‌پذیرند و ریسک می‌کنند. «مرد ایرلندی» فیلم پرریسکی بود. هیچ‌کس دیگری در جهان پیدا نمی‌شد که به مدت ۵ تا ۷ سال روی ساخت یک فیلم سرمایه‌گذاری کند. نت‌فلیکس این ریسک را قبول کرد.»

پروژه «مرد ایرلندی» یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی است که دوستداران سینما سال آینده منتظر دیدنش هستند. سال‌ها شایعاتی از همکاری دوباره رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی به گوش می‌رسید که بالاخره این اتفاق در فیلم «مرد ایرلندی» محقق شد.

همکاری‌های درخشان دنیرو و اسکورسیزی در دهه هفتاد منجر به خلق فیلم‌هایی مثل «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» شده بود. مارتین اسکورسیزی بعد از چند سال فیلمسازی در ژانرهای مختلف دوباره در «مرد ایرلندی» به ژانر گنگستری برگشته که در آن تبحر زیادی دارد.

نکته مهم دیگر اینکه در این فیلم بازیگر روبه‌روی رابرت دنیرو، آل پاچینوست. زوجی که در فیلم «مخمصه» مایکل مان دل سینمادوستان را به لرزه درآوردند.

فیلم اقتباسی از خاطرات فرانک شیران است که یکی از روسای مافیا بود. فرانک شیران به مرد ایرلندی شهرت داشت که هیچ‌وقت گیر پلیس نیفتاد و فقط خودش بود که مدتی کوتاه قبل از مرگش به جنایاتش اعتراف کرد. چارلز برندت در یک کتاب زندگی شیران را روایت کرد و فیلم اسکورسیزی هم اقتباسی از آن کتاب است.

The post مارتین اسکورسیزی از کار با نت‌فلیکس راضی است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا