تمامی مطالب

جشنواره فیلم توکیو به پایان رسید | ترانه علیدوستی جایزه اهدا کرد

فیلم «آماندا» جایزه بزرگ سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم توکیو را از آن خود کرد. درام «آماندا» به کارگردانی مایکل هرس روایتگر قصه زندگی مردی است که سرپرستی خواهرزاده هفت ساله خود را بعد از کشته شدن مادرش برعهده دارد. این فیلم همچنین جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد که ترانه علیدوستی بازیگر کشورمان و یکی از داوران این دوره جشنواره توکیو، آن را اعلام و اهدا کرد.

«آماندا» پیش از این در جشنواره ونیز نیز به نمایش در آمده بود، اما جایزه ای دریافت نکرد.

در جایگاه دوم جایزه ویژه داوران به مایکل نوئر برای فیلم «پیش از سرما» رسید؛ فیلمی با موضوع زندگی حومه شهری در دانمارک قرن نوزدهم که قبل از این در بخش سینمای معاصر جهان در فستیوال تورنتو اکران شده بود.

ادواردو د. آنجلیس ایتالیایی عنوان بهترین کارگردانی را برای درام «The Vice of Hope» دریافت کرد و جایزه بهترین بازیگر زن به پینا تورکو بازیگر همین فیلم رسید. در همین حال جسپر کریستنسن نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در نقش مزرعه داری سرسخت در فیلم «پیش از سرما» از آن خود کرد.

در میان دیگر جوایز، «کلاغ سفید» به کارگردانی رالف فینس جایزه بهترین ارایه هنری و افتخار جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به درام صلح طلبانه «دنیایی دیگر» اثر جونجی ساکاماتو – یکی از دو فیلم ژاپنی حاضر در بخش مسابقه – رسید.

در بخش آینده آسیا فیلم چینی « وداع اول» اثر لینا ونگ عنوان بهترین فیلم را از آن خود کرد و در بخش سینمای ژاپن، جایزه بهترین فیلم به «دروغ گویی به مادر» ساخته کاتسومی نوجیری کارگردان تازه کار ژاپنی رسید.

سی و یکمین دوره جشنواره توکیو ۲۵ اکتبر (۳ آبان) آغاز شد و فردا ۳ نوامبر (۱۲آبان) رسما به کار خود پایان می دهد.

منبع:مهر

نوشته جشنواره فیلم توکیو به پایان رسید | ترانه علیدوستی جایزه اهدا کرد اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا