تمامی مطالب

آمار فروش فیلم‌ها در سینمای هالیوود + جدول

در حالی که هفته‌های گذشته اکران سینِما در اختیار فیلم‌هایی مثل «حماسه کولی»، انیمیشن «گرینچ» و البته در برخی نقاط جهان مثل چین «ونوم» بود، این هفته «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندلوالد» در گیشه سینمای جهان توفان به پا کرد.

محبوبیت بی‌پایاین دنیای جادویی «هری پاتر»

سال‌ها از زمانی که فیلم‌های جادویی «هری پاتر» روی پرده سینِما خودنمایی می‌کردند، گذشته ، اما این دنیای جادویی به پایان راه نرسیده است و در داستان‌های «جانوران شگفت‌انگیز» به حیات خود ادامه می‌دهد.

«جانوران شگفت‌انگیز» همان دنیای جادویی است که ماجراهای آن سال پیش از زندگی «هری پاتر» می‌گذرد و ستاره‌های دنیای بازیگری از ادی ردمین و کالین فارل گرفته تا جود لا و جانی دپ به شخصیت‌های آن روی پرده سینِما جان بخشیده‌اند.

جی‌کی رولینگ نویسنده و خالق سری داستان‌های «هری پاتر» در مجموعه فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» پا را از دنیای ادبیات بیرون گذاشته و در کسوت فیلمنامه‌نویس به عوامل پشت دوربین پیوسته است.

در فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاهشان» و «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندلوالد» باز هم دیوید ییتس کارگردان همیشگی دنیای «هری پاتر» پشت دوربین فرمان کار را در دست دارد.

در فیلم تازه که هفته گذشته در آمریکا افتتاح شد و به فروش ۶۲ میلیون دلاری رسید، جانی دپ نقش شخصیت شرور را بازی می‌کند و روبه‌روی ادی ردمین و جود لا قرار گرفته است. با نگاهی به فروش آمریکای شمالی مشخص است که بخش عمده فروش ۲۵۳ میلیون دلاری این فیلم در هفته گذشته خارج از آمریکا و در ۷۹ کشور دیگر به دست آمده است.

یکی از مهمترین اخبار درباره «جنایات گریندلوالد» حضور جانی دپ در یکی از نقش‌های اصلی بود که جنجال زیادی آفرید. عمده مخالفت‌ها با حضور جانی دپ در این فیلم از سوی کسانی بود که باور داشتند اتهامات امبر هرد (همسر پیشین جانی دپ) علیه این بازیگر حقیقت دارد. البته در این میان جی‌کی رولینگ از بازی دپ در این فیلم حمایت کرد.

در فیلم «جنایات گریندلوالد» ادی ردمین همانند قسمت قبلی نقش نیوت اسکمندر را بازی می‌کند که در همراهی با آلبوس دامبلدور جوان (با بازی جود لا) به نبرد شخصیت شروری به نام گریندلوالد می‌روند تا جلوی تبهکاری‌ها و جنایاتش را بگیرند. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به کاترین واترستون، دن فوگلر و کلادیا کیم اشاره کرد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد بیشتر تماشاگران فیلم افراد بالای ۲۵ سال بودند که ۷۰ درصد تماشاگران را تشکیل می‌دادند.

«جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندلوالد» با صرف بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است و از جمله آثار پرهزینه سینِما است.

انیمیشن خانوادگی رقابت را سخت می‌کند

رقیب سرسخت «جانوران شگفت‌انگیز» در گیشه آمریکا انیمیشن «گرینچ» بود که خانواده‌ها را به سینِما کشاند و بخش عمده‌ای از تماشاگران بالقوه دیگر فیلم‌های خانوادگی را جذب خود کرد.

«گرینچ» هفته پیش فروش ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری داشت که برای فیلم در دومین هفته اکران رقم قابل توجهی است. به این ترتیب فروش فیلم پس از ۱۰ روز اکران به بیش از ۱۲۶ میلیون دلار رسیده است.

کولی آوازخوان همچنان پرفروش است

سومین فیلم پرفروش گیشه آمریکای شمالی «حماسه کولی» با بازی رامی ملک است که داستان زندگی فردی مرکوری مشهور را روایت می‌کند.

این فیلم از جمله پرفروش‌های گیشه جهانی است و تا اینجای کار در جهان به فروشی نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است.

دیگر پرفروش‌های گیشه

هفته پیش فیلمی تازه با بازی مارک والبرگ روی پرده سینِما رفت. این فیلم با نام «خانواده فوری» چهارمین اثر پرفروش گیشه آمریکای شمالی بود که در روزهای تعطیلات پایان هفته ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشت.

این فیلم که با بودجه ۴۸ میلیون دلاری ساخته شده است، داستان زن و شوهری را روایت می‌کند که به سه بچه را پناه می‌دهند و صاحب خانواده‌ای فوری می‌شوند.

در این میان فیلم «بیوه‌ها» به کارگردانی استیو مک‌کوئین با فروش ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری جایگاه پنجم پرفروش‌ها را در اختیار گرفت. این فیلم با حضور ستاره‌های زن سینمای هالیوود از جمله وایولا دیویس، میشل رودریگز، الیزابت دبیکی و سینتیا اریوو داستان انتقام‌جویی زنانی است که شوهرانشان قربانی یک تبهکار مشهور شده‌اند.

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

جانوران شگفت‌انگیز

۶۲.۵

۶۲.۲

۲۰۰

گرینچ

۳۸.۵

۱۲۶.۵

۷۵

حماسه کولی

۱۵.۷

۱۲۷.۸

۵۲

خانواده فوری

۱۴.۷

۱۴.۷

۴۸

بیوه‌ها

۱۲.۳

۱۲.۳

۴۲

فندق‌شکن و چهار قلمرو

۴.۶

۴۳.۸

۱۲۰

ستاره‌ای متولد شده‌ است

۴.۳

۱۸۵.۸

۳۶

ارباب

۳.۸

۱۷.۷

۳۸

دختری در تار عنکبوت

۲.۵

۱۳.۲

۴۳

نوشته آمار فروش فیلم‌ها در سینمای هالیوود + جدول اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا