تمامی مطالب

«جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد»؛ همسویی تماشاگران و منتقدان

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم سینمایی «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) از آخرهفته گذشته در سینماهای آمریکا و جهان اکران شده است.

تماشاگران به جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد نمره +B دادند در حالی که قسمت قبلی این مجموعه از تماشاگران نمره A دریافت کرده بود.

پیش از شروع اکران فیلم متوجه شده بودیم که دومین اثر در مجموعه جانوران شگفت‌انگیز و دهمین اثر در دنیای جادوگری جی.کی. رولینگ اصلا منتقدان را راضی نکرده است. حال با بررسی اطلاعاتی که از باکس‌آفیس و CinemaScore منتشر شده به نظر می‌رسد این اثر سینمایی دست کم در مقایسه با قسمت قبلی این مجموعه در جلب رضایت مخاطبان هم موفقیت قابل‌توجهی نداشته.

جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد روز جمعه در آمریکا حدود ۲۶ میلیون دلار فروش داشت و در سراسر جهان ۷۴ میلیون دلار فروخت. با مجموعه تخمین‌هایی که از کارشناسان باکس‌آفیس در اختیار داریم به نظر می‌رسد این فیلم در مجموع فروش افتتاحیه‌ی ۶۳ میلیون دلاری از مجموع ۴۱۶۳ سالن را در داخل ایالات متحده به نام خود ثبت کند. این در حالی است که قسمت قبلی این مجموعه «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» (Fantastic Beasts and Where to Find Them) موفق شده بود افتتاحیه‌ای ۷۴ میلیون دلاری را داخل ایالات متحده تجربه کند و از فیلم جدید عملکرد موفق‌تری داشت.

علاوه بر فروش فیلم یکی از دیگر شاخص‌هایی که می‌تواند محبوبیت فیلم میان تماشاگرها را نشان دهد نمره CinemaScore است. تماشاگران به جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد نمره +B دادند در حالی که قسمت قبلی این مجموعه از تماشاگران نمره A دریافت کرده بود.

با در نظر گرفتن مجموعه نکات فوق به نظر می‌رسد فیلم سینمایی جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد نسبت به قسمت قبلی در مجموع فروش و محبوبیت کمتری خواهد داشت. پیش از این اشاره کرده بودیم که آخرین اثر دیوید ییتس در قیاس با سایر آثار دنیای جادوگری جی.کی. رولینگ کمترین درصد رضایت منتقدان را به دست آورده و حال با بررسی میزان محبوبیت فیلم میان تماشاگران ظاهرا درباره این فیلم نظرات منتقدان و تماشاگران هم‌سو بوده است.

The post «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد»؛ همسویی تماشاگران و منتقدان appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا