تمامی مطالب

پژمان جمشیدی می‌گوید که مخاطبان برای او ارزش زیادی دارند

پژمان جمشیدی چند سالی است که دیگر با عنوان فوتبالیست شناخته نمی شود و او را با چنین صفتی صدا نمی زنند. جمشیدی اکنون یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران است. او هم در نقشهای جدی حضور پیدا می‌کند و هم در نقش‌های کمدی حضور ویژه‌ای دارد.

پژمان‌جمشیدی بازیگر سینما و تئاتر درباره کارنامه کاری خود به اعتمادآنلاین می‌گوید: « طی دو سال اخیر در فیلم‌های «خوب، بد، جلف»، «تگزاس» و «لونه زنبور» حضور داشتم. فیلمنامه «لونه زنبور» را محسن کیایی نوشته بود که خود او هم به عنوان بازیگر در کنار من حضور داشت. البته نقش من در این فیلم کم رنگ بود. اما به دلیل اینکه به محسن کیایی اعتماد داشتم برای بازی در این نقش حضور پیدا کردم. با گذشت زمان و حضور در نقش مورد نظر متوجه ویژگی‌های خاص فیلم شدم و سعی کردم که از آن لذت ببرم.»

جمشیدی ادامه داد: « فیلم «تگزاس» ساخته آقای اطیابی اثری بود که توجه ویژه‌ای به گیشه داشت. فیلمنامه‌ای فانتزی داشت و نیت فروش در این اثر مشهود بود. در ابتدا و با شروع فیلمبرداری و با توجه به نوع کمدی که در نقشم وجود داشت دچار تردید شدم. اما با کارگردان و تهیه کننده اثر صحبت کردم. با توضیحاتی که دوستان دادند کمی خیالم راحت شد. بازیگرانی که برای این فیلم انتخاب شده بودند همان‌ کسانی بودند که در «خوب، بد، جلف» هم حضور داشتند و این تشابه نگرانی‌هایی را به وجود می آورد. با سام درخشانی و حمید فرخ نژاد در برزیل مشورت کردم و با سکانس‌هایی که گرفته شد متوجه تغییرات شدم و ادامه کار برایم راحت‌تر شد.»

بازیگر فیلم «تگزاس» درباره داستان این اثر گفت: «داستان فیلم خیلی بامزه است. حضور پله در فیلم و موضوعاتی که پیرامون آن وجود داشت جالب بود. خوشحالم که فیلم مورد استقبال مردم قرار گرفت. همکاری با سام درخشانی و حمید فرخ نژاد برای چندمین بار لذت‌بخش بود. یکی از تفاوت‌هایی که در «تگزاس» به چشم می‌خورد ساعت کاری بسیار زیاد آن بود. اکثر روزها به دلیل ترافیک زیادی که در سائوپولو بود ساعت ۵ صبح آفیش می‌شدیم که در نوع خود سخت هم بود.»

جمشیدی درباره بازی در فیلم «سوتفاهم» گفت: «بازی در «سوتفاهم» و همکاری با دکتر معتمدی با همه کارهایی که تا به امروز داشته‌ام متفاوت بود. انتخاب من به عنوان بازیگر در این فیلم برای خودم هم عجیب بود. البته من فیلم‌های قبلی آقای معتمدی مانند «دیوانه‌ای از قفس پرید» یا «آلزایمر» را دیده بودم. زمانی که فیلمنامه در اختیارم قرار گرقت چند بار آن را خواندم. البته گیج شده بودم اما جذابیت آن مشهود بود. با آقای معتمدی صحبت کردم. سعی داشتم که شخصیت پردازی کنم و به نقش نزدیک شوم. با آقای معتمدی به تفاهم رسیدیم. همکاری با مریلا زارعی، هانیه توسلی و تمام کسانی که در این گروه حضور داشتند جذاب بود. برای ضبط بعضی از سکانسها ۴ یا ۵ ساعت صحبت می کردیم. گاهی این تامل و مشورت یک روز کامل طول می‌کشید. خروجی خوبی داشت اما بد نیست که کمی فیلم کوتاه شود. قطعا مخاطبان با دیدن این فیلم حال خوبی خواهند داشت.»

پژمان‌جمشیدی درباره علاقه‌اش به تئاتر گفت: « یکی از طرفداران واقعی تئاتر هستم. به یاد دارم که از اواخر دهه هفتاد تئاتر را به صورت جدی دنبال می‌کردم. ریسک‌های زیادی در انتخاب‌هایم داشته‌ام. نقش‌های زیادی بازی کرده‌ام. بازی‌های کوتاه زیادی را تجربه کرده‌ام. با ابراهیم پشت کوهی همکاری داشته‌ام. با علی احمدی و علی سرابی در «پپرونی» و «آن سوی آیینه» همکاری داشتم که اقبال خوبی هم از آن شد. «آن سوی آیینه» بسیار متن خوبی داشت. علی سرابی توجه زیادی به متن دارد. نقش‌های متفاوتی در تئاتر به من پیشنهاد می‌شود. اما نیاز است که به زمان و علاقه‌ام توجه ویژه‌ای داشته باشم. زیرا با تمام وجود تئاتر را دوست دارم. به دنبال متن‌هایی هستم که به آن تعلق داشته باشم و با آن همزاد پنداری کنم.»

بازیگر فیلم «ما همه با هم هستیم» درباره بازی در فیلم کمال تبریزی گفت:‌ « فیلم آقای تبریزی اثری پر بازیگر است. فکر می‌کنم نصف بازیگران سینمای ایران در این فیلم حضور دارند. از مهران مدیری تا مانی حقیقی و بسیاری از بازیگران دیگر سینما حضور دارند. فیلم عجیبی خواهد بود به این دلیل که خیلی پست پروداکشن دارد. آقای تبریزی به فیلمنامه احاطه قابل توجهی دارد. بی صبرانه منتظر هستم ببینم کار چگونه می‌شود. به هر حال افتخاری است که به عنوان یکی از بازیگران اصلی این فیلم نقش‌افرینی می‌کنم. «لابیرنت» فیلم اول امیرحسین ترابی است که شهاب حسینی و ساره بیات هم در آن حضور دارند. تجربه بسیار خوبی بود. فیلمی با ژانر اجتماعی که کمی هم تلخ است. از کسانی که از من حمایت کردند تشکر می‌کنم. مخاطب برای من ارزش ویژه‌ای دارد.»

نوشته پژمان جمشیدی می‌گوید که مخاطبان برای او ارزش زیادی دارند اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا