تمامی مطالب

متلک‌پرانی‌های پیاپی مجریان سیما و رفتار عجیب مدیران سازمان

«دعوای مدیران شبکه٣ با معاونت سیاسی سیما خیلی رو نیست؛ یعنی هیچ‌کس به‌طور مستقیم نمی‌گوید که با دیگری ‏مشکل دارد، اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد.» ماجرای اختلافات آنها اما در مقابل مردم، در روزهای گذشته این طور کلید خورد که زمان قطعی پخش ‏اخبار سراسری ساعت ٢٢ شبکه٣ سیما نادیده گرفته شد و به دلیل پخش قسمت اول سریال حوالی پاییز، ٧ دقیقه دیر روی آنتن ‏رفت. معاونت سیاسی هم در همان لحظه آغاز خبر سراسری حرفشان را در کاغذهای خبر گوینده خبر گذاشتند: «از بی‌نظمی و ‏رفتار غیرحرفه‌ای که بابت تأخیر در پخش خبر شد، عذرخواهی می‌کنم!» بعد از این دعوایی که به دنبال تغییر مدیران غیرمستقیم ‏و بی‌سر و صدا بود شکل علنی پیدا کرد.

صبح روز بعد رضا رشیدپور به همراه پرویز نشاط به صورت کاملا آگاهانه در برنامه ‏حالا خورشید مجری اخبار سراسری را مورد تمسخر قرار دادند. با وجود این برخورد تند و غیراخلاقی اما مدیر روابط عمومی ‏شبکه٣، به‌طور غیرمستقیم وجود هر گونه اختلافی را رد کرد: «هنگام کپی قسمت اول سریال روی سرور پخش، سرور دچار ‏مشکل فنی شد و رفع مشکل سرور و رساندن سریال «حوالی پاییز» چند دقیقه‌ای طول کشید که باعث تأخیر در پخش خبر هم ‏شد‎.‎‏»

معاونت سیاسی هم البته کار رشیدپور در شبکه٣ را بی‌جواب نگذاشت. آنها در بخش خبری ساعت ٢٢ گزارشی درباره ‏سکته قلبی را با این توضیح منتشر کردند:«اگر می‌خواهید سلامت و رشید بمانید حواستان جمع باشد. امان از روزی که ضربان ‏قلبتان برای لحظه‌ای کند شود آن وقت است که هر کسی باشی زمینگیر می‌شوی.» بعد هم تصویری از غش کردن رشیدپور در ‏برنامه حالا خورشید نشان داده شد. این طور که به نظر می‌رسد دعوای مدیران همچنان ادامه دارد و ظاهرا با روی کار آمدن مدیران جدید به اوج خود رسیده است. همه اینها در شرایطی است که محمد علی فروغی، مدیر شبکه٣ سیما چند روز قبل در ‏برنامه حالا خورشید حاضر شد و در آن‌جا حرف‌های زیادی درباره نظم و انضباط در کنداکتور شبکه رد و بدل شد و این شبکه را با ‏شبکه‌های بین‌المللی مقایسه کرد. ‏

و عذرخواهی‌هایی که زیاد شده است

رضا رشیدپور بعد از انتقادات زیادی که درباره تمسخر گوینده خبر به او شد، در توییتر خود عذرخواهی کرد. او نوشت: «وقتی ‏مخاطب برداشت توهین کند یعنی دقت کافی در کلام‌مان یا رفتارمان نبوده است. حتی اگر نیت‌مان غیراز آن باشد. لازم است به ‏صراحت از طرف خودم و گروه نویسندگان برنامه عذر خواهی کنم.» این نخستین باری نبود که رشیدپور به دلیل رفتار یا کلام ‏نادرست خود عذرخواهی کرده است.

او قبلا هم به دلیل گاف‌های زیادی که داشته است در توییتر خود مطالبی نوشته بود: «در بیش ‏از ۶٠٠ برنامه حالاخورشید که ساخته‌ام، برای دعوت از حدود سه میهمان دقت کافی صورت نگرفته است. هرچند که این خطا ‏کمتر از نیم‌درصد است و حضور اشخاص در رسانه ملی استعلام خاص دارد اما لازم می‌دانم به‌عنوان تهیه‌کننده برنامه رسما و ‏صمیمانه عذرخواهی کنم.»

البته نمونه‌های اینچنینی در کارنامه او کم نیست. رشیدپور چند روز قبل هم در برنامه «حالا خورشید» با ‏حضور علی فروغی، نسبت به این ادعای مدیر شبکه٣ که گفت او ساعت ۶ صبح بیدارش کرده تا اجازه بگیرد درباره ‏فردوسی‌پور روی آنتن حرف بزند، هیچ واکنشی نشان نداد و به نوعی حتی گفته‌های فروغی را تأیید کرد، اما وقتی بازتاب‌هایی بعد ‏از پخش برنامه در شبکه‌های اجتماعی را دید تماس بامدادی را کاملا رد کرد. ‏

منبع :شهروند نیوزپیپر

نوشته متلک‌پرانی‌های پیاپی مجریان سیما و رفتار عجیب مدیران سازمان اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا