تمامی مطالب

باکس آفیس؛ فروش‌های ضعیف و فیلم‌های ضعیف‌تر

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

باکس‌ آفیس هفته گذشته سینماها در حد پیش‌بینی‌های تحلیلگران سایت موجو نبود و اکثر فیلم‌ها، چه آنهایی که افتتاحیه‌شان بود و چه آنهایی که هفته چندم اکران‌شان را پشت سر می‌گذاشتند، کمتر از حد انتظار ظاهر شدند. فیلم جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد کمپانی برادران وارنر که آخرین فیلم از سری جانوران شگفت‌انگیز است همان‌طور که انتظار می‌رفت توانست صدرنشین جدول فروش شود. اما فروش‌اش کمتر از چیزی بود که استودیو پیش‌بینی می‌کرد.

در حالی که اولین قسمت سری فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» امتیاز A را درسینمااسکور گرفته بود قسمت جدید آن درنهایت توانست امتیاز B+ را کسب کند.

با این حال «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» حداقل از دو فیلم «خانواده فوری» (Instant Family) کمپانی پارامونت و بیوه‌ها (Widows) کمپانی فاکس بهتر عمل کرد. هیچ‌کدام از این فیلم‌ها در افتتاحیه‌شان نتوانستند نظر مخاطبان را آن‌طور که باید جلب کنند. به هر حال همه این فیلم‌ها امیدوارند با فرا رسیدن روزهای تعطیلات فروش‌شان بهبود پیدا کند.

فروش‌ها نسبت به هفته گذشته البته بهبود داشتند اما در مقایسه با همین هفته در سال گذشته که فیلم «لیگ عدالت» اکران شده بود، فروش‌ کلی کاهش داشته است.

طبق پیش‌بینی‌ها فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» باید با افتتاحیه ۶۵ میلیون دلاری کارش را شروع می‌کرد که درنهایت با فروش ۶۲ میلیون دلاری اکرانش آغاز شد. فیلم در ۴۱۶۳ سالن سینما اکران شد. فیلم در مدت مشابه ۱۳ میلیون دلار کمتر از قسمت قبلی این سری فیلم‌ها فروخت که البته طبیعی است. قسمت قبلی هنوز ارتباط تنگاتنگ‌تری با هری پاتر و قصه‌هایش داشت. دیوید ییتس که کارگردان بهترین قسمت‌های «هری پاتر» مثل «هری پاتر و قدیسان مرگ» بود کارگردانی این فیلم را هم برعهده دارد. ادی ردمین، جود لا و جانی دپ بازیگران این فیلم هستند که حضور جانی دپ بعد از ماجرای شکایت همسر سابقش، امبر هرد در فیلم جنجال‌های زیادی به پا کرد.

دومین فیلم از سری «جانوران شگفت‌انگیز» سال ۱۹۲۷ اتفاق می‌افتد. بعد از این که جادوگر سیاهی به نام گریندل‌والد دستگیر می‌شود. اما گریندل‌والد از زندان فرار می‌کند و کسی که باید جلویش را بگیرد دوست عزیز او یعنی آلبوس دامبلدور است. ساخته جدید دیوید ییتس نتوانسته نظر منتقدان را جلب کند و امتیاز ۵۳ از ۱۰۰ را از متاکریتیک گرفته است. منتقدان البته از چرخش‌های داستانی فیلم و جلوه‌های بصری آن راضی هستند. اما داستانک‌هایش بیش از اندازه بلندپروازانه هستند و درنهایت نمی‌توانند رضایت مخاطبان را جلب کنند. تصویر خلاقانه جی.کی.رولینگ در این فیلم هم جزو نکات مثبت آن است. رولینگ برمبنای کتاب خودش فیلمنامه فیلم را نوشته است.

در حالی که اولین قسمت این سری فیلم‌ها امتیاز A را درسینمااسکور گرفته بود این قسمت درنهایت توانست امتیاز B+ را کسب کند. ۵۷ درصد مخاطبان فیلم را خانم‌ها تشکیل می‌دادند و ۶۹ درصد از تماشاگران بالای ۲۵ سال داشتند.

در بازارهای بین‌المللی فیلم در ۷۹ کشور اکران شد و به فروش ۱۹۱ میلیون دلار دست پیدا کرد. در ۱۸ کشور از این ۷۹ کشور آنها رکورد افتتاحیه را زدند. روسیه و برزیل به ترتیب با فروش‌های ۱۲.۱ و ۶.۹ میلیون دلاری جزو این کشورها بودند. در ۴۳ بازار دیگر از جمله فرانسه با فروش ۱۱.۷ میلیون دلار و آلمان با فروش ۱۲.۸ میلیون دلار هم فیلم اول جدول فروش شدند.

فیلم کریسمسی «گرینچ» همچنان در رده دوم جدول فروش است و فیلم «حماسه کولی» هم در رده سوم قرار دارد. این هفته «گرینچ» محک خواهد خورد چون فیلم «رالف اینترنت را خراب می‌کند» (Ralph Breaks the Internet) دیزنی به عنوان رقیب آن به نمایش درمی‌آید. فیلمی که امید زیادی به فروش‌اش می‌رود. از طرف دیگر «گرینچ» امیدوار است که در تعطیلات فروش‌اش حتی بهتر هم بشود.

کمدی خانواده فوری

کمدی-درام «خانواده فوری» ساخته شان آندرس در رده چهارم جدول فروش قرار دارد. مارک والبرگ بازیگر فیلم است. این دومین هفته اکران «خانواده فوری» است که توانسته خودش را به جمع ده فیلم پرفروش بکشاند. احتمالا استودیو از امتیاز A که مخاطبان فیلم در سایت سینمااسکور به آن داده‌اند، خوشحال است. امتیازی که به آن امید دارند تا آخر هفته آینده را قدرتمندتر سپری کنند. داستان زوجی که سه کودک را به فرزندی قبول می‌کنند و خودشان را به دردسر می‌اندازند. از آن داستان‌های کلیشه‌ای که منتقدان هم دوستش نداشتند. امتیاز فیلم در متاکریتیک ۵۸ از ۱۰۰ است. مایکل رافمن می‌گوید: «اگر هدف فیلم این بوده که سوژه مهمی را مطرح کند متاسفانه آنقدر شیرینی‌اش را زیاد کرده که دل را می‌زند. فیلمی که برای مدت کوتاهی هم در حافظه‌تان جا خوش نمی‌کند.»

فیلم بیوه ها

فیلم مهم بیوه‌ها ساخته استیو مک‌کویین

فیلم «بیوه‌ها» در رده پنجم جدول از ۲۸۰۳ سالن سینما فروشی معادل ۱۲.۳ میلیون دلار کسب کرده است. این درام جنایی رومانتیک تنها فیلم قابل توجه جدول فروش است. فیلم در شیکاگوی معاصر اتفاق می‌افتد. در میان آشفتگی‌ها چهار زن سرنوشت‌شان را به دست می‌گیرند. این چهار زن هیچ نکته مشترکی با هم ندارند جز این که شوهران مرده‌شان که درگیر خلاف بوده‌اند برایشان بدهی به جا گذاشته‌اند. ویولا دیویس، میشل رودریگوئز و الیزابت دبیکی بازیگران اصلی فیلم هستند و منتقدان به آن امتیاز خوب ۸۶ از ۱۰۰ را داده‌اند.

کارگردان فیلم استیو مک‌کویین است که او را با فیلم‌های «۱۲ سال بردگی» و «شرم» می‌شناسیم. برای اولی چندین جایزه اسکار به خانه برد. فیلمی که با موضوعات جدی و پیچیده‌ای مثل جنسیت، خشونت پلیس و ازدواج میان نژادهای مختلف سر و کله می‌زند و در عین حال موفق می‌شود که وجه سرگرمی‌اش را هم حفظ کند. هنوز در بازارهای جهانی اکران جدی‌اش شروع نشده و فقط در ۱۸ کشور از جمله انگلستان به نمایش درآمده است.

نام فیلم هفته اکران فروش
جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد ۱ ۶۲.۲
گرینچ ۲ ۱۲۶.۵
حماسه کولی (راپسودی کولی) ۳ ۱۲۷.۹
خانواده فوری ۱ ۱۴.۷
بیوه‌ها ۱ ۱۲.۳
فندق‌شکن و چهار قلمروز ۳ ۴۳.۹
ستاره‌ای متولد شده است ۷ ۱۸۵.۸
Overlord ۲ ۱۷.۷
دختری در تار عنکبوت ۲ ۱۳.۳
هیچ کس احمق نیست ۳ ۲۸.۹

باکس آفیس هفته گذشته: گرینچ به گیشه لبخند می‌زند

The post باکس آفیس؛ فروش‌های ضعیف و فیلم‌های ضعیف‌تر appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا