تمامی مطالب

آدم‌خوب‌ها در فیلم‌های ابرقهرمانی خشن‌تر هستند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

یک مثل قدیمی ابرقهرمانی است که می‌گوید خود قهرمان‌ها در نهایت ویرانی‌های بسیار بزرگی به بار می‌آورند و شاید حتی در تلاش‌هایشان برای نجات جهان موجب تلفات بی‌گناهان هم بشوند. اما در یک تحقیق جدید محققان به این نتیجه رسیده‌اند که در خیلی از فیلم‌ها (به خصوص فیلم‌های ابرقهرمانی) این آدم‌ خوب‌های قصه هستند که خشن‌تر از شخصیت‌های شریر عمل می‌کنند.

یک آکادمی آمریکایی مربوط به امراض کودکان در اورنج کانتی کالیفرنیا تحقیقی منتشر کرد که طی آن محققان اعلام کرده بودند در فیلم‌های ابرقهرمانی قهرمانان قصه (پروتاگونیست‌ها) در هر ساعت مرتکب ۲۳ عمل خشونت‌آمیز می‌شوند در حالی که برای ضدقهرمان‌ها (آنتاگونیست‌ها) این عدد ۱۸ کار خشن در هر ساعت است.

قهرمانان فیلم‌های ابرقهرمانی در هر ساعت مرتکب ۲۳ عمل خشونت‌آمیز می‌شوند در حالی که برای ضدقهرمان‌ها این عدد ۱۸ کار خشن در هر ساعت است.

علاوه بر این‌ها تحقیق نشان می‌دهد که کاراکترهای مرد تقریبا پنج برابر کاراکترهای زن در فیلم‌های ابرقهرمانی تمایل به خشونت دارند. در هر ساعت هر کاراکتر مرد ۳۵ کار خشن انجام می‌دهد در حالی که در مقابل زنان در هر ساعت فقط ۷ کار خشونت‌آمیز را به سرانجام می‌رسانند.

محققان برای رسیدن به نتیجه ده فیلم متفاوت ابرقهرمانی را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند که بین سال‌ها ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ اکران شده بودند. آنها در این فیلم‌ها روی هر حرکت خشونت‌آمیزی که از سوی کاراکترها انجام می‌شد تمرکز کردند و آنها را مورد تحلیل قرار دادند.

برای مثال خشن‌ترین حرکت معمول در رابطه با قهرمانان مبارزه است. در این ده فیلم در کل ۱۰۲۱ عمل مبارزه‌جویانه خشن وجود دارد که در ۶۵۹ عدد از این حرکت‌ها از سلاح کشنده استفاده می‌شود و در ۱۹۹ مورد املاک و زمین‌ها نابود می‌شوند. علاوه بر این ۱۶۸ مورد جنایت داریم و ۱۴۴ حرکت شکنجه و ارعاب از طرف قهرمانان صورت گرفته است.

استاد دپارتمان امراض کودکان و داروهای اورژانسی (Emergency Medicine & Pediatrics) می‌گوید: «بزرگترها و بچه‌ها، قهرمانان را به عنوان آدم‌خوب‌ها می‌شناسند و این احتمال وجود دارد که تحت‌تاثیر تصویری که از رفتار ریسک‌پذیر آنها ارائه می‌شود و حرکات خشونت‌آمیزشان، قرار بگیرند. ما در مرکز خودمان سعی می‌کنیم که خانواده‌ها را درباره خشونتی که در این ژانر فیلم‌ها نمایش داده می‌شود و خطرهای بالقوه‌شان، آموزش دهیم. چون کودکان ممکن است بخواهند از کارهای قهرمانان موردعلاقه‌شان تقلید کنند.»

محققان معتقدند بچه‌ها باید به همراه والدین‌شان به تماشای این فیلم‌ها بنشینند تا بزرگترها درباره عواقب خشونت با آنها صحبت کنند.

این در حالی است که اغلب مخاطبان فیلم‌های ابرقهرمانی نوجوانان زیر ۱۸ سال هستند.

منبع: The Wrap

The post آدم‌خوب‌ها در فیلم‌های ابرقهرمانی خشن‌تر هستند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا