تمامی مطالب

خالق «باب اسفنجی» درگذشت

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

استیون هیلنبرگ (Stephen Hillenburg) کارگردان و انیماتور آمریکایی و خالق انیمیشن معروف «باب‌اسفنجی شلوار مکعبی» (sponge bob squarepants) دوشنبه این هفته در سن ۵۷ سالگی درگذشت. هیلنبرگ به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) مبتلا شده بود؛ بیماری که سال گذشته از وجود آن آگاه شده و در یک سال گذشته درگیر آن بود.

اولین قسمت باب اسفنجی یکم می سال ۱۹۹۹ پخش شد و تا امروز ۲۵۰ قسمت از آن پخش شده است. این مجموعه فقط خوشایند کودکان نبود و در میان بزرگسالان نیز طرفداران پروپاقرصی پیدا کرد

هیلنبرگ در ۲۳ سالگی در رشته برنامه ریزی منابع طبیعی از دانشگاه هومبولت فارغ التحصیل شد و مدتی بعد به عنوان معلم در رشته زیست شناسی دریایی مشغول به کار شد.
علاقه او به زیست شناسی دریایی در کنار ذوق ویژه هنری باعث شد برای تدریس بهتر این حوزه دست به طراحی داستان‌های آموزشی و برخی‌ شخصیت‌های کارتونی بزند؛ شخصیت‌هایی که نهایتا به اهالی بیکینی باتم ( یک شهر خیالی در باب اسفنجی) تبدیل شدند.
هیلنبرگ متولد سال ۱۹۶۱ فعالیت به عنوان انیماتور را در سال ۱۹۸۷ آغاز کرد یعنی سه سال پس از فارغ التحصیلی. در سال‌های بعد مسیر زندگی‌اش به شکل پررنگ‌تری با هنر آمیخته شد و در همین حوزه ادامه تحصیل داد. هم‌زمان در جشنواره‌های نسبتا کوچک برنده چند جایزه شد و از سال ۱۹۹۳ به شکل حرفه‌ای تر کار به عنوان نویسنده و کارگردان را دنبال کرد. ساخت مجموعه Rocko’s Modern Life برای نیکلودئون نقطه آغاز فعالیت تمام‌وقت و حرفه‌ای او به عنوان انیماتور، نویسنده و کارگردان انیمیشن بود. مسیری که نهایتا با آفرینش باب اسفنجی هیلنبرگ را به شهرت جهانی رساند.
اولین قسمت باب اسفنجی یکم می سال ۱۹۹۹ پخش شد و تا امروز ۲۵۰ قسمت از آن پخش شده است. این مجموعه فقط خوشایند کودکان نبود و در میان بزرگسالان نیز طرفداران پروپاقرصی پیدا کرد. باب اسفنجی تا امروز به بیش از ۶۰ زبان مختلف دوبله شده است و جوایز متعددی از جمله جایزه آنی (ویژه انیمیشن) و جایزه امی (ویژه مجموعه‌های تلویزیونی) را تصاحب کرده است.
محبوبیت فوق‌العاده باب اسفنجی باعث شد هیلنبرگ در سال ۲۰۰۴ فیلم باب‌اسفنجی شلوارمکعبی را هم بسازد؛ در سال ۲۰۱۵ دنباله‌ای نیز برای این فیلم ساخته شد.

The post خالق «باب اسفنجی» درگذشت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا