تمامی مطالب

سونی حقوق مرتبط با «مرد عنکبوتی» را به مارول واگذار نمی‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

موفقیت قابل‌توجه فیلم سینمایی ونوم باعث شده سونی به احتمال بسیار زیاد حقوق مرتبط با جهان سینمایی «مرد عنکبوتی» (Spider-Man) را در اختیار خود نگه دارد و به استودیوی مارول (زیرمجموعه دیزنی) واگذار نکند.

این تصمیم شرکت سونی برای هواداران هم تبعات دوگانه‌ای دارد. از یک سو اگر طرفدار فیلم‌هایی هستید که سونی در جهان سینمایی مرد عنکبوتی ساخته با این خبر باید خوشحال باشید چون احتمالا در سال‌های آینده شاهد ساخت تعداد بیشتری از این آثار و با همین سبک و سیاق خواهید بود.

اینطور که از شواهد برمی‌آید تا زمانی که موفقیت‌های تجاری فیلم‌های جهان مرد عنکبوتی ادامه داشته باشد هیچ کس قادر نیست حقوق مربوط به شخصیت‌های جهان مرد عنکبوتی را از چنگ سونی دربیاورد

اما اگر از شیوه مواجهه سونی با شخصیت‎‌های جهان مرد عنکبوتی راضی نیستید و در میان آن دسته از هواداران فیلم‌ها و کاراکترهای ابرقهرمانی قرار داشتید که علاقه‌مند بودند سونی هر چه زودتر حقوق مربوط به مرد عنکبوتی را هم به استودیوی مارول واگذار کند، احتمالا نباید از موفقیت ونوم و رویکرد جدید سونی چندان دل خوشی داشته باشید.

فیلم سینمایی ونوم که در ماه میلادی گذشته اکران شد توانست رکورد بزرگترین افتتاحیه ماه اکتبر را به دست بیاورد و با فروشی بیش از نیم میلیارد دلار تا این لحظه یک اثر موفق تجاری به حساب می‌آید. نکته جالب توجه درباره فیلم ونوم این بود که با وجود واکنش تند منتقدان، مخاطبان این اثر ابرقهرمانی به سالن‌های سینما رفتند و اتفاقا فیلم را هم پسندیدند. موضوعی که پیش از این هم در مورد چندین نمونه دیگر از فیلم‌های ابرقهرمانی رخ داده بود.

به هر حال در شرایطی که سونی می‌داند حتی یک فیلم از نظر منتقدان ضعیف مثل ونوم می‌تواند به راحتی فروشی تضمین شده را تجربه کند به این سادگی‌ها حاضر نخواهد شد حقوق مرتبط با جهان مرد عنکبوتی را به مارول واگذار کند. در عین حال طبق اخباری که تا این لحظه در اختیار داریم به نظر می‌رسد سونی مشغول کار روی دو پروژه جدید برای ساخت فیلم‌های مرتبط با کراون شکارچی (Kraven the Hunter) و موربیوس (Morbius) است.

گرچه پیش از این بعضی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند سونی همه حقوق مرتبط با جهان سینمایی مردعنکبوتی را به زودی واگذار می‌کند اما موفقیت ونوم این محاسبات را بهم ریخت. به نظر می‌رسد تا زمانی که موفقیت‌های تجاری فیلم‌های جهان مرد عنکبوتی ادامه داشته باشد هیچ کس قادر نیست حقوق مربوط به شخصیت‌های جهان مرد عنکبوتی را از چنگ سونی دربیاورد.

The post سونی حقوق مرتبط با «مرد عنکبوتی» را به مارول واگذار نمی‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا