تمامی مطالب

برندگان جوایز گاتهام ۲۰۱۸ اعلام شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

برندگان جوایز گاتهام ۲۰۱۸ اعلام شدند و فیلم «سوارکار» (The Rider) ساخته کلویی ژائو برنده جایزه بهترین فیلم گاتهام ۲۰۱۸ شد. این فیلم مستقل جمع و جور درباره یک سوارکار مسابقات اسب‌سواری است که سعی دارد بعد از یک جراحت دردناک و جدی دوباره به عرصه مسابقات بازگردد.

فیلم مستند «آیا تو همسایه من نیستی؟» (Won’t You Be My Neighbor) ساخته مورگان نویل فیلم برگزیده تماشاگران شد و در بخش مستند جوایز را درو کرد.

فیلم کلویی ژائو در شرایطی برنده جایزه بهترین فیلم گاتهام شد که اسم‌های مستقل مهم‌تر و شناخته‌شده‌تری نامزد دریافت بهترین جایزه بودند. فیلم‌هایی مثل «سوگلی» (The Favourite) ساخته یورگوس لانتیموس، «اولین اصلاح شده» (First Reformed) ساخته پل شریدر و «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» (If Beale Street Could Talk) به کارگردانی بری جنکینز.

ایتان هاوک جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «اولین اصلاح شده» کسب کرد. او در این فیلم نقش کشیشی را بازی می‌کند که دچار بیماری سرطان شده و در عین حال در ایمانش نسبت به جهان و آدم‌ها شکاف بزرگی به وجود آمده است.

تونی کولت هم جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «ارثی» (Hereditary) به خانه برد. «ارثی» فیلمی ترسناک ساخته آری آستر درباره خانواده‌ای است که مادر از دنیا می‌رود و بعد از آن خانواده توسط اتفاقاتی تراژیک و آزاردهنده تسخیر می‌شوند. این ماجراها باعث می‌شود آنها متوجه رازهای مخوف و تاریکی درباره خانواده شوند.

طبق آنچه پیش‌بینی می‌شد السی فیشر برنده جایزه بهترین بازیگر تازه‌وارد و تازه‌نفس برای فیلم «کلاس هشتم» شد. امسال در این بخش فقط زنان حضور داشتند و بقیه بازیگران کسانی بودند که در فیلم‌های «روما» ساخته آلفونسو کوارون، «مادلین مادلین» به کارگردانی جوزفین دکر، «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» و «ردی به جا نگذار» (Leave No Trace) ساخته دبرا گرانیک بازی کرده بودند.

بو برهام کارگردان فیلم «کلاس هشتم» هم جایزه بهترین کارگردان تازه‌وارد را از آن خودش کرد. «کلاس هشتم» تحسین‌شده‌ترین فیلم از نظر منتقدان در شش ماه اول سال بود. فیلم درباره دختری است که در کلاس هشتم درس می‌خواند و آماده ورود به دوره جدیدی از زندگی‌اش شده. دخترکی که اعتماد به نفس زیادی ندارد ولی علاقمند است وارد اجتماع شود.

پل شریدر، فیلمنامه‌نویس کهنه‌کار برنده جایزه بهترین فیلمنامه برای «اولین اصلاح شده» شد.

فیلم مستند «آیا تو همسایه من نیستی؟» (Won’t You Be My Neighbor) ساخته مورگان نویل هم فیلم برگزیده تماشاگران شد و در بخش مستند جوایز را درو کرد.

بیشتر بخوانید: نامزدهای جایزه گاتهام اعلام شد: سوگلی و اولین اصلاح شده پیشتازند

The post برندگان جوایز گاتهام ۲۰۱۸ اعلام شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا