تمامی مطالب

«روبینسون و کروزو» در بلغارستان

علی فتوحی سرپرست و مدیر اجرایی نمایش «روبینسون و کروزو» که در سال ۹۲ و با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در شهر تبریز تولید و اجرای عمومی شده بود، درباره شرایط تولید این اثر نمایشی به مهر گفت: سال ۹۲۲ سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز با گروه تئاتر «آینا» به سرپرستی بنده قراردادی را برای تولید اثری نمایشی منعقد کرد و ما آقای علیرضا کوشک جلالی را برای کارگردانی اثر انتخاب کردیم.

در ابتدا چند متن پیشنهاد شد که در نهایت نمایشنامه «روبینسون و کروزو» انتخاب شد. این اثر را به زبان‌های ترکی و روسی ترجمه کرده و تمرین‌های نمایش را شروع و کار را بستیم. بعد از آن آقای کوشک جلالی روتوش‌هایی را روی کار انجام دادند.

وی ادامه داد: نمایش «روبینسون و کروزو» را برای اولین‌بار در سال ۹۲ در شهر تبریز روی صحنه بردیم که با استقبال مخاطبان مواجه شد. بعد از آن با این نمایش در بخش مرور جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت کرده و در شهرای مشهد و اهواز نمایش را اجرا کردیم. در سال ۹۳ «روبینسون و کروزو» چند اجرای داخلی دیگر داشت و پس از آن در فستیوال «ایتوس» آنکارا در کشور ترکیه و همچنین شهرهای مانهایم و کلن در کشور آلمان نیز به صحنه رفت.

فتوحی با اشاره به اجرای این اثر نمایشی در فستیوال «کاسپین» کشور قزاقستان و دریافت نشان «مروارید خزر» از این فستیوال، بیان کرد: ما «روبینسون و کروزو» را در شهر بانیالوکا در کشور بوسنی و هرزگوین نیز اجرا کردیم و ۲ جایزه تقدیر بازیگری و نشان صلح و دوستی را دریافت کردیم.

سرپرست و مدیر اجرایی نمایش «روبینسون و کروزو» درباره اجراهای بین المللی پیش روی این اثر نمایشی گفت: قرار است بهار سال ۹۸ نمایش در آنتالیای کشور ترکیه و پس از آن بلغارستان روی صحنه ببریم.

وی در پایان حامد رسولی و سیروس مصطفی را به عنوان بازیگران این اثر نمایشی نام برد.

نوشته «روبینسون و کروزو» در بلغارستان اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا